Vervolg

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Vervolg

Bericht door Paul » 25 aug 2005, 19:35

http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=185950#185950
Zou vrij voel ik me dan even. Is dit alles wat er gaat veranderen? Of worden de admins nou ook actiever. Blijft carlo admin? Komen er nieuwe crewleden in de nabije toekomst enz? Gewoon zo een aantal vragen waar ik wel graag antwoord op zou willen hebben.

EDIT: Of wanneer bijvoorbeeld de style demo het weer doet.

Stef

Re: Vervolg

Bericht door Stef » 25 aug 2005, 19:51

paulus schreef:Is dit alles wat er gaat veranderen? Of worden de admins nou ook actiever.
Ik denk niet dat dit alles is wat gaat veranderen, maar dan moet je niet verwachten dat nu binnen maand heel phpBB.nl verandert.
paulus schreef:Blijft carlo admin?
Ja, Carlo blijft admin.
paulus schreef:Komen er nieuwe crewleden in de nabije toekomst enz?
Dit weet ik natuurlijk niet zeker, maar denk van niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 25 aug 2005, 19:52

Ik snap ook weld at niet zo, 123 alles anders is, maar, er moet iets gebeuren, dit is iets, maar eigenlijk moet er nog meer gebeuren. Had trouwens ook net me bericht nog geedit.

Bee

Bericht door Bee » 25 aug 2005, 19:53

Iedereen hoopt dat Carlo admin blijft, en hij blijft het net zo lang als hij wil dat hij admin is, of totdat Spikey weer eens een gezellig bezoek brengt aan ons forum. Ik verheug mij er nu al op :lol:

Waarvoor heb je nieuwe crewleden nodig? Volgens mij is dat gat al gevuld door de aanstelling van Stef en ik, of heb je daar een andere idee over?
... Maar ik modereer (nog) niet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 25 aug 2005, 19:55

Ligt eraan, het is nu redelijk rustig, maar wanneer het binnenkort winter is niet. Julie 2 zijn de 2 actievste mods, die iets doen. Mosymuis en WSN zijn er ook soms, maar niet erg vaak. Podium4 die is er haast nooit meer. Wanneer het dus wat drukker wordt, zijn er mischien meer nodig.

Edit: Spikey was toch nog van de week langsgeweest :lol:

Stef

Bericht door Stef » 25 aug 2005, 19:55

paulus schreef:Ik snap ook weld at niet zo, 123 alles anders is, maar, er moet iets gebeuren, dit is iets, maar eigenlijk moet er nog meer gebeuren. Had trouwens ook net me bericht nog geedit.
Dit snap ik even niet? "Er moet iets gebeuren?" Maar je geeft verder niet aan wat er nog meer moet gebeuren. Op je edit qua styles database na.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 25 aug 2005, 19:57

Ik bedoel, dat er actieve crewleden, en dan ook voor een deel actieve admins moeten zijn.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 25 aug 2005, 20:00

paulus schreef:Ik bedoel, dat er actieve crewleden, en dan ook voor een deel actieve admins moeten zijn.
ik kijk en lees zowat dagelijks mee

het feit dat ik niet actief meepost wil niet zeggen dat ik niet actief ben

Stef

Bericht door Stef » 25 aug 2005, 20:00

paulus schreef:Ik bedoel, dat er actieve crewleden, en dan ook voor een deel actieve admins moeten zijn.
Er zijn actieve crewleden en er is een actieve admin. :?:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 25 aug 2005, 20:05

Carlo Claessen schreef:
ik kijk en lees zowat dagelijks mee

het feit dat ik niet actief meepost wil niet zeggen dat ik niet actief ben
Ik ben dagelijks online, en heb je zeker 2 weken (voor vandaag) niet gezien. Vandaar dat ik dit zeg. Het belangerijkste bij een goed forum, zijn goede actieve admins, die ook wat voor hun forum willen doen. En, dat vind ik zelf persoonlijk ook belangerijk, die ook mensen helpen, en niet alleen slotjes zetten. Waarom? Juist om een band met de mensen te creeren voor een deel. Ze zien, hee ik wordt door een admin geholpen, dat is leuk zeg. Hier kom ik vaker terug. Als ze zien dat ze door een niet crew lid worden geholpen, komen ze naar mijn mening veel minder snel terug. En als er dan eens wat is. Iemand moet gebanned worden, of er is een probleem, kan dit zo worden opgelost, en hoeven de andere crewleden niet heel lang te wachten. Het is dus naar mijn mening gewoon echt nodig, dat er actieve admins zijn, die niet alleen meelezen.

Bee

Bericht door Bee » 25 aug 2005, 20:11

Op dit moment is Carlo online. En dat is regelmatig zo. Je kan het alleen niet zo goed zien. Zonder Carlo hadden we hier nog op 2.0.6 gewerkt, een kennisbank met fouten gehad, en heleboel vrijheid voor de moderators. Het lijkt voor sommige alsof hier nooit een klap gebeurt.

Dit forum is een auto. Een grote dure auto. Een auto waarvan de motorklep niet openkan zonder sleutel. En er zijn 9 mensen die een sleutel hebben, en voldoende kennis om hem te reparen. Dan gaat het toch goed?

Wat je nu beweert lijkt mij echt onzin, ik ben net zo blij als ik een probleem heb, en door een aardige andere gebruiker geholpen wordt, dan door een beheerder die sacho is, en alleen maar botte antwoorden geeft.

Naar mijn mening is beleefdheid het sleutelwoord, niet macht of rang.

Stef

Bericht door Stef » 25 aug 2005, 20:16

paulus schreef:En, dat vind ik zelf persoonlijk ook belangerijk, die ook mensen helpen, en niet alleen slotjes zetten. Waarom? Juist om een band met de mensen te creeren voor een deel. Ze zien, hee ik wordt door een admin geholpen, dat is leuk zeg. Hier kom ik vaker terug. Als ze zien dat ze door een niet crew lid worden geholpen, komen ze naar mijn mening veel minder snel terug.
Je moet niet vergeten dat het bij phpBB.nl niet om het aantal leden gaat, het maakt dus weinig uit of gebruikers terugkomen. Er zijn namelijk nog zat andere die zich aanmelden met hun probleem. :wink:

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 25 aug 2005, 20:51

paulus je ziet alleen de momenten dat ik er ben als ik post, mijn status staat ten alle tijden op verborgen.

de moderators hebben allen mijn msn en kunnen mij bijna 24-24 een bericht achterlaten en dan hebben sommige ook nog mijn telefoonnummer

doordat mijn oude account is verloren gegaan is niet meer terug te halen hoeveel berichten ik had maar geloof e dat ik ook een erg intensieve periode heb gehad dat ik meeposte

het feit is niet wat ik wel of niet doe, er zijn genoeg andere die ook meeposte en die zijn toch ook geen moderator geworden????

ik zelf hecht geen waarde aan rangen, anders had ik allang een rang onder mijn naam gezet, voor mij is iedereen gelijk, heel soms is het nodig dat een admin ingrijpt idd en dan eens een boos bericht stuurd bijvoorbeeld.

voor de rest is mijn taak hier de technische kant wat bij te houden en ervoor te zorgen dat alles wat soepel blijft lopen.

ook een taak van admins is zoals ik het zie een conflictbemiddelaar te zijn.

eigenlijk is admin zijn veelal een ondankbare taak wat de meeste hier ook kunnen beamen die het wereldje kunnen

ik hoop dat je nu wat meer ziet hoe ik het zie en dat je er begrip voor kunt hebben nu

Just me...

Bericht door Just me... » 26 aug 2005, 00:51

Ik wil even zeggen dat ik idereen zijn standpunt wel begrijp.
Maar één ding mogen de leden niet vergeten, deze moderators en admins doen dit allemaal vrijwillig om hun support te geven aan mensen en hun kennis te delen met anderen.
En support hoeft ook niet altijd van hen te komen. Dat kan ook van andere gebruikers zijn op dit forum die mss hetzelfde probleem hebben meegemaakt of iets meer kennis hebben over een bepaald onderwerp.

de aanpassingen die trouwens onlangs gemaakt zijn zien er veel beter uit en veel overzichtelijker

Dus mijn punt is: doe zo voort :thumb:

En als sommige mensen klagen over anderen, moeten ze eens zien of ze het zelf beter kunnen. Ik denk dat er dan niet meer zoveel gecriticeerd zal worden.
Een kleine amateur forum is een grote verschil met een gigantische support forum met over 177500 berichten en meer dan 4600 gebruikers.

Als mensen niet tevreden zijn over het support dat ze hier krijgen, dan zijn er nog altijd andere support forums.

bee schreef:SUPPORT LEVEREN IN JE EIGEN TAAL
volledig mee eens

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 26 aug 2005, 17:43

Just me... schreef:Maar één ding mogen de leden niet vergeten, deze moderators en admins doen dit allemaal vrijwillig om hun support te geven aan mensen en hun kennis te delen met anderen.
Met vrijwel je hele bericht ben ik het eens, op bovenstaand stukje na.
Als je ervoor kiest om een forum te starten, mee te helpen enz. dan heb je daarbij een aantal taken en verplichtingen naar de leden van je forum toe .. onderhoud van het forum is daar 1 ding van (wat nu beter gaat), maar er komen nog veel meer dingen bij kijken en als je daar de tijd of zin niet in/voor hebt dan moet je er gewoonweg mee stoppen of niet mee beginnen.
Hun kiezen voor hun functie en dan wil je als lid wel goed geholpen worden door een crewlid.

Verder heb ik weinig inhoudelijk toe te voegen aan de hele discussie, ik blijf het een goed supportforum vinden waar het e.e.a. beter kan maar daar kunnen leden ook bij meehelpen. :bier:
Barki.nl

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 26 aug 2005, 22:52

Jammer dat ik in de minderheid ben.
Persoonlijk erger ik me echt aan een aantal users, en zit ik op sommige momenten er aan te denken hier niet meer te komen.(Een tijdje terug ben ik al een halve week niet geweest, omdat ik me ergerde). Bee zegt dat ik bot ben, maar dat komt omdat ik me aan mensen erger. Ik vind dat jammer. Ik ben hier ooit met plezier gekomen, en vind het leuk om te doen, maar wil me dan niet moeten ergeren aan users. Ik noem hier geen namen, maar ze zijn er niet super lang, en denken een beetje alles te weten(Denk dat er lichtje gaat branden). Van mij mogen jullie soms denken wat jullie willen, ik trek me er weinig van aan, maar jullie moeten niet verbaasd zijn, als ik binnenkort plotseling weg ben. Ook al vraagt bee dan of ik terug kom(De vorige keer werd ik bijna gedwongen), ik doe het niet. Hoe jammer dan ook, dat jullie iemand kwijt zijn die er vaak was, en goede support gaf. Waarom ik niet eerder weg ben gegaan? eigenlijk maar 1 redenen, namelijk dat ik het leuk vind om te doen. Jammer dat het zo moet gaan, maar ja.

Stef

Bericht door Stef » 26 aug 2005, 23:33

Ik kan me niet herinneren dat je dit ooit hebt aangegeven aan de moderators of admins. Had je wel kunnen doen.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 aug 2005, 08:30

dat weet bee. Het was toen ook voornamelijk om hem te doen.

Bee

Bericht door Bee » 27 aug 2005, 10:02

Je kan alles wel bij mij melden, maar ik krijg wel meer gemeld, waartussen ook een heleboel onzin. Wanneer je bepaalde gebruikers niet mag, dan moet je ze gewoon negeren. Dat is iets wat ik niet doe, want dan komen we helemaal nergens.

Gesloten