Mail fout

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 25 mei 2005, 18:49

Bas
Contacteer:

[SPAM]

Bericht door Bas » 25 mei 2005, 19:34

BasServer2/BasServer3? :lol:

nl1sms

Bericht door nl1sms » 26 mei 2005, 18:24

Nou volgens de beheerder van de host waar ik zit (100webspace) kan dit gebeuren af en toe als je een free account hebt.... als je betaalde account hebt niet. Beetje vreemd. Maw betaal maar fijn. Het is toch raar dat zij er niets aan kunnen doen ?!?! of kunnen ze er ook echt niets aan doen ? Wat veroorzaakt dit dan ? die localmail proggie ofzo ?!?!

Ik heb geprobeerd smtp aan te zetten en mijn pop server adres ingevuld. Maar dan kun je helemaal geen berichten meer schrijven omdat ik ongetwijfeld weer wat fout heb gedaan. word er gek van. Waarom krijg ik van de een op de andere dag die domme melding van emailer.php uit het niets ?!?!! is toch vreemd ?!!

hellupppppppppppppppp ;)

Thijs

nl1sms

Bericht door nl1sms » 26 mei 2005, 19:51

Ik had de smtp mail server van mijn isp provider ingevuld. maar dan krijg ik de melding

Ran into problems sending Mail. Response: 533 5.7.1 AUTH command is not enabled.

DEBUG MODE

Line : 125
File : smtp.php

en dat kan wel kloppen want planet (daar zit ik) staat het niet toe dat je van buiten planet uit gebruik maakt van hun server. pffffffffffff

dus weet iemand een free smtp server die ik kan gebruiken ?!?!??!

groetjes Thijs

nl1sms

Bericht door nl1sms » 26 mei 2005, 23:53

Weet je... ik heb ff goed zitten spitten en lezen op dit forum.
Het probleem wat ik heb hebben heel veel mensen. Dat is duidelijk. En er word steeds gezegd, je moet of smtp uitzetten of alles invullen.

Nou uitzetten dat heeft geen zin want dan komt die error weer. Aanzetten heeft ook geen zin want dan krijg je weer een andere error.

Bij mij ligt het zeer waarschijnlijk aan het feit dat planet, mijn provider geen connecties van buitenaf accepteert (althans dat staat op planet.nl)

Hoe dan ook... ik en met mij vele anderen, hebben last van dit probleem en het is niet 1 2 3 op te lossen :(

Er zijn honderden berichten over geschreven maar een oplossing heb ik nog nergens gelezen. Ja iemand die zij vul bij smtp 127.0.0.1 local host in... Dat werkt wel voor berichten schrijven alleen als mensen nu registeren krijgen ze een error. Kortom het is drama. Is er nou echt geen duidelijk antwoord ? Kan niemand een smtp adress opgeven die iedereen kan gebruiken ?!?! Wat ik niet snap is dat ik email uit heb staan. Users mogen geen email versturen. Hij heeft dus geen $%^ met email te maken. Waarom dan toch die errors !?!?

Eigenlijk word ik gedwongen om een betaal site te nemen want dan heb je gewoon een smtp server van je host. Enige andere optie is kappen met phpbb2 en een ander forum installeren.

groetjes Thijs

nl1sms

Bericht door nl1sms » 27 mei 2005, 00:03

Ik heb nu mail.planet.nl ingevuld als smtp server en dat gaat goed zolang mensen een @planet email adres invullen als email. Waarom is dit ? wat doe ik fout ?

Groetjes Thijs
Laatst gewijzigd door nl1sms op 27 mei 2005, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Rare69

planet

Bericht door Rare69 » 27 mei 2005, 00:09

Als je provider planet is kun je de smtp en pop poorten open laten zetten

Ik heb afgelopen dagen phpbb geinstalleerd en liep ook tegen die auth command aan van smtp.php en ik weet dat planet de 25 en 110 poort dicht heeft staan (ivm bescherming van klanten tegen spam) ik heb ook kontakt gehad met de helpdesk van planet om een eigen mailserver te gaandraaien op mijn ip en hun gaven aan dat je dan even de poorten open moet laten zetten wel zeggen ze erbij dat de support van je e-mail dan niet meer planet's aangelegenheid is (eigenlijk logisch vind ik) Het probleem is verder dat de meeste providers (lees aanbieders) met smtp verlangen dat je inbelt (inlogt) via hun ik kan bv niet via smtp.raketnet.nl verzenden als ik niet via raketnet aangemeld ben.

Ik ga morgen planet bellen hierover voor een preziese uitleg en als ik het uitgedokterd heb dan horen jullie van me.

grz

nl1sms

Bericht door nl1sms » 27 mei 2005, 00:35

Dus als ik je goed begrijp moet ik planet even bellen en dan kunnen ze voor mij die poort openzetten en ben ik eindelijk van dit ellendige probleem verlost ?

Ik heb smtp.home.nl en mail.home.nl geprobeerd, want dat schijnt een open server te zijn. Nou werkt ook niet. Ik weet niet welke ik verder moet proberen... weet iemand een open smtp server ?

Rare69

free smtp server

Bericht door Rare69 » 27 mei 2005, 00:58

als je een gratis smtp server wilt hebben (dacht ik net aan) kijk dan eens op: http://www.hotpop.com of http://www.swissinfo.org

succes

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 mei 2005, 08:45

smtp.12move.nl is ook openbaar :)(Ik gebruik hem ook altijd, zonder gegevens :))

Rare69

Bericht door Rare69 » 27 mei 2005, 16:24

bedoel je gewoon in vullen smtp.12move.nl en dan geen inlog/password??

dat zou haast te mooi om waar te zijn :lol:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 mei 2005, 16:59

Ja, die gebruik ik ook altijd :)

Rare69

Bericht door Rare69 » 27 mei 2005, 17:27

ik heb het geprobeerd:

smtp adres server: smtp.12move.nl
smtp gebruikersnaam:
smtp wachtwoord:

en ik krijg de foutmelding:

Could not connect to smtp host : 111 : Connection refused

DEBUG MODE

Line : 111
File : smtp.php

doe ik toch nog iets fout dan????

nl1sms

Bericht door nl1sms » 28 mei 2005, 00:52

lijkt erop alsof die server niet bestaat of offline was toen jij het probeerde....

Ik had inmiddels ook via hotpop een account aangemaakt en nu werkt het perfect. Ik baal alleen dat het niet via planet kan en ik ga ze na het weekend hier zeker over bellen. Ze zetten die port 25 maar aan, kom op zeg :twisted:

groetjes Thijs

Rare69

Bericht door Rare69 » 28 mei 2005, 01:27

Ik zit er eerder aan te denken dat ik een fout in mijn speedtouch heb ik denk dat ik de poorten 25 en 110 open moet zetten in mijn speedtouch maar bij planet moet je overal zelf achter komen de support heeft mij vandaag dus nog meegedeeld dat die poorten standaard open staan terwijl iemand van de administratie mij heeft medegedeeld dat die poorten ALLEEN op verzoek geopend worden???

ik weet onderhand ook niet meer wat ik er nu van moet denken maar toe maar dat is toch het eeuwige gevecht :cry: :?

nl1sms

Bericht door nl1sms » 28 mei 2005, 01:39

Nou ik word ook moe van planet. Zit hard te denken om over te stappen. Je mag van mij aannemen dat ze port 25 uit hebben staan, probeer maar mail.planet.nl in te vullen bij je smtp server. Dat werkt dus niet, error na error. Gebruikers krijgen dan alleen geen error als ze met een @planet email adres inloggen. Ieder ander email adres veroorzaakt een error. Kortom, port 25 staat uit ;)

Ik ga ze ook bellen en als ze het niet voor mij aanzetten ga ik naar xs4all.

Groetjes Thijs

Bee

Bericht door Bee » 28 mei 2005, 09:59

Dat is voor de veiligheid van de gebruikers. Net zoals bij heel veel andere providers, is poort 25 gesloten, behalve voor smtp.planet.nl. Zo voorkomen ze dat er spammail servers op hun netwerk komen ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

nl1sms

Bericht door nl1sms » 28 mei 2005, 15:56

Inderdaad en ik heb planet net gebeld. Het is niet mogelijk om port 25 te openen, ook niet voor mijn account alleen. Als meerdere providers dit doen bij wie moet ik dan een adsl abonnement afsluiten ???? Kan het ook niet bij xs4all of tiscali ? Tis toch te gek voor worden dat ik niet gebruik kan maken van mail.planet.nl ??? Nu moet ik via een hotpop server in Amerika... daar wordt mijn forum niet sneller van......

Ik stap zo over naar een andere ISP. Ga maar weer eens op zoek naar eentje die wel port 25 open heeft staan..

groetjes Thijs

ps. trouwens kan ik die smtp.planet.nl niet gebruiken dan ? mail.planet.nl kan dus niet....

Bee

Bericht door Bee » 28 mei 2005, 16:07

Ik weet niet of smtp.planet.nl goed is. Ik weet alleen dat dat bij Wanadoo, raketnet en Lycos Premium wel zo is (jaja, ik heb Lycos Premium Mail :lol: )

Dat is trouwens mijn oplossing voor mailproblemen, ik gooi mijn lycos premium gegevens erin, en het werkt as a sharm! Dat komt omdat de smtp servers vanaf alle netwerken toegankelijk is. Providers doen dat niet, vanwege klantenbinding, en om misbruik te voorkomen, maar die kunnen dan weer aanbieden dat je zonder inloggen van de server gebruik kan maken.
... Maar ik modereer (nog) niet.

nl1sms

Bericht door nl1sms » 28 mei 2005, 16:09

Nee smtp.planet.nl bestaat niet... dat is dus mail.planet.nl... maarja die werkt niet... dus heb ik niets aan....

trouwens, rare69 bij mij werkt smtp.12move.nl ook niet hoor, ik krijg exact dezelfde melding als jij..

Weet iemand nog nederlandse open smtp servers?

Groetjes Thijs

Gesloten