[BETA] Push Messages
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

In het admin control panel is er bij mij niets bij gekomen. (toch niet dat ik zie)
Maar ik heb ondertussen door wat er gebeurd.
Indien er een privé bericht in je INBOX zit krijg je deze melding.
Nu begrijp ik ook beter de vorige reacties. De vraag om aan alle leden dan hetzelfde bericht te kunnen sturen.
Komt ook neer op mijn vraag.
Dus misschien dan even een vraag aan de autheur van deze mod (BAS):
Is het mogelijk om een bericht (aangetekend) te sturen naar ALLE leden (bericht in te geven alleen door administrators of moderators, eventueel via ACP)?
Thankx
Maar ik heb ondertussen door wat er gebeurd.
Indien er een privé bericht in je INBOX zit krijg je deze melding.
Nu begrijp ik ook beter de vorige reacties. De vraag om aan alle leden dan hetzelfde bericht te kunnen sturen.
Komt ook neer op mijn vraag.
Dus misschien dan even een vraag aan de autheur van deze mod (BAS):
Is het mogelijk om een bericht (aangetekend) te sturen naar ALLE leden (bericht in te geven alleen door administrators of moderators, eventueel via ACP)?

Thankx

- Bas
- Contacteer:
Heb je wel de admin_pmsg.php geupload? Want die hoort normaal een extra pagina in het administratirpaneel toe te voegen, waar je zo'n bericht kan invoeren. Met een privébericht, dat kan niet, want zo heb ik het niet gescript.
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
ik wil graag hoe het bericht uit komt de zien een beetje veranderen.
in welk bestand moet ik het doen?
ik zal laten zien hoe ik het wil doen:
zo zou het moeten worden:
ik zal laten zien hoe ik het wil doen:
Code: Selecteer alles
[b]moderator zegt:[/b]
we zullen kijken wat we kunnen doen.
[color=red][url]negeer/ok[/url][/color]
niet op link klikken doet het niet!moderator zegt:
[url=http://]negeer/ok[/url]
de tpl die er bij zit.mattle schreef:ik wil graag hoe het bericht uit komt de zien een beetje veranderen.
ik zal laten zien hoe ik het wil doen:zo zou het moeten worden:Code: Selecteer alles
[b]moderator zegt:[/b] we zullen kijken wat we kunnen doen. [color=red][url]negeer/ok[/url][/color]
niet op link klikken doet het niet!moderator zegt:
[url=http://]negeer/ok[/url]
- Bas
- Contacteer:
In de aanpassing in page_header.php, staat een Message_Die. Daar kun je zoveel HTML-code gebruiken als je wilt.
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
ik heb zoiets nooit gedaan.
hier zit een klein foutje in:
wat is hier fout aan?
hier zit een klein foutje in:
message_die(CRITICAL_MESSAGE, 'PushMSG: '.$lang['Moderator'].'<br />'.$text.'<br /><a href="'.append_sid('reset_pmsg.'.$phpEx).'">'.$lang['Read_and_agree'].'</a>');
error?mattle schreef:ik heb zoiets nooit gedaan.
hier zit een klein foutje in:wat is hier fout aan?Code: Selecteer alles
message_die(CRITICAL_MESSAGE, 'PushMSG: '.$lang['Moderator'].'<br />'.$text.'<br /><a href="'.append_sid('reset_pmsg.'.$phpEx).'">'.$lang['Read_and_agree'].'</a>');
Ik heb de mod uitgevoerd zoals beschreven.Bas schreef:Heb je wel de admin_pmsg.php geupload? Want die hoort normaal een extra pagina in het administratirpaneel toe te voegen, waar je zo'n bericht kan invoeren. Met een privébericht, dat kan niet, want zo heb ik het niet gescript.
Maar als ik een nieuw privé bericht in mijn inbox heb zitten krijg ik nu (na uitvoeren van deze mod) een pop-up met de melding dat ik een nieuw bericht in m'n inbox heb zitten.
In m'n ACP is echt niets veranderd.
Waar zou ik die extra pagina dan moeten vinden? hoe kan ik daar geraken?Bas schreef:Want die hoort normaal een extra pagina in het administratirpaneel toe te voegen, waar je zo'n bericht kan invoeren.
- Bas
- Contacteer:
Onder General/Algemeen hoort er een nieuwe optie te zitten die Push users heet, dit in het administratiepaneel.
Inderdaad, die staat er.
Ik kan hier inderdaad een bericht intypen en richten aan een lid, echter dit komt niet bij dit lid aan.
Wel krijg een lid een pop-up als er een nieuwe PM is met de vermelding dat er een nieuw bericht in de INBOX zit.
Dit is blijkbaar niet waar het voor bedoeld is.
En veronderstel even dat het zou werken, is het dan ook mogelijk om een bericht dan naar alle leden te sturen (als je vb veld "User ID" zou leeg laten)?
Maar eerst werkend krijgen . . . . . . .
Ik kan hier inderdaad een bericht intypen en richten aan een lid, echter dit komt niet bij dit lid aan.
Wel krijg een lid een pop-up als er een nieuwe PM is met de vermelding dat er een nieuw bericht in de INBOX zit.
Dit is blijkbaar niet waar het voor bedoeld is.
En veronderstel even dat het zou werken, is het dan ook mogelijk om een bericht dan naar alle leden te sturen (als je vb veld "User ID" zou leeg laten)?
Maar eerst werkend krijgen . . . . . . .
- Bas
- Contacteer:
Je hebt toch wel het ID van de user bij User ID ingevuld, en niet de naam?
Jawel, als je naar iemand's profiel gaat, bijvoorbeeld de jouwe hier [ http://www.phpbb.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=6455 ] zie je in de url u=6455 staan. Op dit forum is 6455 dus jouw user_id.
zoek in admin/pmsg.php
en vervang met:
en dan kan je de username gebruiken 
EDIT:
Moest inderdaad zo zijn, had ff snel gemaakt
$uid = intval($HTTP_POST_VARS['uid']);
if(!is_int($HTTP_POST_VARS['uid'])){
$sql = "SELECT * FROM ".USERS_TABLE." WHERE username = '".htmlspecialchars($HTTP_POST_VARS['uid'])."'";
$r = $db->sql_query($sql);
if(!$r){
message_die(GENERAL_ERROR,"Could not query user","",__LINE__,__FILE__,$sql);
}
$g = $db->sql_fetchrow($r);
$uid = $g['user_id'];
}else{
$uid = intval($HTTP_POST_VARS['uid']);
}

EDIT:
Moest inderdaad zo zijn, had ff snel gemaakt

Laatst gewijzigd door Paul op 10 jun 2005, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.