IP logger...
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

IP logger...
Oke, ik heb iets stoms gedaan!
Ik heb een forum in onderhoud voor een vereniging, het is er niet zo druk, maar toch komen er wel wat mensen...
Ik had een soort IP-logger geinstalleerd, 1 die alles opslaat, op zich geen probleem, alleen na een maand of 2 werd mijn database erg groot, dus ik naar phpmyadmin.
Daar vond ik een tabel die maarliefst 13MB groot was, tabel: " phpbb_ip " dus ik de tabel geleegd en alles opgelost.
Nu kwam ik gister na een half jaar weer op dat forum *schaam!!* en zag ik dat de database 25MB was, dus ik weer naar phpmyadmin om de tabel te legen.
Nu heb ik per ongeluk de tabel verwijderd in plaats van deze geleegd!!!
Hoe kan ik dit nu oplossen, nu staat er namelijk dit als je naar het forum gaat:
http://www.speelland-noordwolde.nl/Forum
Ik wil best de hele IP-logger uninstalleren, aangezien ik m toch niet meer gebruik, maar ik weet niet meer welke bestanden ik heb aangepast...
Welke MYSQL code moet ik uitvoeren om alle verwijzingen naar de tabel phpbb_ip ongedaan te maken? of kan ik deze tabel opnieuw aanmaken? dit heb ik namelijk geprobeerd, maar dat lukt ook niet!!
Groetjes van een wanhopige 'n00b'-phpbb-er
Ik heb een forum in onderhoud voor een vereniging, het is er niet zo druk, maar toch komen er wel wat mensen...
Ik had een soort IP-logger geinstalleerd, 1 die alles opslaat, op zich geen probleem, alleen na een maand of 2 werd mijn database erg groot, dus ik naar phpmyadmin.
Daar vond ik een tabel die maarliefst 13MB groot was, tabel: " phpbb_ip " dus ik de tabel geleegd en alles opgelost.
Nu kwam ik gister na een half jaar weer op dat forum *schaam!!* en zag ik dat de database 25MB was, dus ik weer naar phpmyadmin om de tabel te legen.
Nu heb ik per ongeluk de tabel verwijderd in plaats van deze geleegd!!!
Hoe kan ik dit nu oplossen, nu staat er namelijk dit als je naar het forum gaat:
http://www.speelland-noordwolde.nl/Forum
Ik wil best de hele IP-logger uninstalleren, aangezien ik m toch niet meer gebruik, maar ik weet niet meer welke bestanden ik heb aangepast...
Welke MYSQL code moet ik uitvoeren om alle verwijzingen naar de tabel phpbb_ip ongedaan te maken? of kan ik deze tabel opnieuw aanmaken? dit heb ik namelijk geprobeerd, maar dat lukt ook niet!!
Groetjes van een wanhopige 'n00b'-phpbb-er
Vraagje: hebben ze het echt nodig en vragen ze erna? Zoniet, dan kan je het gewoon zo laten. Zowel, zoek dan naar een vergelijkbare mod en baseer het daar op.Ibot schreef:Enig idee hoe ik de boel weer draaiende krijg??
Aangezien je toch alle data al hebt verwijderd - die de IP's bij hield, heeft het niet echt veel zin meer om daar nog actie te voor onder nemen. Of je kan vragen om een back-up van de host, mochten ze die hebben.
hehe, maakt niet uit hoor, ben allang blij dat jullie willen helpen
Eeh, dat is dus het probleem, ik weet dus niet meer welke hack het was... Ik heb al gezocht op phpbbhacks.nl en daar kon ik dus niet vinden wat ik had geinstalleerd, het is tenslotte meer dan een half jaar geleden, en ik heb al verschijdene fora gehad......
Enig idee waar ik kan vinden welke hack t zou kunnen zijn?
welke bestandnen zijn doorgaans nodig om IP adressen in je database op te slaan? dan kan ik daar in zoeken...
of ben ik nu te vaag??

Eeh, dat is dus het probleem, ik weet dus niet meer welke hack het was... Ik heb al gezocht op phpbbhacks.nl en daar kon ik dus niet vinden wat ik had geinstalleerd, het is tenslotte meer dan een half jaar geleden, en ik heb al verschijdene fora gehad......
Enig idee waar ik kan vinden welke hack t zou kunnen zijn?
welke bestandnen zijn doorgaans nodig om IP adressen in je database op te slaan? dan kan ik daar in zoeken...
of ben ik nu te vaag??
Jippie!
Na heel lang zoeken vond ik een log-bestandje op mijn pc, in een archief mapje
In dit log bestand staat de volgende code:
Ik heb dit stuk uitgevoerd, en het werkt weer!
Nu wil ik graag van jullie weten of er een code is om dit ongedaan te maken...
ik wil namelijk van deze logger af, kunnen jullie op de een of andere manier uit dit stukje SQL code afleiden welke php / tpl bestanden ik moet aanpassen om die logger uit te schakelen?
Thanks in advance guys!!
Na heel lang zoeken vond ik een log-bestandje op mijn pc, in een archief mapje

In dit log bestand staat de volgende code:
Code: Selecteer alles
CREATE TABLE `phpbb_ip` (
`id` tinyint(4) NOT NULL auto_increment,
`ip` varchar(200) NOT NULL default '0',
`host` varchar(200) NOT NULL default '0',
`date` varchar(200) NOT NULL default '0',
`username` varchar(200) NOT NULL default '0',
`referrer` varchar(200) NOT NULL default '0',
`forum` varchar(200) NOT NULL default '0',
`browser` varchar(200) NOT NULL default '0',
KEY `id` (`id`),
FULLTEXT KEY `ip` (`ip`),
FULLTEXT KEY `ip_2` (`ip`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=127 ;
Nu wil ik graag van jullie weten of er een code is om dit ongedaan te maken...
ik wil namelijk van deze logger af, kunnen jullie op de een of andere manier uit dit stukje SQL code afleiden welke php / tpl bestanden ik moet aanpassen om die logger uit te schakelen?
Thanks in advance guys!!
Als je naar je database gaat kun je de tabel phpbb_ip verwijderen, de code ervoor is dacht ik
Code: Selecteer alles
DROP TABLE phpbb_ip