Verschillende vragen over forum ('gehackt' enzo)
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Verschillende vragen over forum ('gehackt' enzo)
Hey hallo,
Momenteel zit ik met een (paar) probleempjes mbt ons forum. Sinds een weekje geleden is ons forum 'gehackt' door net^Devil die zich op de pagina ook omschrijft als abo mohammed.
Goed, oorzaak lag ntl aan het feit dat het nog een oude versie van phpbb (ik dacht 2.0.6), maar doordat na verloop van de tijd achterstand had met het bijwerken van de versies is dat versloft en niet meer gedaan. Stom, volgende keer beter.
Maar goed, hoe kan ik het forum in één keer omturnen naar de nieuwste versie incl de database met alle forumgegevens (en berichten)?
Is dat mogelijk?
Ik zou het liefst de database gebruiken van het moment dat deze gehackt is, maar volgens mij zit er ook nog wat van de hack in de databasegegevens.
Daarnaast heb ik ook nog een database van een maandje geleden. Eventueel kan ik die nog gebruiken.
Wat kan ik nu het beste doen?
Alvast hartelijk dank!
Leo
Momenteel zit ik met een (paar) probleempjes mbt ons forum. Sinds een weekje geleden is ons forum 'gehackt' door net^Devil die zich op de pagina ook omschrijft als abo mohammed.
Goed, oorzaak lag ntl aan het feit dat het nog een oude versie van phpbb (ik dacht 2.0.6), maar doordat na verloop van de tijd achterstand had met het bijwerken van de versies is dat versloft en niet meer gedaan. Stom, volgende keer beter.
Maar goed, hoe kan ik het forum in één keer omturnen naar de nieuwste versie incl de database met alle forumgegevens (en berichten)?
Is dat mogelijk?
Ik zou het liefst de database gebruiken van het moment dat deze gehackt is, maar volgens mij zit er ook nog wat van de hack in de databasegegevens.
Daarnaast heb ik ook nog een database van een maandje geleden. Eventueel kan ik die nog gebruiken.
Wat kan ik nu het beste doen?
Alvast hartelijk dank!
Leo
Als je geen mods hebt geinstalleerd gaat dit heel makkelijk, anders moet je de mods van het "oude" forum/versie installeren op het nieuwe forum/versie.
Je moet gewoon de nieuwste versie downloaden, alles uploaden behalve config.php en de map contrib. Dan haal je config.php van je oude forum/versie af (die dus niet weggooien!) en je draait install/update_to_latest.php. Als je dat gedaan hebt moet je de map install verwijderen en dan zou ie het moeten doen.
Je moet gewoon de nieuwste versie downloaden, alles uploaden behalve config.php en de map contrib. Dan haal je config.php van je oude forum/versie af (die dus niet weggooien!) en je draait install/update_to_latest.php. Als je dat gedaan hebt moet je de map install verwijderen en dan zou ie het moeten doen.
-
Ja dat gaat ook, zolang je nog maar de database hebt. Daar staat alles in.
Doe dan hetzelfde, alles uploaden dus, en zet dit in config.php en pas het aan naar jouw gegevens.
Doe dan hetzelfde, alles uploaden dus, en zet dit in config.php en pas het aan naar jouw gegevens.
Code: Selecteer alles
<?php
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
$dbms = 'mysql4';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'database_naam';
$dbuser = 'database_gebruikert';
$dbpasswd = 'wactwoord';
$table_prefix = 'phpbb_';
define('PHPBB_INSTALLED', true);
?>
-
Het bestand is leeg hè?
Ik heb die gegevens (post hierboven) er neergezet en upgeload naar mn server.
Maar nu krijg ik de volgende melding:
Moeten de mappen install en contrib ook weggehaald worden hè?foutmelding schreef:message_die() was called multiple times. This isn't supposed to happen. Was message_die() used in page_tail.php?
de hacker van je forum is een hele goeie hacker. Hij strijd tussen de beste wereld wijde Defacers
Hij en de ene ISKORPITRIX zijn zeer aktif
ISKORPITRIX : 45 jaar oude turkse boekhouder
net^Devil : En iraanse hacker volgens mij..
Wees de volgende keer zeer op je hoede. Als ze echt op je munten kunnen ze zelf je domain hacken !!!

ISKORPITRIX : 45 jaar oude turkse boekhouder

net^Devil : En iraanse hacker volgens mij..
Wees de volgende keer zeer op je hoede. Als ze echt op je munten kunnen ze zelf je domain hacken !!!
-
-
-
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?thunderleed schreef:Het bestand is leeg hè?
Moeten de mappen install en contrib ook weggehaald worden hè?foutmelding schreef:message_die() was called multiple times. This isn't supposed to happen. Was message_die() used in page_tail.php?
-
Hallo luitjes,
Alles wat hierboven stond heb ik gedaan
(lees: database staat op server, phpbb 2.0.15 op server gezet, config aangepast, install en contrib mappen weggehaald).
Nu krijg ik deze fout:
Alles wat hierboven stond heb ik gedaan
(lees: database staat op server, phpbb 2.0.15 op server gezet, config aangepast, install en contrib mappen weggehaald).
Nu krijg ik deze fout:
Wat moet ik nu doen om het zaakje weer aan de praat te krijgen?foutmelding schreef:phpBB : Critical Error
Error creating new session
DEBUG MODE
SQL Error : 1054 Unknown column 'session_admin' in 'field list'
INSERT INTO phpbb_sessions (session_id, session_user_id, session_start, session_time, session_ip, session_page, session_logged_in, session_admin) VALUES ('d6d735ca7bdea05b31b6bdf8804861cf', 2, 1116273542, 1116273542, '3e2d81f5', 0, 1, 0)
Line : 172
File : sessions.php