dtabase update
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
dtabase update
Ik ben opzoek naar puur en alleen een database update van 2.0.11 naar 2.0.17 omdat ik de gegevens neit kan omzetten, omdat er gegevens missen met het invoeren..
Iemand iedeën?
Iemand iedeën?
Code: Selecteer alles
ALTER TABLE phpbb_sessions ADD COLUMN session_admin tinyint(2) DEFAULT '0' NOT NULL;
UPDATE phpbb_config SET config_value = '.0.17' WHERE config_name = 'version';
... Maar ik modereer (nog) niet.
-
Dankje wel...
Ik heb nog 1 vraagje over het maken vaneen normale post...ik krijg altijd deze foutmelding:
Ik heb in elke veld zijn eigen naam ingevuld voor gemak nu met de foutmelding, subject=subject, subjectdescription=subject description etc etc
Is er nog een fout in mijn database?
Ik heb nog 1 vraagje over het maken vaneen normale post...ik krijg altijd deze foutmelding:
Error in posting
DEBUG MODE
SQL Error : 1054 Unknown column 'subjectdescription' in 'field list'
INSERT INTO amanda1_posts (topic_id, post_icon, forum_id, poster_id, post_username, post_time, poster_ip, enable_bbcode, enable_html, enable_smilies, enable_sig, post_draft) VALUES (1110, '0', 25, 2, '', 1124958061, '541e4cfb', 1, 1, 1, 1, subjectdescription)
Line : 347
File : functions_post.php
Is er nog een fout in mijn database?
-
-
-
// , " . $db->sql_values . "
// , " . $db->sql_update . "
//-- modify
$sql = ($mode != "editpost") ? "INSERT INTO " . POSTS_TABLE . " (topic_id, " . $db->sql_fields . ", forum_id, poster_id, post_username, post_time, poster_ip, enable_bbcode, enable_html, enable_smilies, enable_sig, post_draft) VALUES ($topic_id, " . $db->sql_values . ", $forum_id, " . $userdata['user_id'] . ", '$post_username', $current_time, '$user_ip', $bbcode_on, $html_on, $smilies_on, $attach_sig, $draft_on)" : "UPDATE " . POSTS_TABLE . " SET post_username = '$post_username', " . $db->sql_update . ", enable_bbcode = $bbcode_on, enable_html = $html_on, enable_smilies = $smilies_on, enable_sig = $attach_sig, post_draft = $draft_on" . $edited_sql . " WHERE post_id = $post_id";
//-- fin mod : categories hierarchy --------------------------------------------
if (!$db->sql_query($sql, BEGIN_TRANSACTION))
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Error in posting', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
if ($mode != 'editpost')
{
$post_id = $db->sql_nextid();
}
//-- mod : categories hierarchy ------------------------------------------------
//-- add
$post_text_fields = array(
'post_sub_title' => $sub_title,
);
$db->sql_statement($post_text_fields);
-
het heeft te maken met deze database updates :
ik heb nu deze foutmelding:
ALTER TABLE `phpbb_topics` ADD `topic_description` VARCHAR( 255 ) NOT NULL AFTER `topic_title` ;
INSERT INTO phpbb_config
SET config_name = 'allow_descriptions',
config_value = '1';
INSERT INTO phpbb_config SET
config_name='only_mods_desc',
config_value='0';
ALTER TABLE `phpbb_topics` ADD `topic_descmod` TINYINT NOT NULL AFTER `topic_description` ;
Error in posting
DEBUG MODE
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near 'descr)' at line 1
INSERT INTO amanda1_posts (topic_id, post_icon, forum_id, poster_id, post_username, post_time, poster_ip, enable_bbcode, enable_html, enable_smilies, enable_sig, post_draft) VALUES (1113, '0', 25, 2, '', 1124960161, '541e4cfb', 1, 1, 1, 1, subject descr)
Line : 347
File : functions_post.php
-