SQL Error
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

SQL Error
Ik heb een mod geinstaleerd.
Nu is alles goed behalve als ik naar groeps beheer ga en een nieuwe groep wil aanmaken.
Een groep aanmaken gaat maar als ik dan ok ga krijg ik deze fout
Could not insert new group
DEBUG MODE
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' group_color VALUES (0, 'vip', '', 3, '0', '0')' at lin
INSERT INTO phpbb_groups (group_type, group_name, group_description, group_moderator, group_single_user), group_color VALUES (0, 'vip', '', 3, '0', '0')
Line : 391
File : admin_groups.php
De rode regel geeft hij aan als fout.
VALUES ($group_type, '" . str_replace("\'", "''", $group_name) . "', '" . str_replace("\'", "''", $group_description) . "', $group_moderator, '0', '$group_color')";
if ( !$db->sql_query($sql) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not insert new group', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
$new_group_id = $db->sql_nextid();
$sql = "INSERT INTO " . USER_GROUP_TABLE . " (group_id, user_id, user_pending)
VALUES ($new_group_id, $group_moderator, 0)";
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not insert new user-group info', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
Wat moet ik doen?
En nog een vraag; is het met deze mod ook mogelijk om de kleuren van de beheerder en administrator te veranderen zo ja hoe?
Nu is alles goed behalve als ik naar groeps beheer ga en een nieuwe groep wil aanmaken.
Een groep aanmaken gaat maar als ik dan ok ga krijg ik deze fout
Could not insert new group
DEBUG MODE
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' group_color VALUES (0, 'vip', '', 3, '0', '0')' at lin
INSERT INTO phpbb_groups (group_type, group_name, group_description, group_moderator, group_single_user), group_color VALUES (0, 'vip', '', 3, '0', '0')
Line : 391
File : admin_groups.php
De rode regel geeft hij aan als fout.
VALUES ($group_type, '" . str_replace("\'", "''", $group_name) . "', '" . str_replace("\'", "''", $group_description) . "', $group_moderator, '0', '$group_color')";
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not insert new group', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
$new_group_id = $db->sql_nextid();
$sql = "INSERT INTO " . USER_GROUP_TABLE . " (group_id, user_id, user_pending)
VALUES ($new_group_id, $group_moderator, 0)";
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not insert new user-group info', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
Wat moet ik doen?
En nog een vraag; is het met deze mod ook mogelijk om de kleuren van de beheerder en administrator te veranderen zo ja hoe?
Laurette schreef:Wat ik eingelijk wil is alleen de kleuren van de moderator en beheerder veranderen is hier niet een snellere manier voor?
Kan iemand mij hier nog een antwoord op gevenlaurette schreef:Sorry tut??????? kb=kennisbank?????????
Heb je misschien een link voor mij??
En ik heb hier nog een vraag over.
Als ik gewoon naar geplaatste berichten ga dan staat er in het zij blok ook je naam, maar die zijn nu gewoon allemaal hetzelfde gekleurd.
Kan het ook dat die ook de kleuren van de moderator en beheerder aannemen als je die functie hebt?
Kon het toch niet laten en heb hem er op gezet.bee schreef:Je moet even een paar regels eerder geven van de code, dan kan ik het probleem zo voor je oplossen.
Nu is het goed gegaan.
Het enige probleem is dat als ik bevoorbeeld een kleur voor vip aanmaak en ik dan naar een vip gebruiker ga dan geef ik hem die kleur mee maar zijn naam blijft toch gewoon in dezelfde kleur staan als de anderen.?
Voor kleurengroepen, kleurenrangen kan je beter Extend Rank Colors gebruiken: http://www.denturax.com/ftopic14.html
Wil je deze kleuren over het hele forum gebruiken, dan moet je een extra (grote!) mod installeren: http://www.reddevboard.com/forum/viewtopic.php?t=644
Wil je deze kleuren over het hele forum gebruiken, dan moet je een extra (grote!) mod installeren: http://www.reddevboard.com/forum/viewtopic.php?t=644
... Maar ik modereer (nog) niet.
vertraagt die extra grote het forum ?bee schreef:Voor kleurengroepen, kleurenrangen kan je beter Extend Rank Colors gebruiken: http://www.denturax.com/ftopic14.html
De eerste die je noemt heb ik geinstaleerd
##############################################################
## MOD Title: Extend rank color
## MOD Author: Gendo < gendo@denturax.com > (Matthieu V.) http://www.denturax.com
## MOD Author: BigZ < bigz@denturax.com > (Romain R.) http://www.denturax.com
## MOD Description:
## This mod gives the possibility to add colour ranks into "Who is online"
## page and into "Who is online" part in bottom of the index. You can
## create colour ranks via the ACP. You can also put in colour your various
## groups of users (phpBB Usergroups) on the index and the sight of
## viewonline.
##
## MOD Version: 2.0.0
## Compatibility: 2.0.6-2.0.13
##
## Installation Level: easy
## Installation Time: 30 Minutes
## Files To Edit: (10)
## viewonline.php
## admin/admin_users.php
## admin/admin_groups.php
## admin/admin_board.php
## includes/constants.php
## includes/page_header.php
## templates/subSilver/index_body.tpl
## templates/subSilver/admin/user_edit_body.tpl
## templates/subSilver/admin/group_edit_body.tpl
## templates/subSilver/admin/board_config_body.tpl
##
## Included Files: (4)
## admin/admin_ranks_whosonline.php
## templates/subSilver/admin/whosonline_ranks_edit_body.tpl
## templates/subSilver/admin/whosonline_ranks_list_body.tpl
## language/lang_english/lang_erc.php
En alles doet het ook maar wat ik zeg als ik dan bevoorbeeld ......gebruiker op de manier hieronder een kleur meegeef gebeurt er niks met de kleur van de naam en het lijkt mij toch wel de bedoeling van deze mod dat die dit doet?

##############################################################
## MOD Title: Extend rank color
## MOD Author: Gendo < gendo@denturax.com > (Matthieu V.) http://www.denturax.com
## MOD Author: BigZ < bigz@denturax.com > (Romain R.) http://www.denturax.com
## MOD Description:
## This mod gives the possibility to add colour ranks into "Who is online"
## page and into "Who is online" part in bottom of the index. You can
## create colour ranks via the ACP. You can also put in colour your various
## groups of users (phpBB Usergroups) on the index and the sight of
## viewonline.
##
## MOD Version: 2.0.0
## Compatibility: 2.0.6-2.0.13
##
## Installation Level: easy
## Installation Time: 30 Minutes
## Files To Edit: (10)
## viewonline.php
## admin/admin_users.php
## admin/admin_groups.php
## admin/admin_board.php
## includes/constants.php
## includes/page_header.php
## templates/subSilver/index_body.tpl
## templates/subSilver/admin/user_edit_body.tpl
## templates/subSilver/admin/group_edit_body.tpl
## templates/subSilver/admin/board_config_body.tpl
##
## Included Files: (4)
## admin/admin_ranks_whosonline.php
## templates/subSilver/admin/whosonline_ranks_edit_body.tpl
## templates/subSilver/admin/whosonline_ranks_list_body.tpl
## language/lang_english/lang_erc.php
En alles doet het ook maar wat ik zeg als ik dan bevoorbeeld ......gebruiker op de manier hieronder een kleur meegeef gebeurt er niks met de kleur van de naam en het lijkt mij toch wel de bedoeling van deze mod dat die dit doet?
Ik heb het al uitgevonden ik had Extend rank color for Last Visit niet uigevoerd.

Nu heb ik zoals hierboven administrator en beheerder gewoon staan maar de groepen die ik erbij maak zijn vet waar kan ik dit veranderen?
Zou iemand mij ook nog willen vertellen waar ik de kleuren van de administrator en beheerder kan veranderen?
En de laatste vraag als ik gewoon naar geplaatste berichten ga dan staat er in het zij blok ook je naam, maar die zijn nu gewoon allemaal hetzelfde gekleurd.
Kan het ook dat die ook de kleuren van de moderator en beheerder en andere aangemaakte groepen aannemen (als je die functie hebt)?
Nu heb ik zoals hierboven administrator en beheerder gewoon staan maar de groepen die ik erbij maak zijn vet waar kan ik dit veranderen?
Zou iemand mij ook nog willen vertellen waar ik de kleuren van de administrator en beheerder kan veranderen?
En de laatste vraag als ik gewoon naar geplaatste berichten ga dan staat er in het zij blok ook je naam, maar die zijn nu gewoon allemaal hetzelfde gekleurd.
Kan het ook dat die ook de kleuren van de moderator en beheerder en andere aangemaakte groepen aannemen (als je die functie hebt)?
Ik heb het al uitgevonden ik had Extend rank color for Last Visit niet uigevoerd.

index.php of templates/subSilver/index_body.tplLaurette schreef:Ik heb het al uitgevonden ik had Extend rank color for Last Visit niet uigevoerd.
Styles > Edit > En dan twee van de tekstkleurenZou iemand mij ook nog willen vertellen waar ik de kleuren van de administrator en beheerder kan veranderen?
Kan het ook dat die ook de kleuren van de moderator en beheerder en andere aangemaakte groepen aannemen (als je die functie hebt)?[/quote]En de laatste vraag als ik gewoon naar geplaatste berichten ga dan staat er in het zij blok ook je naam, maar die zijn nu gewoon allemaal hetzelfde gekleurd.
Daar is de tweede mod voor die ik gegeven heb.
Bedankt voor de snelle en bruikbare antwoorden je helpt mij een stuk verder. :thumb:
1ste vraag over vet gedrukte
Het gaat trouwens om beide dus dat en de groep niet meer vet is maar ook de gebruikers naam niet meer.
Bij administrator en beheerder moet de gebruikersnaam wel gewoon vet blijven.
Ik denk dat het dan in deze stukjes moet zitten.
Maar zie zo niet wat ik kan/moet veranderen.
2de vraag Styles > Edit > En dan twee van de tekstkleuren
Wat bedoel je hiermee???
3de vraag Daar is de tweede mod voor die ik gegeven heb.
Ga ik morgen proberen te instaleren.
Kan ik deze er dan gewoon in laten staan en die ander er bij zetten of is het verstandiger om deze te verwijderen?
1ste vraag over vet gedrukte
Het gaat trouwens om beide dus dat en de groep niet meer vet is maar ook de gebruikers naam niet meer.
Ik denk dat het dan in deze stukjes moet zitten.
Code: Selecteer alles
<td class="row1" align="left"><span class="gensmall">{TOTAL_USERS_ONLINE}
[ {L_WHOSONLINE_ADMIN} ] [ {L_WHOSONLINE_MOD} ] {WHOSONLINE_LEGEND}<br />
{RECORD_USERS}<br />{LOGGED_IN_USER_LIST}</span></td>
</tr>
Of
// Start add - Last visit MOD, & extend rank color
$time_now=time();
$time1Hour=$time_now-3600;
$minutes = date('is', $time_now);
$hour_now = $time_now - (60*($minutes[0].$minutes[1])) - ($minutes[2].$minutes[3]);
$dato=create_date('H', $time_now,$board_config['board_timezone']);
$timetoday = $hour_now - (3600*$dato);
$sql = 'SELECT session_ip, MAX(session_time) as session_time FROM '.SESSIONS_TABLE.' WHERE session_user_id="'.ANONYMOUS.'" AND session_time >= '.$timetoday.' AND session_time< '.($timetoday+86399).' GROUP BY session_ip';
if (!$result = $db->sql_query($sql)) message_die(GENERAL_ERROR, "Couldn't retrieve guest user today data", "", __LINE__, __FILE__, $sql);
while( $guest_list = $db->sql_fetchrow($result))
{
if ($guest_list['session_time'] >$time1Hour) $users_lasthour++;
}
$guests_today = $db->sql_numrows($result);
$sql = 'SELECT user_id,username,user_allow_viewonline,user_level,user_lastlogon,user_whosonline_color FROM ' . USERS_TABLE . ' WHERE user_id!="'.ANONYMOUS.'" AND user_session_time >= '.$timetoday.' AND user_session_time< '.($timetoday+86399).' ORDER BY username';
if (!$result = $db->sql_query($sql)) message_die(GENERAL_ERROR, "Couldn't retrieve user today data", "", __LINE__, __FILE__, $sql);
while( $todayrow = $db->sql_fetchrow($result))
{
$style_color = "";
if ($todayrow['user_lastlogon']>=$time1Hour)
{
$users_lasthour++;
}
if ( $user_group_color[$todayrow['user_id']] )
{
$todayrow['username'] = '<b>' . $todayrow['username'] . '</b>';
$style_color .= 'style="color:' . $user_group_color[$todayrow['user_id']] . '"';
}
switch ($todayrow['user_level'])
{
case ADMIN :
$style_color = 'style="color:#' . $theme['fontcolor3'] . '"';
break;
case MOD :
$style_color = 'style="color:#' . $theme['fontcolor2'] . '"';
break;
}
if ( $todayrow['user_whosonline_color'] )
{
$style_color = 'style="color:' . $id_color[$todayrow[user_whosonline_color]] . '"';
}
$users_today_list.=( $todayrow['user_allow_viewonline'])?' <a href="' . append_sid("profile.$phpEx?mode=viewprofile&" . POST_USERS_URL . "=" . $todayrow['user_id']) . '"' . $style_color .'>' . $todayrow['username'] . '</a>,' : (($userdata[user_level]==ADMIN) ? ' <a href="' . append_sid("profile.$phpEx?mode=viewprofile&" . POST_USERS_URL . "=" . $todayrow['user_id']) . '"' . $style_color .'><i>' . $todayrow['username'] . '</i></a>,' : '');
if (!$todayrow['user_allow_viewonline']) $logged_hidden_today++;
else $logged_visible_today++;
}
if ($users_today_list)
{
$users_today_list[ strlen( $users_today_list)-1] = ' ';
} else
{
$users_today_list = $lang['None'];
}
$total_users_today = $db->sql_numrows($result)+$guests_today;
$users_today_list = $lang['Registered_users'].' ' . $users_today_list;
$l_today_user_s = ($total_users_today) ? ( ( $total_users_today == 1 )? $lang['User_today_total'] : $lang['Users_today_total'] ) : $lang['Users_today_zero_total'];
$l_today_r_user_s = ($logged_visible_today) ? ( ( $logged_visible_today == 1 ) ? $lang['Reg_user_total'] : $lang['Reg_users_total'] ) : $lang['Reg_users_zero_total'];
$l_today_h_user_s = ($logged_hidden_today) ? (($logged_hidden_today == 1) ? $lang['Hidden_user_total'] : $lang['Hidden_users_total'] ) : $lang['Hidden_users_zero_total'];
$l_today_g_user_s = ($guests_today) ? (($guests_today == 1) ? $lang['Guest_user_total'] : $lang['Guest_users_total']) : $lang['Guest_users_zero_total'];
$l_today_users = sprintf($l_today_user_s, $total_users_today);
$l_today_users .= sprintf($l_today_r_user_s, $logged_visible_today);
$l_today_users .= sprintf($l_today_h_user_s, $logged_hidden_today);
$l_today_users .= sprintf($l_today_g_user_s, $guests_today);
// End add - Last visit MOD, & extend rank color2de vraag Styles > Edit > En dan twee van de tekstkleuren
Wat bedoel je hiermee???
3de vraag Daar is de tweede mod voor die ik gegeven heb.
Ga ik morgen proberen te instaleren.
Kan ik deze er dan gewoon in laten staan en die ander er bij zetten of is het verstandiger om deze te verwijderen?
Laatst gewijzigd door Laurette op 31 jul 2005, 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Vervang in het tweede deel van de code <b> naar <span> en </b> naar </span>
Styles > Edit > Font Colour 2 en Font Colour 3 zijn de admin kleur en de moderator kleur. ERC kleuren schrijven admin/mod kleur over, als een gebruiker van een van deze twee niveau's een kleur toegewezen krijgt.
De mod die je morgen gaat installeren, is afhankelijk van de mod die je net geinstalleerd hebt. Meer info hierover staat in de modfile header van de mod.
Styles > Edit > Font Colour 2 en Font Colour 3 zijn de admin kleur en de moderator kleur. ERC kleuren schrijven admin/mod kleur over, als een gebruiker van een van deze twee niveau's een kleur toegewezen krijgt.
De mod die je morgen gaat installeren, is afhankelijk van de mod die je net geinstalleerd hebt. Meer info hierover staat in de modfile header van de mod.
Laatste keer
1ste vraag Het gaat trouwens om beide dus dat en de groep niet meer vet is maar ook de gebruikers naam niet meer.
je zegt in het 2de deel maar zou je mij misschien willen vertellen waar precies?
Vraag 2
ik weet nu nog niet precies waar ik het kan aanpassen.?
Ik wil jou en de rest bedanken voor de snelle en goede hulp die jullie geven.
Kan mij voorstellen dat je nog wel eens moe en verveeld kan worden als je elke keer dezelfde soort vragen krijgt.
Vragen die voor jullie een eitje zijn maar voor mensen als mij een hele opgave.
Jullie zijn toppers
1ste vraag Het gaat trouwens om beide dus dat en de groep niet meer vet is maar ook de gebruikers naam niet meer.
je zegt in het 2de deel maar zou je mij misschien willen vertellen waar precies?
Vraag 2
Ik wil jou en de rest bedanken voor de snelle en goede hulp die jullie geven.
Kan mij voorstellen dat je nog wel eens moe en verveeld kan worden als je elke keer dezelfde soort vragen krijgt.
Vragen die voor jullie een eitje zijn maar voor mensen als mij een hele opgave.
Jullie zijn toppers