Hoe beveilig ik mijn forum?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Hoe beveilig ik mijn forum?
Hoi iedereen,
hoe meer ik rondkijk op dit forum, hoe meer schrik ik krijg dat mijn forum / database / server zal worden gehackt...
Ik ben dan ook op zoek naar een goeie hulp bij het beveiligen van het forum / mysql / server...
Het is voor een beginneling niet vanzelfsprekend om te weten:
- welke privileges moet de database user in MySql voor phpbb hebben?
- hoe beveilig ik mijn php setup
- etc...
Weet iemand of er ergens een handleiding of zo bestaat die een newbie kan helpen om de zaak hier zo veilig mogelijk te maken?
Bedankt alvast op voorhand,
Bernard.
hoe meer ik rondkijk op dit forum, hoe meer schrik ik krijg dat mijn forum / database / server zal worden gehackt...
Ik ben dan ook op zoek naar een goeie hulp bij het beveiligen van het forum / mysql / server...
Het is voor een beginneling niet vanzelfsprekend om te weten:
- welke privileges moet de database user in MySql voor phpbb hebben?
- hoe beveilig ik mijn php setup
- etc...
Weet iemand of er ergens een handleiding of zo bestaat die een newbie kan helpen om de zaak hier zo veilig mogelijk te maken?
Bedankt alvast op voorhand,
Bernard.
Inderdaad
Ik draai mijn forum lokaal op mijn eigen server (win2K)
Werk met een router en via port forwarding stuur ik alle requests op poort 80 naar mijn eigen server.
Heb antivirus staan, maak iedere nacht backup van webdirectory & database.
Iets anders dat ik best nog kan opzetten?
Thx,
Bernard.
Werk met een router en via port forwarding stuur ik alle requests op poort 80 naar mijn eigen server.
Heb antivirus staan, maak iedere nacht backup van webdirectory & database.
Iets anders dat ik best nog kan opzetten?
Thx,
Bernard.
Simpelweg stellen dat je veilig bent als je phpBB blijft updaten is onzin, je moet voor ALLE software die draait op het systeem, de updates bijhouden. Dat geldt dus voor Windows/Linux kernels, Apache2/IIS, MySQL/SQL Server, PHP/Perl/ASP, phpMyAdmin, awStats, Ensim/cPanel/DirectAdmin/Plesk etc etc.
Onzin, alles is te kraken. Om .htaccess te omzeilen bestaan ook een legio aan trucs, die afhankelijk van de serversoftware werken.traxx! schreef:en als je heel zeker wil zijn, gebruik nog eens een htacess, dat kan niemand hacken
Nee, een exploit is een hack dat gebruik maakt van een bug in software.traxx! schreef:ps: een exploit is een lek id server
http://www.derkeiler.com/Mailing-Lists/ ... /0015.html
das er een voorbeeld van
tzijn nu wel homeservers denkek maar ja op websites doen ze da ook
das er een voorbeeld van
tzijn nu wel homeservers denkek maar ja op websites doen ze da ook
Áls iemand nu over een exploit spreekt in phpBB, dan is er een mogelijkheid dat die fout bij slecht beveiligde hosts liggen of bij andere software aangezien er bij phpBB tot nu toe wetend geen exploits bekend zijn.headout schreef:Onzin en ongefundeerd. Of wou je zeggen dat ieder stukje software 100% veilig is en er nooit bugs boven komen drijven na het uitbrengen van de software?Stef schreef: Vaak als je hoort over exploits, dat het dan over een slecht beveiligde host gaat.
Leg eens uit, ik vat je niet. (Dat wil zeggen: als ik denk door te hebben,wat jij hier beweert, zit je er heel ver naast. Maar ik vermoed dat je iets anders bedoelt dan hetgeen ik denk.)Stef schreef:Áls iemand nu over een exploit spreekt in phpBB, dan is er een mogelijkheid dat die fout bij slecht beveiligde hosts liggen of bij andere software aangezien er bij phpBB tot nu toe wetend geen exploits bekend zijn.
Om het helder te krijgen: jij beweert dat er geen exploits bestaan die gebruik maken van een bug in phpBB, om server/root access te krijgen?
Pfff, gelukkig, ik schrok alStef schreef:Nee, dat beweer ik niet.
Oeps, wrong answer. 't Is wachten op de volgende bug waardoor men weer met een exploit aan de gang kan..... 1 voordeel heeft phpBB in deze: men is er als de kippen bij om een update uit te brengen die de bug verhelpt, dat is het mooie weer van phpBB.Stef schreef:Dus niet dat phpBB 2.0.16 software onveilig is.
//edit: overigens is de eerste gevonden bug in .16 al weer bekend, incl. exploit. PM (alleen stef) maar eens voor de link.
Ik vind van niet, het is dat jij al wist van die bug.headout schreef:Oeps, wrong answer.Stef schreef:Dus niet dat phpBB 2.0.16 software onveilig is.
Maar tot die tijd is phpBB eigenlijk zo veilig als wat, de meeste hackgroepen zijn er niet op uit om een forum kwaad te doen en melden het bij phpBB. Pas als het script openbaar word, komen er scriptkiddies die het gaan uitproberen en wel schade aan gaat richten.
Stef en ik hebben even wat heen en weer gePB'ed. PhpBB 2.0.17 zal binnenkort uitkomen zo denken we beide:
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=304514
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=304514