xampp - file attachments mod - backup

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
stormyweather
Contacteer:

xampp - file attachments mod - backup

Bericht door stormyweather » 04 aug 2005, 20:42

Eerder draaide ik een kopie van mijn forum op een subdomein van mijn domein. Hierop kwam onlangs één van mijn leden terecht en dat is niet de bedoeling want op die kopie wil ik voor de zekerheid eerst de noodzakelijke updates uitvoeren. Daarnaast gebruik ik die kopie om mods uit te proberen of gewoon wat te experimenteren. Om zeker te zijn dat niemand die kopie kan benaderen heb ik zojuist (zonder veel problemen) xampp geinstalleerd en daarop draait intussen een bijna perfecte kopie van mijn forum.
Het enige dat eraan mankeert is dat de backup bij de berichten waaraan een attachment is toegevoegd deze bijlages niet weergeeft.
Het pictogrammetje staat er wel braaf en ook zijn de bijlages mooi in de map files meegekopieerd. Is het mogelijk om ook die bijlages én de beschrijvingen ervan mee te backuppen in die berichten zelf?

Bee

Bericht door Bee » 04 aug 2005, 20:59

Ja, als je de database backupt via phpMyAdmin backup je ze wel mee, omdat admin_db_utilities.php niet is aangepast voor de attachment mods worden die tabellen niet meegenomen met de backup. Zou eigenlijk wel moeten.
... Maar ik modereer (nog) niet.

stormyweather
Contacteer:

Bericht door stormyweather » 04 aug 2005, 21:43

Eerder had ik idd de backup via het acp uitgevoerd, dus ging ik optimistisch naar mijn database om dáár de backup uit te voeren.
Tot mijn teleurstelling neemt die daar de bijlages ook niet mee.
Heeft het zin om een link te geven naar mijn admin_db_utilities.php?

oh even wachten ik heb alleen gerestored ff opnieuw dus.
Dat moet ik morgen maar eens bekijken, ik heb wel gerestored in phpmyAdmin maar hoe ik daar een backup kan maken zoek ik morgen wel uit. bedankt alvast

stormyweather
Contacteer:

Bericht door stormyweather » 05 aug 2005, 13:20

Pffff, Dat is nog gemakkelijker gezegd dan gedaan om een back up maken in phpmyAdmin.
Wat ik fout doe weet ik niet, maar ik ben als volgt te werk gegaan:
Ik selecteer de originele database en vervolgens selecteer ik alle tabellen en klik op exporteer.
Vervolgens klik ik op start en kopieer ik alles wat er in het scherm dat dan komt verschijnt.
Dan verander ik de servernaam en databasenaam in die van mijn localhost en ga ik naar phpmyAdmin van xampp. Hierin query ik dan het geheel en afhankelijk of ik alleen data of data en structuur heb gebackupt krijg ik een foutmelding. Deze foutmelding varieert dan van dat een tabel al bestaat tot mysql gaf een lege resultaat set terug.
Ik dacht met deze topic http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=213 ... phpmyadmin een eind te komen maar die gaat me teveel de technische kant op.
Het restoren in phpmyadmin is makkelijk zat, maar wil iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe je in phpmyAdmin een backup maakt?

Bee

Bericht door Bee » 05 aug 2005, 13:43

Zo:

Afbeelding

Je doet het in deze volgorde:
1. Klik op Selecteer Alles
2. Vink SQL aan
3. Vink Structuur aan
4. Vink Voeg AUTO_INCREMENT waarde toe aan
5. Vink Gebruik backquotes (`) bij tabellen en velden' namen aan
6. Vink Data aan
7. Vink Verzenden aan
8. Vink Geen aan bij compressie

Druk op start, wacht tot de download geaccepteerd wordt, en download deze. Als het bestand groter is dan 2048 kb, moet je het daarin importeren met bigdump.
... Maar ik modereer (nog) niet.

stormyweather
Contacteer:

Bericht door stormyweather » 05 aug 2005, 19:57

Bedankt Bee voor je heldere uitleg. Als ik de op deze manier verkregen backup wil gebruiken voor de database in xampp wil die ook nog de "drop table" toevoegen aangevinkt hebben. Maar dát is mij best, het gaat mij erom dattie nou ook de berichten compleet met attachments backupt en dat doettie nou dus

Gesloten