Pobleem bij beheren van een gebruiker

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
bdeprez

Pobleem bij beheren van een gebruiker

Bericht door bdeprez » 18 jul 2005, 20:27

Hoi iedereen,

telkens ik via het adminpaneel het profiel van een gebruiker open, dan wijzigt het systeem (enkel op het scherm, gelukkig maar) de gebruikersnaam van het lid in mijn gebruikersnaam (= admin)...

Iemand een idee? Ik kan natuurlijk, alvorens wijzigingen aan te brengen, eerst de usernaam terug goed zetten maar het is natuurlijk heel ongemakkelijk...

Bedankt op voorhand,
B.

Coen

Bericht door Coen » 18 jul 2005, 20:45

Dat komt door je cookies die je browser opslaat. Wis deze eens een keertje en log dan opnieuw in. Het probleem zou verholpen moeten zijn! :thumb:

bdeprez

Inderdaad!

Bericht door bdeprez » 18 jul 2005, 21:36

Prophecy schreef:Dat komt door je cookies die je browser opslaat. Wis deze eens een keertje en log dan opnieuw in. Het probleem zou verholpen moeten zijn! :thumb:
Zopas geprobeerd en inderdaad, probleem opgelost!

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

Groetjes,
Bernard.

MacMarco

Bericht door MacMarco » 18 jul 2005, 21:42

Gokje... gebruik je Firefox?

Het probleem wordt niet door je cookies veroorzaakt, maar doordat je systeem je gebruikersnaam en wachtwoord mag opslaan voor phpbb. Ik heb hetzelfde probleem met Firefox 1.0.5. Zodra ik in het profiel van een willekeurig gebruiker kom dan vult 'ie automatisch mijn gebruikersnaam en mijn wachtwoord in (alleen het eerste wachtwoordveld). Met een andere browser, Safari, heb ik dat niet. Ik werk trouwens met een Mac, voor het geval dat de naam Safari je niet bekend voorkomt.

Het verschil tussen de browsers is volgens mij dat Safari de adressen opslaat voor een specifiek adres en Firefox voor het hele domein. Daardoor vult Firefox op alle pagina's waar een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd wordt, dus ook op de pagina met gebruikersprofielen, jouw opgeslagen gebruikersnaam en wachtwoord in.

Oplossing? Geen gebruikersnaam en wachtwoord op laten slaan óf een andere browser gebruiken die dit gedrag niet vertoond. Ik heb niet kunnen vinden of Firefox dit gedrag af te leren is.

Luuk

Bericht door Luuk » 18 jul 2005, 21:45

Je kan het in FireFox ook uitzetten ja, bij Extra => Opties => Privacy => Opgeslagen Wachtwoorden => Wachtwoorden onthouden uitvinken. Dat zou als het goed is moeten werken, want bij mij doet ie het niet (meer). :bier:
Afbeelding

MacMarco

Bericht door MacMarco » 18 jul 2005, 21:49

Daar heb je gelijk in Luuk, dat bedoelde ik ook met "geen gebruikersnaam en wachtwoord op laten slaan". Ik bedoelde met afleren dat het fijn zou zijn als Firefox ook wachtwoorden op basis van specifieke adressen op zou slaan en er niet klakkeloos van uit zou gaan dat 'ie voor het hele domein dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord mag invullen.

MacMarco

Bericht door MacMarco » 18 jul 2005, 21:58

Kennelijk heeft de topicstarter inmiddels al een oplossing gevonden. Nou ja, wie weet is er nog iemand anders met hetzelfde probleem. Ik zal niet de enige Firefox-gebruiker zijn die hier tegenaan loopt...

Gesloten