manier om foto's die upgeload zijn vanaf je pc te resizen?!

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
angmar

manier om foto's die upgeload zijn vanaf je pc te resizen?!

Bericht door angmar » 21 aug 2005, 01:50

.. en liefst niet gewoon img width="100" eraan toevoegen in viewprofile.php en includes/userscp_viewprofile.php , aangezien afbeeldingen die kleiner zijn dan 100px dan automatisch mee vergroot worden, wat niet de bedoeling is :-) ik vind overal mods voor het resizen van de remoted avatars, maar nergens van de uploaded! dit waarschijnlijk omdat phpbb de afmetingen checkt tijdens het uploaden van je ava, en niet wanneer je hem linkt... bestaat er een manier om phpbb te verhinderen dit te controleren?! of mss iets aanpassen in de coding met php?!

thx!

Bee

Bericht door Bee » 21 aug 2005, 09:26

Ik begrijp je niet volledig. Je wil dat geuploade avatars niet groter zijn dan 100 pixels breed. Dan kan je toch gewoon bij de limieten een breedte van 100 opgeven? Daar heb je dan geen mod voor nodig, toch?
... Maar ik modereer (nog) niet.

Coen

Bericht door Coen » 21 aug 2005, 09:52

Volgens mij wil hij uploaded avatars meteen resizen naar 100px breedte.
Weet ook niet of daar een MOD voor is.

Maar het is niet erg duidelijk dus aub verduidelijking! :)

angmar

Bericht door angmar » 21 aug 2005, 11:36

eum ik wil dus gewoon dat mijn leden hun foto's kunnen uploaden, ongeacht de grootte van die foto aangezien ze vaak zelf niet weten hoe ze een foto moeten verkleinen, en dat die mod dan automatisch de upgeloade foto verkleint tot de gewenste afmetingen die ik heb opgegeven in mijn cpanel :)

nu heb ik al op phpbb.com gezocht achter zo'n mod, maar enigste wat ik vind zijn mods om de remote avatars, diegene waarvan je een URL moet ingeven, gaat aanpassen naar de gewenste grootte. Dat is omdat phpbb die remote avatars niet controleert op grootte en soms het uitzicht van een topic kunnen verknoeien..

nou zoek ik dus een manier die mijn leden toelaat dat ze een foto kunnen uploaden ongeacht de afmetingen, natuurlijk met een beperkte bestandsgrootte...

ik heb ooit ergens gehoord dat het mogelijk is om de check-up van phpbb bij het uploaden van een afbeelding uit te schakelen? weet iemand hier meer van, en hoe zou dit kunnen gedaan worden?

thx ;)

Gesloten