Sessie over rest website voortzetten

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Quick-XS.net
Contacteer:

Sessie over rest website voortzetten

Bericht door Quick-XS.net » 26 aug 2005, 17:25

Hallo allemaal,

Ik heb phpbb geinstalleerd en met enige aanpassing van de style ben ik er heel tevreden over! Ik heb enkel een klein probleempje:

Als je inlogd op het forum (http://www.quick-xs.net/forum/index.php) lukt dat prima, maar als je terug gaat naar de index van de website en dan weer terug komt op het forum ben weer je uitgelogd.

Omdat mijn op forum in het url een sessie-ID (sid=0d37e94e93f228b09d0bedc51176ff12) staat denk ik dat je uitlogd op het moment dat de sessie niet wordt voortgezet. (Dit is een gokje)

Zou ik het ingelogd blijven op het forum op een of andere manier kunnen realiseren? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!

Joost
Gegroet, Jay

P.S.: Bezoek mijn homepage eens:
Quick-XS.net... in opbouw! Afbeelding

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 26 aug 2005, 22:37

Laad je wel de phpbb code enzo? Want die heb je nodig om de sessie voort te zetten ;)

mosymuis
Contacteer:

Re: Sessie over rest website voortzetten

Bericht door mosymuis » 27 aug 2005, 00:43

Quick-XS.net schreef:Omdat mijn op forum in het url een sessie-ID (sid=0d37e94e93f228b09d0bedc51176ff12) staat denk ik dat je uitlogd op het moment dat de sessie niet wordt voortgezet. (Dit is een gokje)
Als je continu een sessie ID ziet dat wordt meegegeven in het URL, is het logisch dat deze sessie verdwenen is zodra iemand door de website heen heeft geklikt om vervolgens weer terug te komen op het forum. Nu is het zo dat de sessie alleen van het URL afhankelijk is, als er geen cookies worden geacepteerd. Is dat wel zo, dan blijft de bezoeker wel ingelogd.

Toch is dit op te lossen door het sessie systeem van phpBB te integreren in de site, en daar álle links te voorzien van append_sid(). Veel werk dus, als je het echt goed wil doen.

Gesloten