game leren maken
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
game leren maken
Je hoort vaak van die mensen die willen games leren maken maar hebben nog totaal nergens verstand van.
Nou zo'n gek ben ik dus ook
Ik zou dus van die online games willen leren maken, maar zijn daar gratis online basis cursussen voor of niet? en wat is beter, flash games of java games? of is het principe hetzelfde.
Zou iemand me opweg willen helpen? ik zou em hier meer in willen verdiepen.
Nou zo'n gek ben ik dus ook
Ik zou dus van die online games willen leren maken, maar zijn daar gratis online basis cursussen voor of niet? en wat is beter, flash games of java games? of is het principe hetzelfde.
Zou iemand me opweg willen helpen? ik zou em hier meer in willen verdiepen.
als ik jouw was zou ik vooral niet voor java kiezen... sommige mensen hebben het niet en het laad nogal sloom.
gewoon flash dus, mischien eens kijken op http://www.flashfreaks.nl mischien zit daar iets bij, op http://www.macromedia.com kun je de benodigde software downloaden...
gewoon flash dus, mischien eens kijken op http://www.flashfreaks.nl mischien zit daar iets bij, op http://www.macromedia.com kun je de benodigde software downloaden...
-
- Contacteer:
- Bas
- Contacteer:
Eeh, sorry, maar online games staan op de "Features I won't do"-lijst bij Game Maker
Er is een tooltje die Game Maker-spellen omzet naar Java, maar die is nog lang niet perfect.

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
maar kijk neem nou zo'n spel als runescape (bekend? http://www.runescape.com (vrij populair spel))
Die is in java gemaakt, wat is de reden daarvoor? omdat je daar contact hebt met het internet als multi-player game?
Die is in java gemaakt, wat is de reden daarvoor? omdat je daar contact hebt met het internet als multi-player game?
- Bas
- Contacteer:
Nope, ze zijn alleen Engels.
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
- Bas
- Contacteer:
Mwa, dat is een Java-applet, of evetueel Flash, wat verbinding maakt met PHP-, of andere scripts. 

jah zoiets heb ik al maar dat is toch niet zo'n bewegend flash spel wara je met een poppetje kan lopen of wel?
Trouwens over gamemaker:
Het is best een super programma want je kan met een aantal buttons en knoppen een spel in elkaar zetten, maar achter elke button of knop die je gebruikt om iets te maken zit natuurlijk script (voor games) en eigenlijk zou ik me daar meer in willen verdiepen, iemand idee? Want je bouwt met gamemaker een rijtje van buttons onder elkaar die functies hebben maar dit vertaald gamemaker natuurlijk naar script, hoe kom je aan zo'n script? of waar leer je zoiets? of is het mogelijk om je gemaakte gamemaker game in script op te roepen?
Trouwens over gamemaker:
Het is best een super programma want je kan met een aantal buttons en knoppen een spel in elkaar zetten, maar achter elke button of knop die je gebruikt om iets te maken zit natuurlijk script (voor games) en eigenlijk zou ik me daar meer in willen verdiepen, iemand idee? Want je bouwt met gamemaker een rijtje van buttons onder elkaar die functies hebben maar dit vertaald gamemaker natuurlijk naar script, hoe kom je aan zo'n script? of waar leer je zoiets? of is het mogelijk om je gemaakte gamemaker game in script op te roepen?
Of gewoon naar de winkel gaan, stuk of 10 boeken kopen over GFX, Scripten, CC++ en nog wat zooi en gaan leren.
[+] Isento at DeviantArt
Nee ok dat snap ik dus, maar ik zou de basis ergens vandaan willen leren, en waar moet je beginnen? Kijk ik vind gamemaker erg leerzaam maar dat is niet hoe echte games gemaakt worden. En ik vraag me dus af in welke taal word dat geschreven en zijn daar basiscursussen vanEpox schreef:Dude, wil je dit leren moet je wel echt veel geduld hebben, er tijd voor over hebben, en doorzettingsvermogen hebben.. Het kan jaren duren voordat je een simpel spelletje kan maken.. Hou daar rekening mee!