Installatie verloopt niet vlekkeloos, help?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Installatie verloopt niet vlekkeloos, help?
Hoi,
Ik heb een klein tijdelijk forum nodig en heb daarom en lycos account aangemaakt en hierop phpBB2 willen installeren.
Ik heb mijn PHP & MySQL ondersteuning aangezet op de lycos site. Ook het uploaden, het chmod'en van config.php en vervolgens het installeren gingen prima. Alles ingevuld zoals ik de gegevens hier al gevonden had via het zoeken...
Maar als ik dan de installatie wilt afronden en ik op die knop druk krijg ik de volgende melding:
Fatal error: Call to undefined function: session_pagestart() in login.php on line 37
Ik heb nu tot drie keer phpBB2 weer verwijderd, de database leeggemaakt, alles weer geupload, en tot drie keer toe blijft hij deze fout aangeven.
Wie o wie kan mij verlossen en zeggen waar ik een fout maak!
Ik heb een klein tijdelijk forum nodig en heb daarom en lycos account aangemaakt en hierop phpBB2 willen installeren.
Ik heb mijn PHP & MySQL ondersteuning aangezet op de lycos site. Ook het uploaden, het chmod'en van config.php en vervolgens het installeren gingen prima. Alles ingevuld zoals ik de gegevens hier al gevonden had via het zoeken...
Maar als ik dan de installatie wilt afronden en ik op die knop druk krijg ik de volgende melding:
Fatal error: Call to undefined function: session_pagestart() in login.php on line 37
Ik heb nu tot drie keer phpBB2 weer verwijderd, de database leeggemaakt, alles weer geupload, en tot drie keer toe blijft hij deze fout aangeven.
Wie o wie kan mij verlossen en zeggen waar ik een fout maak!
Om PhpBB te installeren moet je volgens mij wel CHMODden, omdat anders de config.php niet beschrijfbaar is.SuperNova schreef:chmod is niet nodig bij lycos
heb ik nooit gedaan tenminste
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-
Aangezien jij met een normale browser niet IE bedoelt, zal ik daarvoor even antwoorden.SuperNova schreef:met een normale browser niet

Met IE (Internet Explorer) is dit namelijk wel mogelijk.
Je kan rechtsklikken of de map of het bestand die je wilt CHMODden en dan kies je voor eigenschappen. Daar staat 6 vinkjes. Allemaal aan is hetzelfde als CHMOD 777
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting