Languagepack Nederlands

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
MacMarco

Languagepack Nederlands

Bericht door MacMarco » 25 jun 2005, 14:02

Kan iemand mij misschien uitleggen wat er precies aan de hand is?

Ik draai phpbb sinds 2.0.13 en heb toen de languagepack dutch d.m.v. de link hier op de site gedownload en geïnstalleerd. Bij de update naar 2.0.14 was er volgens mij geen reden om een nieuwe te downloaden en nu bij 2.0.15 wel (dacht ik). Ik heb me wezenloos zitten zoeken naar de regels die anders waren, zodat ik de wijzigingen die ik zelf gemaakt heb niet kwijt zo raken, maar nu blijken die wijzigingen er niet in te zitten. Ik heb ze nu handmatig gemaakt aan de hand van de instructies.

Als ik het goed begrijp dan wordt het language-pack niet onderhouden? Dus als iemand voor het eerst phpbb gaat installeren, dan installeert 'ie dus een oude versie van het languagepack? Dat lijkt me niet echt praktisch.

Zoals gezegd: ik heb phpbb draaien sinds 2.0.13 en toen ook het languagepack gedownload. Is dat compleet geweest op dat moment? Of mis ik regels? Is er een manier om hier achter te komen?

En tot slot, misschien een beetje gevoelig onderwerp, maar hoe komt 't dat dat language-pack niet wordt onderhouden? Da's toch vreemd voor één van de meest populaire fora-pakketten en zeker met zo'n actief forum hiero.

Luuk

Bericht door Luuk » 25 jun 2005, 14:10

Als er een nieuwe versie van phpBB is en er zijn lang updates, dan worden die meestal wel gepost in het topic van de nieuwe versie (in discussie). De bestanden op phpbb.com worden minder snel geupdate omdat niet iedereen dit kan doen.
Afbeelding

mac-rolec
Contacteer:

Bericht door mac-rolec » 25 jun 2005, 14:13

Ik draai het ook sinds 2.0.13, en had toen ook de language pack gedownload. Toen ik update naar 2.0.15 heb ik verder niks veranderd aan de language pack en alles werkt gewoon prima.

MacMarco

Bericht door MacMarco » 25 jun 2005, 14:17

Oké, dat snap ik.

Maar iemand die nu 2.0.15 installeert en de lang_dutch download heeft dus een oud languagepack. Hoe oud? Bijgewerkt tot 2.0.13? Of is het languagepack nog ouder?

En waarom is het zo lastig om die regeltjes even toe te voegen aan het languagepack? De opmerking "Versie: Altijd de nieuwste versie" op de downloadpagina slaat dan tenminste ook weer ergens op...

Denk ik te simpel of doet er iemand te moeilijk?

Ik vind het een beetje knullig dat iemand die vandaag met phpbb 2.0.15 begint gelijk de taalbestanden kan gaan zitten editen omdat deze niet up to date gehouden worden. De software zelf wordt toch ook volledig up to date als download aangeboden? Waarom het taalbestand dan niet.

Voor mij is het niet zo'n probleem om het even te wijzigen, maar er zijn er hier velen die nog nooit met een ftp-client of editor gewerkt hebben...

Stef

Bericht door Stef » 25 jun 2005, 14:20

MacMarco schreef:Ik vind het een beetje knullig dat iemand die vandaag met phpbb 2.0.15 begint gelijk de taalbestanden kan gaan zitten editen omdat deze niet up to date gehouden worden. De software zelf wordt toch ook volledig up to date als download aangeboden? Waarom het taalbestand dan niet.
Klopt je hebt helemaal gelijk, maar we kampen hier met afwezigheid problemen van de administrators. En daarom kunnen wij geen goed verzorgde downloads database hebben. Sorry hiervoor.. :)

Bee

Bericht door Bee » 25 jun 2005, 15:42

Ten eerste wordt het taalbestand bijgehouden door iemand waarmee wij geen contact hebben, en hij is de enige bevoegde die het officieel mag uitbrengen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 jun 2005, 15:43

En ten tweede? :)

Bee

Bericht door Bee » 25 jun 2005, 17:41

En ten tweede was het punt wat Stef al noemde.
... Maar ik modereer (nog) niet.

MacMarco

Bericht door MacMarco » 25 jun 2005, 22:35

bee schreef:Ten eerste wordt het taalbestand bijgehouden door iemand waarmee wij geen contact hebben, en hij is de enige bevoegde die het officieel mag uitbrengen.
Oké, daar heb ik begrip voor. Maar heeft iemand enig idee waarom de persoon in kwestie dat niet doet? Heeft iemand een mailadres van deze persoon, want daar ben ik best benieuwd naar eigenlijk.

MacMarco

Bericht door MacMarco » 25 jun 2005, 22:37

Stef schreef:Klopt je hebt helemaal gelijk, maar we kampen hier met afwezigheid problemen van de administrators. En daarom kunnen wij geen goed verzorgde downloads database hebben. Sorry hiervoor.. :)
Daar heb ik op zich ook begrip voor. Al vraag ik me af of het dan niet verstandig is om een waarschuwing bij de downloadpagina van het languagepack te plaatsen. Een leek snapt echt niet waarom 'ie zich 2x moet autoriseren in 2.0.15 (acp) want zonder aangepast language-pack staat er geen melding boven. Dat levert voor de supportgroepen hier alleen maar vragen op...

Stef

Bericht door Stef » 25 jun 2005, 23:15

Áls we dat konden, dan zouden we gelijk alle downloads eraf gooien of bijwerken. :)
MacMarco schreef:Oké, daar heb ik begrip voor. Maar heeft iemand enig idee waarom de persoon in kwestie dat niet doet? Heeft iemand een mailadres van deze persoon, want daar ben ik best benieuwd naar eigenlijk.
Officieel word het bijgehouden door BartvB maar hij heeft het aan ik geloof Stefan Koopmanschap overgedragen. Je zou hem daar dus eens over moeten aanspreken.

big-Stefan

Bericht door big-Stefan » 21 jul 2005, 13:45

Ik kom er net achter dat de vertaling van het bestand lang_admin.php achterloopt. Ik heb geen idee of dat dit al bij iemand bekend is en of het doorgegeven kan worden, zodat de 'officiële' vertaling bijgewerkt kan worden.

Wat er nog niet vertaald is zijn de volgende regels:

Code: Selecteer alles

// 
// Version Check 
// 
$lang['Version_up_to_date'] = 'Your installation is up to date, no updates are available for your version of phpBB.'; 
$lang['Version_not_up_to_date'] = 'Your installation does <b>not</b> seem to be up to date. Updates are available for your version of phpBB, please visit <a href="http://www.phpbb.com/downloads.php" target="_new">http://www.phpbb.com/downloads.php</a> to obtain the latest version.'; 
$lang['Latest_version_info'] = 'The latest available version is <b>phpBB %s</b>.'; 
$lang['Current_version_info'] = 'You are running <b>phpBB %s</b>.'; 
$lang['Connect_socket_error'] = 'Unable to open connection to phpBB Server, reported error is:<br />%s'; 
$lang['Socket_functions_disabled'] = 'Unable to use socket functions.'; 
$lang['Mailing_list_subscribe_reminder'] = 'For the latest information on updates to phpBB, why not <a href="http://www.phpbb.com/support/" target="_new">subscribe to our mailing list</a>.'; 
$lang['Version_information'] = 'Version Information';
Het lijkt mij nogal essentieel dat dit ASAP wordt bijgewerkt! :idee:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 jul 2005, 14:19

er missen wel meer regels ;)
En die zullen niet zo snel denk ik worden bijgewerkt ;)

big-Stefan

Bericht door big-Stefan » 21 jul 2005, 15:14

Achterlijk dat er niks aan gedaan wordt. :shock:

AarClay

Bericht door AarClay » 22 jul 2005, 15:52

big-Stefan schreef:Achterlijk dat er niks aan gedaan wordt. :shock:
Alsof iedereen die aan phpBB continu 24 uur per dag werkt.
Heb geduld man, dit is open source. En als het allemaal te lang duurt bouw je toch je eigen forum?

ik ben gek

Bericht door ik ben gek » 23 jul 2005, 07:57

een paar regels zijn toch zo vertaalt?
ik heb wat ergers... ik heb een stuk of 5 bestanden bijna per stuk even groot als bv lang_ admin en in alle bestanden staat ook nog engels van somige mods! dat is wat meer werk als je niet goed engels kan

Gesloten