Hulp met website bouwen in Firefox
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Hulp met website bouwen in Firefox
Het valt me op dat vele websites die ik maak niet functioneren in firefox, trouwens meerdere websites functioneren daar niet goed in. Waarom is iedereen dan altijd zo positief over firefox
Kan iemand helpen met een goede website bouwen in firefox?
Bekijk namelijk deze website maar eens in beide schermen:
http://home.hccnet.nl/j.le.conte/Flying ... usic_snel/
Wat doet er niet:
- inschuivende balk en logo
- Doorzichtigheid van DIV (<div style="filter: alpha( style = 1, opacity = 80, finishopacity = 80 );">)
- en nog wat kleine dingentjes met TABLE background
Maar het meeste javascript werkt gewoon niet in Firefox maar waarom bestaat het dan, ik ken wel meer (ook betere websites) die gebruik maken van javascript.
Kan iemand helpen met een goede website bouwen in firefox?
Bekijk namelijk deze website maar eens in beide schermen:
http://home.hccnet.nl/j.le.conte/Flying ... usic_snel/
Wat doet er niet:
- inschuivende balk en logo
- Doorzichtigheid van DIV (<div style="filter: alpha( style = 1, opacity = 80, finishopacity = 80 );">)
- en nog wat kleine dingentjes met TABLE background
Maar het meeste javascript werkt gewoon niet in Firefox maar waarom bestaat het dan, ik ken wel meer (ook betere websites) die gebruik maken van javascript.
ik bied daar geen diensten aan het gaat om de layout, de inhoud heb ik even geknipt en geplakt, voor het resultaat als er inhoud zou zijn.
Maar ik gebruik geen frontpage, maar zo'n inschuif scriptje heb ik ergens van het internet waar zulke scriptjes op staan enzo, en inderdaad daar is het meestal 1 en al flut, maarja ik weet niet hoe je anders zo'n javascriptje komt. in principe zijn ze toch allemaal hetzelfde dus waarom deze dan niet werkt????????
Maar ik gebruik geen frontpage, maar zo'n inschuif scriptje heb ik ergens van het internet waar zulke scriptjes op staan enzo, en inderdaad daar is het meestal 1 en al flut, maarja ik weet niet hoe je anders zo'n javascriptje komt. in principe zijn ze toch allemaal hetzelfde dus waarom deze dan niet werkt????????
In principe kun je alles werkend maken voor FireFox, en als het daarin werkt zal het in het overgrote deel van de browsers goed werken. Voor doorzichtige DIV's gebruik je andere CSS, die vindt je heel makkelijk met Google. Let er bij het zoeken naar scripts sowieso op dat ze niet alleen voor IE gemaakt zijn.
Internet Explorer is echt een nachtmerrie voor webdesigners, trekt zich weinig aan van de standaarden en ik kom regelmatig bugs tegen.
Internet Explorer is echt een nachtmerrie voor webdesigners, trekt zich weinig aan van de standaarden en ik kom regelmatig bugs tegen.

Spambot schreef:Internet Explorer is echt een nachtmerrie voor webdesigners, trekt zich weinig aan van de standaarden en ik kom regelmatig bugs tegen.
En gelukkig zijn ze daarom wakker aan het worden bij Microsoft, en zijn ze vollop bezig met Internet Explorer 7 (zie http://blogs.msdn.com/ie/ )
Toch heb ik ook wat tegen het logo, geef mij Opera maar

... Maar ik modereer (nog) niet.
de meeste blijven bij IE , gewoon omdat ze niet het nut zien van firefox , mozilla , en andere , enkele veranderen om popups weg te krijgen , maar verder weten mensen niet dat er iets anders bestaat als IE , groot nadeel is dat Ie standaart bij windows zit ...Prophecy schreef:Als ze niet snel volgens alle standaarden gaan werken, gaan ze zoiezo gebruikers verliezen die in gaan zien dat IE fout is...
ik gebruik IE omdat mozilla geen images meer weergeeft denk dat er iets mis is met mijn computer ofzo , ie werkt goed genoeg ...
Ik denk dat je je instellingen eens moet doorkijken dan 
Maar wat je zegt, svennson, klopt maar gedeeltelijk. IE 6.0.2600 (dat is de XP SP2 build) bevat een popup-blocker. ActiveX is wel de grootste troep die er bestaat. Internet Explorer is wel sneller dan Mozilla browsers (Mozilla suite is sneller dan Firefox atm), maar Opera is weer sneller dan Internet Explorer. Maar elke browser heeft zijn voordelen/nadelen. Juist het feit dat IE troep maakt, maakt hem zo geschikt voor de grote massa gebruikers, omdat die graag nette pagina's willen zien zonder prutsen.
En vaak is het marktaandeel van IE groter dan het is, en hoort er nog deeltje bij de Opera browser, omdat die tot deze versie zijn herkenningsstring kon spoofen (hij kon zich voordoen als Mozilla, Internet Explorer of Opera)

Maar wat je zegt, svennson, klopt maar gedeeltelijk. IE 6.0.2600 (dat is de XP SP2 build) bevat een popup-blocker. ActiveX is wel de grootste troep die er bestaat. Internet Explorer is wel sneller dan Mozilla browsers (Mozilla suite is sneller dan Firefox atm), maar Opera is weer sneller dan Internet Explorer. Maar elke browser heeft zijn voordelen/nadelen. Juist het feit dat IE troep maakt, maakt hem zo geschikt voor de grote massa gebruikers, omdat die graag nette pagina's willen zien zonder prutsen.
En vaak is het marktaandeel van IE groter dan het is, en hoort er nog deeltje bij de Opera browser, omdat die tot deze versie zijn herkenningsstring kon spoofen (hij kon zich voordoen als Mozilla, Internet Explorer of Opera)
Ja, jullie zeggen dat ik voor zo'n scriptje dus op google moet zoeken en die werkt in firefox, maar dat is mijn probleem dus, ik vind veel maar vrijwel niks die goed is voor firefox.
Dus zo'n inschuif javascript moet wel kunnen? Hoe kan ik zoiets maken, leren of krijgen?
Via google kom ik niet zover. Ik vind alleen troep voor IE
Dus zo'n inschuif javascript moet wel kunnen? Hoe kan ik zoiets maken, leren of krijgen?
Via google kom ik niet zover. Ik vind alleen troep voor IE
Sterker nog, het kan ook zonder javascript: http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/popups/demo.html
Echter, dat werkt weer niet in Internet Explorer.
Met javascript zijn er echter ook menu's die goed werken in alle browsers: http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu/
En dat allemaal gevonden met Google

Echter, dat werkt weer niet in Internet Explorer.
Met javascript zijn er echter ook menu's die goed werken in alle browsers: http://www.softcomplex.com/products/tigra_menu/
En dat allemaal gevonden met Google

- Bas
- Contacteer:
Welke Mozilla Suite? Oh, je bedoelt vast SeaMonkey?bee schreef:*knip* (Mozilla suite *knip*

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Maar dat ligt niet aan FireFox hoor!cdrom-la schreef:IE is voor mij goed genoeg
vindt FF helemaal niks ziet niet uit enzo
Zet een goeie popup killer op je ie en kaar
want dan krijg je het gezeik dat zus en zo niet werkt
Dat ligt helemaal aan de site! Dat het in IE goed eruit ziet en in FF fout, betekend dat de site fout is. Het zou juist andersom moeten zijn!

maar er werd dus gezegd dat die filtering van <div> ook in FF kan werken maar dan moet je het anders schrijven in css, ik kan het alleen niet vinden.
(volgensmij kan je beter eerst een keer een topic komen, waar geleerd kan worden hoe je goed in google kan zoeken. Er wordft altijd maar gezegd zoek op google, maar ik kan nooit wat vinden. Een topic over: Googlen met steekwoorden)
Maargoed weet iemand dan hoe het zit met die div of hoe ik het kan vinden?
(volgensmij kan je beter eerst een keer een topic komen, waar geleerd kan worden hoe je goed in google kan zoeken. Er wordft altijd maar gezegd zoek op google, maar ik kan nooit wat vinden. Een topic over: Googlen met steekwoorden)
Maargoed weet iemand dan hoe het zit met die div of hoe ik het kan vinden?
Misschien een goed idee. Ik zal eens kijken.sukkelaap schreef:(volgensmij kan je beter eerst een keer een topic komen, waar geleerd kan worden hoe je goed in google kan zoeken. Er wordft altijd maar gezegd zoek op google, maar ik kan nooit wat vinden. Een topic over: Googlen met steekwoorden)
Code: Selecteer alles
filter:alpha(opacity=90);
-moz-opacity:.90;
opacity:.90;