Jullie mening
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Jullie mening
Een beetje erg onduidelijke topic titel maar ik weet nu geen betere.
Op de nieuwe versie van mijn forum komen o.a. een adressenlijst en catalogus, deze worden ontwikkeld als eindexamenopdracht door een projectgroep van het daVinci College. Ondanks dat ik in deze groep 100% vertrouwen heb wil ik toch graag van jullie weten of het klopt wat ze beweren in deze topics, het zou erg jammer zijn als ze slagen en dat achteraf blijkt dat het niet klopt wat er word beweerd.
Niet mogelijk: http://www.modelautoforum.nl/forum/viewtopic.php?t=187
Opbouw moet anders: http://www.modelautoforum.nl/forum/viewtopic.php?t=217
Graag jullie reacties.
Op de nieuwe versie van mijn forum komen o.a. een adressenlijst en catalogus, deze worden ontwikkeld als eindexamenopdracht door een projectgroep van het daVinci College. Ondanks dat ik in deze groep 100% vertrouwen heb wil ik toch graag van jullie weten of het klopt wat ze beweren in deze topics, het zou erg jammer zijn als ze slagen en dat achteraf blijkt dat het niet klopt wat er word beweerd.
Niet mogelijk: http://www.modelautoforum.nl/forum/viewtopic.php?t=187
Opbouw moet anders: http://www.modelautoforum.nl/forum/viewtopic.php?t=217
Graag jullie reacties.
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
Eerste is absoluut niet waar. Je kan met een simpel script een foto ophalen, en die op de server opslaan. In combinatie met phpbb is iets moeilijk maar zeker te doen.
Tweede is ook niet waar, tenminste gedeeltelijk. Het is absoluut niet veel werk om alles op paginas weer te geven. Het enige dat dient te worden aangepast is de mysql qeury, plus er moet een regel bij komen die de pagina nummers weergeeft.
Tweede is ook niet waar, tenminste gedeeltelijk. Het is absoluut niet veel werk om alles op paginas weer te geven. Het enige dat dient te worden aangepast is de mysql qeury, plus er moet een regel bij komen die de pagina nummers weergeeft.
Toevallig heb ik gister een scriptje geschreven waarmee geüploade foto's worden geresized.. Maar in plaats de deze waarde van $file_name kun je ook gewoon een andere URI gebruiken (met de functie imagejpeg() of imagepng() etc. word de foto opgeslagen):
Code: Selecteer alles
$file_name = $uplevel . 'photos/' . $_SESSION[id] . '/' . $row . '.jpg';
@move_uploaded_file($_FILES['f2_photo_' . $row]['tmp_name'], $file_name) or $err_msg['2 photo_' . $row] = str_replace('%u', $row, $lang['upload failed']) or $img_error = TRUE;
// resize image -->
list($image_width, $image_height) = @getimagesize($file_name) or $img_error = TRUE;
$new_image_width = 340;
$new_image_height = 235;
$thumb = @imagecreatetruecolor($new_image_width, $new_image_height) or $img_error = TRUE;
$source = @imagecreatefromjpeg($file_name) or $img_error = TRUE;
@imagecopyresized($thumb, $source, 0, 0, 0, 0, $new_image_width, $new_image_height, $image_width, $image_height) or $img_error = TRUE;
@imagejpeg($thumb, $file_name, 50) or $img_error = TRUE;
if ( $img_error )
{
@unlink($file_name);
}
// <-- resize image
@
niet echt mijn type script
fouten zijn er om opgelost te worden ...
@
Het script is nog helemaal klaar, maar als het resizen fout gaat en het verwijderen van de foto vervolgens óók, dan kan een gebruiker zoals bee zegt weinig met die informatie. Zoals je ziet worden alle andere eventuele fouten wel opgevangen, $img_error wordt verderop in het script namelijk nog een keer behandeld.
Het ging me hier meer om een demonstratie van imagejpeg().
Het ging me hier meer om een demonstratie van imagejpeg().

ep
jah idd maar ik gebruik het volgends ik weet in me site nergens ben daar strict tegen , soms is het indd wel handig om codes te maken , en daar na te verbeteren ... nuja iedereen zijn methode nietwaarbee schreef:Svennson: @ is soms ook handig, als een bestand geupload moet worden, en dat lukt niet, dan voorkomt dit onbegrijpelijke foutmeldingen voor de gebruiker, en in dat opzichte kan het handig zijn

Je kan dit doen:
Of je kan dit doen, zelfde resultaat:
Welke methode gebruik je dan liever? 
$result = opdracht();
if ( $result == TRUE )
{
}
else
{
print 'Fout!';
}
@opdracht() or print 'Fout!';

Alle modellen in de catalogus bevatten een uniek artikelnummer. Hoe kan ik een waarschuwing geven als ik een nieuw model invoer waarvan het artikelnummer al in de database staat?
Kun je mij vertellen welke qeury dit is en de code die moet worden toegevoegd?paulus schreef:Tweede is ook niet waar, tenminste gedeeltelijk. Het is absoluut niet veel werk om alles op paginas weer te geven. Het enige dat dient te worden aangepast is de mysql qeury, plus er moet een regel bij komen die de pagina nummers weergeeft.
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
Zo kun je controleren of je artikelnummer al voorkomt:
De pagina's werken volgens mij zo (bij pagina een haal je rij 1 tot 10 op, bij pagina 2 rij 11 to 20 etc.):
$query = "SELECT * FROM artikelen WHERE artikelnummer = $nieuw_nr";
$result = mysql_fetch_array(mysql_query($query));
if ( count($result) > 0 )
{
query = "INSERT INTO artikelen...
}
else
{
print 'Artikelnummer bestaat al';
}
SELECT (*) FROM TABLE WHERE ROWNUM > $min AND ROWNUM < $max;
- Bas
- Contacteer:
LIMIT begin, eindSpambot schreef:Hoe geef je dan de eerste rij op?

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!