schone installatie
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

schone installatie
Hallo allemaal,
Zoals misschien duidelijk, ben ik nieuw op dit forum.
Ik wil een schone installatie doen van mijn forum, maar begrijp uit berichten en foutmeldingen bij de 2e installatie, dat mijn database tabellen bevat, die ik dus niet meer nodig heb.
Hoe kan ik deze verwijderen, dus niet de database, maar de tabellen?
BVD
Zoals misschien duidelijk, ben ik nieuw op dit forum.
Ik wil een schone installatie doen van mijn forum, maar begrijp uit berichten en foutmeldingen bij de 2e installatie, dat mijn database tabellen bevat, die ik dus niet meer nodig heb.
Hoe kan ik deze verwijderen, dus niet de database, maar de tabellen?
BVD
Met een andere prefix lukte het dus niet, ik weet alleen niet of dat aan de verbinding met de server lag...hij gaf nl verschillende foutmeldingen, oa dat hij geen verbinding kon maken. Dat ga ik dus straks nog een keer proberen.
Phpmyadmin moet ik waarschijnlijk uppen naar mijn website denk ik, toch? Maar wat is dan het 'startcommando'?
Phpmyadmin moet ik waarschijnlijk uppen naar mijn website denk ik, toch? Maar wat is dan het 'startcommando'?
Ik heb een nieuwe map aangemaakt en daar vervolgens phpmyadmin ingezet, maar er blijkt mysql voor nodig te zijn. Dit wordt niet ondersteund door mijn provider, wel postgresql. Het ziet er dus naar uit dat ik de tabellen niet op deze manier kan verwijderen/op kan schonen. Is hier nog een andere manier voor?
Vervolgens een nieuwe installatie geprobeerd, maar nu met een andere prefix, nu helaas de volgende foutmelding: 'Je PHP configuratie ondersteund geen database systeem dat phpBB kan gebruiken.'
Heeft iemand nog een idee wat ik nu kan doen?
BVD
Vervolgens een nieuwe installatie geprobeerd, maar nu met een andere prefix, nu helaas de volgende foutmelding: 'Je PHP configuratie ondersteund geen database systeem dat phpBB kan gebruiken.'
Heeft iemand nog een idee wat ik nu kan doen?
BVD
idd, ik wil net m'n status gaan updaten, ik had een klein foutje gemaakt waardoor het niet lukte met een andere prefix (een heel dom foutje zelfs...-->localhost niet verandert in eigen naam)
Voorlopig kan ik weer op mijn forum...Als alles compleet werkt, zal ik dat nog even bevestigen. Eerst een paar dagen aankijken en testen. In ieder geval bedankt voor de hulp zover.
Voorlopig kan ik weer op mijn forum...Als alles compleet werkt, zal ik dat nog even bevestigen. Eerst een paar dagen aankijken en testen. In ieder geval bedankt voor de hulp zover.
- Bas
- Contacteer:
Voor PostgreSQL is er phpPgAdmin, wat te vinden valt op http://phppgadmin.sf.net/ 

.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
-