ongewenst forwarden

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
stormyweather
Contacteer:

ongewenst forwarden

Bericht door stormyweather » 14 jul 2005, 14:26

Ik zit met een probleem dat lijkt op een probleem dat ik eerder had. De oplossing die ik daarvoor toen kreeg en die toen ook werkte werkt nu echter niet meer.
Op mijn host heb ik de beschikking over 2 databases. De ene database gebruik ik voor het forum zoals het gebruikt wordt, de andere gebruik ik als kopie daarvan met het doel daarop eerst een upgrade uit te voeren, een mod te installeren of zomaar wat te experimenteren. Dit om te zien of het allemaal goed gegaan is.
Ik ben dus voorzichtig want ik heb niet teveel kennis van php.
Het "echte" forum draai ik op http://www.communitysupport.nl/forum/
Het gekopieerde forum draai ik op een subdomein: http://forum.communitysupport.nl/phpBB2/
Wanneer ik nu naar dit laatste URL wil gaan kom ik automatisch terecht op de eerste. Ik kan het backupforum dus niet beheren.
De oplossing lijkt te zijn om in de database van het backupforum in phpbb_config bij domeinnaam: forum.communitysupport.nl in te vullen en bij script_path: phpBB2. Dit helpt echter niet, ik word nog steeds geforward naar het echte forum.
Het probleem ligt niet bij mijn host want een doodgewone html pagina met het subdomein wordt niet geforward. Het moet dus ergens in het script zitten.
Dit probleem begon nadat ik de file attachment mod met succes op het backupforum had geinstalleerd. Alle bestanden die toen op de server stonden heb ik vervolgens gedownload en weer geupload naar het echte forum. Dat ging allemaal prima en het werkt nog altijd goed.
Mijn vraag is dus alleen: Wat moet ik doen om dit "forwarden" te voorkomen?

stormyweather
Contacteer:

Bericht door stormyweather » 17 jul 2005, 21:14

#bump# echt niemand?

supperbas
Contacteer:

Bericht door supperbas » 17 jul 2005, 21:33

1)upload hem anders naar blabla.com/forum2 en anders moet je van blabla.com/forum (naam veranderen forumweg) dan open forum.blalba.com/phpBB2 kijken wat hij dan doet

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 jul 2005, 08:27

Denk toch echt dat het scriptpad niet goed staat, controleer het nog is, en of je in het juiste db hebt aangepast?

supperbas
Contacteer:

Bericht door supperbas » 18 jul 2005, 11:05

paulus schreef:Denk toch echt dat het scriptpad niet goed staat, controleer het nog is, en of je in het juiste db hebt aangepast?
Je bedoeld in welke map het forums staat (dat je bij de instalatie aan geeft? dat zou heel goed kunnen :wink: )

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 jul 2005, 11:09

Neej, dat het scriptpad, serverpad enzo nie goed staat.

supperbas
Contacteer:

Bericht door supperbas » 18 jul 2005, 11:30

ow ok

stormyweather
Contacteer:

Bericht door stormyweather » 19 jul 2005, 21:50

Maar het script- en serverpad stonden toch echt goed of ik ben gek geworden. Intussen werkt het weer goed. Ik heb met de botte bijl-methode de backup-database geleegd er een schone installatie op gezet en die overgeschreven met die van het origineel met uitzondering van config.php.
Die "botte bijl methode" leent zich in mijn beschreven situatie goed voor een zeurderig probleem. Echt leerzaam is het echter niet.
Maar ..... ach wat zou ik ook zeuren: Als ik een aspirine neem tegen koppijn doe ik dat om er vanaf te komen. Ik hoef dan ook niet precies te weten hoe het werkt. Bedankt voor de aandacht.

Gesloten