Jullie mening

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 jun 2005, 12:18

Ik zie hier een voorwaarde voor het invoeren van een nieuw artikel:

Code: Selecteer alles

if ($brand_id == "new") {
Dit zou dan zoiets worden als:

$query = "SELECT * FROM artikelen WHERE artikelnummer = $nieuw_nr";
$result = mysql_fetch_array(mysql_query($query));
$brand_numer == ( count($result) > 0 ) ? "new" : "";

if ($brand_id == "new" && $brand_number == "new") {
Neem dit niet letterlijk over, maar je weet nu waar je moet zijn.

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 25 jun 2005, 12:20

Bedankt, ik zal er eens wat proberen :thumb:

(weet je toevallig ook waar ik de code moet invoegen om de resultaten over verschillende pagina's in te verdelelen?)
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 25 jun 2005, 12:52

Spambot schreef:Neem dit niet letterlijk over, maar je weet nu waar je moet zijn.
Hoezo niet letterlijk? Het werkt op deze manier volgens mij perfect :thumb:
Bij een nummer wat al bestaat komt er keurig een melding boven aan het scherm te staan, ik moet nu alleen nog zorgen dat dit in een pop-up scherm gebeurt.
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 jun 2005, 13:14

Dit moet je aanpassen voor de paginatie:

$sql = "SELECT * ";
$sql .= "FROM CAT_fabrikanten ";
$sql .= "ORDER BY name";

$sql = "SELECT * ";
$sql .= "FROM CAT_fabrikanten ";
$sql .= "ORDER BY name"
$sql .= "LIMIT " . ( $page * $rows ) . ", $rows";
$page haal je uit de URL (?page=1), $rows kun je zelf instellen.

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 25 jun 2005, 13:41

Spambot schreef:Dit moet je aanpassen voor de paginatie:
Wat ik met je code ook doe ik blijf de volgende error krijgen:
Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE in /home/virtual/site78/fst/var/www/html/forum/catalog.php on line 115

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 jun 2005, 13:43

Sorry, er moet een spatie vóór, en een ; na de laatste " van deze regel:

$sql .= "ORDER BY name ";

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 25 jun 2005, 13:54

Het enige wat nu plaats vind is dat het dropdown menu 'fabrikanten' word afgeproken na bijvoorbeeld 10 rijen en niet de zoekresultaten.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 jun 2005, 14:01

Ah, nu was ik iets te snel. Ik zie 6x "SELECT" in de code, één van die moet je waarschijnlijk aanpassen maar ik weet niet precies welke. Deze comments staat erbij:

// Create manufacturer selectbox
// Create brand selectbox
// Create team selectbox
// Create scale selectbox
// Create category selectbox
// Create edition select

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 25 jun 2005, 14:30

Spambot schreef:Ah, nu was ik iets te snel. Ik zie 6x "SELECT" in de code, één van die moet je waarschijnlijk aanpassen maar ik weet niet precies welke. Deze comments staat erbij:
Dat zijn de codes waar je een zoekfunctie kan opgeven, die wil ik niet beperken of verdelen over verschillende pagina's. Ik wil de resulten van een zoekopdracht verdelen. Bijvoorbeeld 50 rijen per pagina.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 jun 2005, 14:46

Waar worden die uit de DB opgehaald dan? In een ander bestand waarschijnlijk?

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 25 jun 2005, 15:03

Spambot schreef:Waar worden die uit de DB opgehaald dan? In een ander bestand waarschijnlijk?
Nee, want dit staat ook in catalog.php

if (!isset($HTTP_GET_VARS['sbrand']) || $HTTP_GET_VARS['sbrand'] == "DESC") $sbrand = "ASC"; else $sbrand = "DESC";
if (!isset($HTTP_GET_VARS['sman']) || $HTTP_GET_VARS['sman'] == "DESC") $sman = "ASC"; else $sman = "DESC";
if (!isset($HTTP_GET_VARS['sscale']) || $HTTP_GET_VARS['sscale'] == "DESC") $sscale = "ASC"; else $sscale = "DESC";
if (!isset($HTTP_GET_VARS['scolor']) || $HTTP_GET_VARS['scolor'] == "DESC") $scolor = "ASC"; else $scolor = "DESC";
if (!isset($HTTP_GET_VARS['sdate']) || $HTTP_GET_VARS['sdate'] == "DESC") $sdate = "ASC"; else $sdate = "DESC";
if (!isset($HTTP_GET_VARS['sedition']) || $HTTP_GET_VARS['sedition'] == "DESC") $sedition = "ASC"; else $sedition = "DESC";
if (!isset($HTTP_GET_VARS['stype']) || $HTTP_GET_VARS['stype'] == "DESC") $stype = "ASC"; else $stype = "DESC";
if (!isset($HTTP_GET_VARS['scat']) || $HTTP_GET_VARS['scat'] == "DESC") $scat = "ASC"; else $scat = "DESC";

'U_CATALOG_SEARCH' => "catalog.{$phpEx}",
	'U_CAT_SBRAND' => append_sid("catalog.{$phpEx}?sbrand=$sbrand&brand=$brand&fab_name=$fab_name&driver=$driver&color=$color&number=$number&cat=$cat&sell_year=$sel_year&prod_year&scale=$scale&edition=$edition&type=$type&info=$info&prod_year=$prod_year&sell_year=$sell_year"),
	'U_CAT_STYPE' => append_sid("catalog.{$phpEx}?stype=$stype&brand=$brand&fab_name=$fab_name&driver=$driver&color=$color&number=$number&cat=$cat&sell_year=$sel_year&prod_year&scale=$scale&edition=$edition&type=$type&info=$info&prod_year=$prod_year&sell_year=$sell_year"),
	'U_CAT_SMAN' => append_sid("catalog.{$phpEx}?sman=$sman&brand=$brand&fab_name=$fab_name&driver=$driver&color=$color&number=$number&cat=$cat&sell_year=$sel_year&prod_year&scale=$scale&edition=$edition&type=$type&info=$info&prod_year=$prod_year&sell_year=$sell_year"),
	'U_CAT_SSCALE' => append_sid("catalog.{$phpEx}?sscale=$sscale&brand=$brand&fab_name=$fab_name&driver=$driver&color=$color&number=$number&cat=$cat&sell_year=$sel_year&prod_year&scale=$scale&edition=$edition&type=$type&info=$info&prod_year=$prod_year&sell_year=$sell_year"),
	'U_CAT_SCOLOR' => append_sid("catalog.{$phpEx}?scolor=$scolor&brand=$brand&fab_name=$fab_name&driver=$driver&color=$color&number=$number&cat=$cat&sell_year=$sel_year&prod_year&scale=$scale&edition=$edition&type=$type&info=$info&prod_year=$prod_year&sell_year=$sell_year"),
	'U_CAT_SDATE' => append_sid("catalog.{$phpEx}?sdate=$sdate&brand=$brand&fab_name=$fab_name&driver=$driver&color=$color&number=$number&cat=$cat&sell_year=$sel_year&prod_year&scale=$scale&edition=$edition&type=$type&info=$info&prod_year=$prod_year&sell_year=$sell_year"),
	'U_CAT_SEDITION' => append_sid("catalog.{$phpEx}?sedition=$sedition&brand=$brand&fab_name=$fab_name&driver=$driver&color=$color&number=$number&cat=$cat&sell_year=$sel_year&prod_year&scale=$scale&edition=$edition&type=$type&info=$info&prod_year=$prod_year&sell_year=$sell_year"),
	'U_CAT_SCAT' => append_sid("catalog.{$phpEx}?scat=$scat&brand=$brand&fab_name=$fab_name&driver=$driver&color=$color&number=$number&cat=$cat&sell_year=$sel_year&prod_year&scale=$scale&edition=$edition&type=$type&info=$info&prod_year=$prod_year&sell_year=$sell_year"),

Plaats reactie