hoe maak ik profiel onzichtbaar voor (niet) ingelogte users
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

hoe maak ik profiel onzichtbaar voor (niet) ingelogte users
Wij hebben op ons forum enorme overlast van mensen die het leuk vinden door op namen te drukken van users en ze dan zo email spams te zenden.
We hebben onze gebruikslijst al onzichtbaar gemaakt met de code die hier in dit forum staat zodat users die niet ingelogt zijn niet de gebruikerslijst meer kunnen opvragen.
Wat wel zichtbaar is bij ons is de lijst wie er vandaag online is geweest en daar zit het hem nu in aldaar kunnen ze drukken op de namen van de mensen die online zijn geweest of op de user die zich als laatste aangemeld heeft op ons forum.
als deze persoon zijn email adres zichtbaar heeft gemaakt, kunnen zei hem een mail spam sturen met alle onzin van dien.
Nu is mijn vraag is het mogenlijk dit te blokken als iemand niet ingelogt is op ons forum.
of nog veel mooier dat alleen admins profielen op kunnen vragen dus mensen die ingelogt zijn ook niet meer?
ik hoop dat jullie ons kunnen helpen want het is al weken niet leuk meer op ons forum en de sfeer word op deze manier aardig verziekt.
alvast bedankt voor jullie hulp
Jan Uppert
We hebben onze gebruikslijst al onzichtbaar gemaakt met de code die hier in dit forum staat zodat users die niet ingelogt zijn niet de gebruikerslijst meer kunnen opvragen.
Wat wel zichtbaar is bij ons is de lijst wie er vandaag online is geweest en daar zit het hem nu in aldaar kunnen ze drukken op de namen van de mensen die online zijn geweest of op de user die zich als laatste aangemeld heeft op ons forum.
als deze persoon zijn email adres zichtbaar heeft gemaakt, kunnen zei hem een mail spam sturen met alle onzin van dien.
Nu is mijn vraag is het mogenlijk dit te blokken als iemand niet ingelogt is op ons forum.
of nog veel mooier dat alleen admins profielen op kunnen vragen dus mensen die ingelogt zijn ook niet meer?
ik hoop dat jullie ons kunnen helpen want het is al weken niet leuk meer op ons forum en de sfeer word op deze manier aardig verziekt.
alvast bedankt voor jullie hulp
Jan Uppert
okay bedankt het is nu inderdaad nog meer uitgebreid voor mensen die niet ingelogt zijn.
Maar heb dit liever ook voor mensen die ingelogt zijn zoals ik hierboven als extra erbij wilde hebben.
Hoop dat jij of iemand anders mij daar bij kan helpen want ze gaan na het bannen van hun ip adres gewoon op sites bij anderen of internet cafe's en maken dan een account aan en gaandan weer via user list rotzooien dus wil extreme maatregelen gaan nemen met ons forum.
alvast bedankt voor jullie iedeeën en/of oplossingen.
J Uppert
Maar heb dit liever ook voor mensen die ingelogt zijn zoals ik hierboven als extra erbij wilde hebben.
Hoop dat jij of iemand anders mij daar bij kan helpen want ze gaan na het bannen van hun ip adres gewoon op sites bij anderen of internet cafe's en maken dan een account aan en gaandan weer via user list rotzooien dus wil extreme maatregelen gaan nemen met ons forum.
alvast bedankt voor jullie iedeeën en/of oplossingen.
J Uppert
Code: Selecteer alles
if ( !$is_auth['auth_mod'] )
{
header('Location: ' . append_sid("login.$phpEx?redirect=".$_SERVER['REQUEST_URI'], true));
}
if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
header('Location: ' . append_sid("login.$phpEx?redirect=".$_SERVER['REQUEST_URI'], true));
}
Alleen leden met moderatorrechten hebben dan de toegang tot de info
dat zou helemala mooi zijn en moet ik die aanpassing dan overal doen zoals op die gelinkte pagina staat of alleen maar bij memberslist.php?
en redirect=memberlist.".$phpEx, true waar moet die precies staat want met $_SERVER['REQUEST_URI' hebben we steeds problemen met onze server dan moet ik backspace gebruiken om nog vorige scherm te gaan en dan site refreshen om hem te zien anders zien we site not found en dat is verwarned voor onze forum leden.
want bij ons staat overal:
ipv
en redirect=memberlist.".$phpEx, true waar moet die precies staat want met $_SERVER['REQUEST_URI' hebben we steeds problemen met onze server dan moet ik backspace gebruiken om nog vorige scherm te gaan en dan site refreshen om hem te zien anders zien we site not found en dat is verwarned voor onze forum leden.
want bij ons staat overal:
{
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=memberlist.".$phpEx, true));
}
ipv
in iedergeval alvast bedankt voor je snele reacties echt toppie :thumb:if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
}
Zoals in het overzicht op http://www.lontronics.nl/forum/viewtopic.php?t=22 zou ik het in ieder geval doen bij:
- /includes/usercp_viewprofile.php
Wordt dan:
- /forum/memberlist.php
Wordt dan:
De redirect is naar de indexpagina omdat de mensen al ingelogd zijn en alleen geen toegang hebben tot.
Mooier zou zijn om de functies onzichtbaar te maken, omdat je de userinfo toch vanuit het admin-scherm kunt bekijken
Dit zou dus een aanpassing van de template betekeken in plaats van aanpassen van de php-bestanden.
- /includes/usercp_viewprofile.php
Wordt dan:
{
redirect(append_sid("index.$phpEx?redirect=usercp_viewprofile.".$phpEx, true));
}
Wordt dan:
{
redirect(append_sid("index.$phpEx?redirect=memberlist.".$phpEx, true));
}
Mooier zou zijn om de functies onzichtbaar te maken, omdat je de userinfo toch vanuit het admin-scherm kunt bekijken

Dit zou dus een aanpassing van de template betekeken in plaats van aanpassen van de php-bestanden.
Ik dacht niet dat $is_auth op memberlist bestaat,
Dit laat alleen admin toe:
En dit mods en admins
Dat moet zijn:
Dit mag trouwens niet:Dan moet dit worden gebruikt:
Dit laat alleen admin toe:
if ( !$userdata['user_level'] == ADMIN )
{
}
if ( $userdata['user_level'] != ADMIN && $userdata['user_level'] != MOD)
{
}
Dit mag trouwens niet:
{
}
{
redirect(append_sid("index.$phpEx?redirect=profile.".$phpEx."&mode=viewprofile, true));
}
het werkt perfect 1000x dank zowel voor guest zowel voor forum leden die ingelogt zijn maar helaas ook voor admins
als ik nu zlef als admin op gebruikslijst klik zit ik ook weer gewoon redirected naar index.php
is het mogelijk zo te maken dat admins wel in gebruikers lijst kunnen kijken want om steeds eerst naar admins coner te gaan om een bepaalde naam op te zoeken is niet fijn.
tevens staan in de gebruikers lijst ook alle namen dus makelijk en snel opte zoeken en kan ik ook zien hoevele forum leden we hebben.
ik hoop dat je voor admin mode een optie hebt de rest maakt mij niet uit als ik als admin maar wel erin kan.
en nogmaals bedankt voor al je hulp

als ik nu zlef als admin op gebruikslijst klik zit ik ook weer gewoon redirected naar index.php

is het mogelijk zo te maken dat admins wel in gebruikers lijst kunnen kijken want om steeds eerst naar admins coner te gaan om een bepaalde naam op te zoeken is niet fijn.
tevens staan in de gebruikers lijst ook alle namen dus makelijk en snel opte zoeken en kan ik ook zien hoevele forum leden we hebben.
ik hoop dat je voor admin mode een optie hebt de rest maakt mij niet uit als ik als admin maar wel erin kan.
en nogmaals bedankt voor al je hulp
wow ik ben jullie zeer dankbaar het werkt super nu en ben hier heel blij mee :thumb:
zoals paulus zegt heb ik in memberlist php
de volgende wijziging doorgevoerd.
moet ik de aanpassing zoals sjonny zegt nog ongedaan maken of aanpassen?
want er staat nu dus bij mij in - /includes/usercp_viewprofile.php
Code:
maar wat ik zie werkt alles nu zoals ik wil
heb ingelogt als admin en werkt prima en heb ingelogt als user en zijn de dingen restricted zoals ik wilde.
Heb nog wel wat probleemtje met mij forum (zoals bulk mail wat al 2 jaar niet meer werkt) maar wil jullie niet veel lastig vallen ben al blij dat jullie ons hier mee geholpen hebben en dat we die spams nu eens eindelijk een halt toe kunnen roepen.
zoals paulus zegt heb ik in memberlist php
de volgende wijziging doorgevoerd.
if ( !$userdata['user_level'] == ADMIN )
{
}
moet ik de aanpassing zoals sjonny zegt nog ongedaan maken of aanpassen?
want er staat nu dus bij mij in - /includes/usercp_viewprofile.php
Code:
zoals sjonnie gezegt had mag dat blijven staan of moet het weg of aangespast worden?if ( !$is_auth['auth_mod'] )
{
}
maar wat ik zie werkt alles nu zoals ik wil
heb ingelogt als admin en werkt prima en heb ingelogt als user en zijn de dingen restricted zoals ik wilde.
Heb nog wel wat probleemtje met mij forum (zoals bulk mail wat al 2 jaar niet meer werkt) maar wil jullie niet veel lastig vallen ben al blij dat jullie ons hier mee geholpen hebben en dat we die spams nu eens eindelijk een halt toe kunnen roepen.
fast sjonny schreef:Mijn code moet je weghalen en vervangen door die van Paulus.
Op die manier werkt het voor moderators en admins
fijn dat het werkt trouwens :thumb:
jou code heb ik ook weg gehaald in memberlist.php en vervangen door die van paulus maar het ging mij om de wijzinging van jouw in /includes/usercp_viewprofile.php
want daarvoor had ik geen andere gekregen van paulus wat ik zo kon lezen
p.s helemaal water dicht krijg je het niet zag ik net want als je ergens ene bericht leest van een persoon en onder zijn naam staat PM, email etc kan je nog via dat bericht een pm sturen ok private messages kan ik uitschakelen in adminboard maar emailen blijft dus ten allertijde mogelijk maar ok je kan niet alles hebben het is ze in iedergeval een heel stuk moeilijker gemaakt

Ik heb in dat bestand
toegevoegd omdat hierdoor het userprofiel niet meer door mensen kan worden opgevraagd die niet zijn ingelogd.
Uit mijn hoofd lukte mij dit destijds niet in profile.php, maar achteraf besef ik me dat dit wel had gekund, alleen iets verderop in de code
Als je bovenstaande code hebt weggehaald kan je volgens mij bij jou op het forum nog steeds een profiel oproepen door op de naam van een gebruiker te klikken in posts e.d..
Zo en nu tijd voor een boterhammetje
Groeten,
Jan
{
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=profile.$phpEx&mode=viewprofile&" . POST_USERS_URL . "=" . $profiledata['user_id'], true));
}
Uit mijn hoofd lukte mij dit destijds niet in profile.php, maar achteraf besef ik me dat dit wel had gekund, alleen iets verderop in de code

Als je bovenstaande code hebt weggehaald kan je volgens mij bij jou op het forum nog steeds een profiel oproepen door op de naam van een gebruiker te klikken in posts e.d..
Zo en nu tijd voor een boterhammetje

Groeten,
Jan
klopt want toen ik oude userprofile terug zetten kon meer weer via user het profiel zien heb toen toch maar weer de file aangepast zoals sjonnie hierboven schrijft 
hoop dat ik in de toekomst weer een beroep op jullie mag doen in een nieuwe topic wat betreft bulk mail die niet meer werkt op users maar wel op de gebruikers groep
nogmaals bedankt voor alles J Uppert
klasse forum hier en ga zo door
p.s eetsmakelijk Jan

hoop dat ik in de toekomst weer een beroep op jullie mag doen in een nieuwe topic wat betreft bulk mail die niet meer werkt op users maar wel op de gebruikers groep
nogmaals bedankt voor alles J Uppert
klasse forum hier en ga zo door
p.s eetsmakelijk Jan