Forum misbruiker

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
advieszeur
Contacteer:

Forum misbruiker

Bericht door advieszeur » 13 mei 2005, 01:10

Er is weer een grappenmaker bezig geweest op mijn forum. Ik verdacht dezelfde persoon ervan die ook mijn forum gehacked had.

Hij zal het echter niet zelf hebben gedaan, want hij heeft een IP ban.

Er zijn n.l. zo'n 100 namen toegevoegd aan het forum (had nog geen e-mail verificatie aanstaan).

Hoe krijg ik snel deze extra namen uit het forum. Ik vind het gebruikers beheer nl erg beroerd. Ik wil een lijst kunnen opvragen van alle users en dan via een vink ze kunnen selecteren, en dan b.v. kunnen verwijderen.

Ook wordt het IP bij een aanmeldende user niet gelogd. Misschien ook een handige optie voor de toekomst?? Volgens mij wordt dit alleen bij invoeren van posts gedaan.

Kan ik rechtstreeks in de database deze users verwijderen zonder dat er problemen ontstaan??

:cry:
Mijn (clan) site: http://www.nl4u.nl :lol:

Jeroen1

Bericht door Jeroen1 » 13 mei 2005, 07:56

Als het goed is kun je uit de tabellen in je database regels verwijderen. Ik weet niet precies hoe het zit en welke tabel je daarvoor moet hebben. Eventueel moet het volgens mij ook kunnen via 'phpMyAdmin' of hoe dat ook al weer heet.
Wijziging:
Je kunt in de tabellen alles hoger dan een bepaald 'id' verwijderen.
Ik ben er geen specialtist in, dus ik ga niet zeggen hoe dat moet, maar het is wel mogelijk. Check ook http://www.phpfreakz.nl en dan onder artikels staat een bericht over SQL!
Maar het is altijd makkelijker en beter als je de exacte code hiervoor van iemand krijgt, beetje k*t als je perongeluk te veel verwijderd.
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

AarClay

Bericht door AarClay » 13 mei 2005, 09:42

Ik had pas gevraagd hoe je IP mee kon opslaan bij registratie.
handig voor jouw situatie.

JanT

Bericht door JanT » 13 mei 2005, 11:42

Kan ik rechtstreeks in de database deze users verwijderen zonder dat er problemen ontstaan??

Dit kan via MySQL Databasis - Link phpMyAdmin aan - Inloggen - Links een menu - Databases aanklikken - Kiezen voor Forum etc. - Links phpbb-users aanklikken - rechts Verkennen aanklikken - Lijst met alle registranten - Verwijderen door vuilnisbak.

Waar kan ik de methode vinden om het IP gelijk op te slaan bij registratie?

stormyweather
Contacteer:

Bericht door stormyweather » 13 mei 2005, 13:11

JanT schreef:
Dit kan via MySQL Databasis - Link phpMyAdmin aan - Inloggen - Links een menu - Databases aanklikken - Kiezen voor Forum etc. - Links phpbb-users aanklikken - rechts Verkennen aanklikken
Om wat vertrouwd te raken met phpmyAdmin heb ik het bovenstaande bekeken. Tot mijn verrassing trof ik ik ook een account aan van: Anonymous, user_ID -1, user_active 0. Is dit normaal en kan ik dat account gewoon verwijderen?

JanT

Bericht door JanT » 13 mei 2005, 13:16

Niet verwijderen, anders werkt het niet meer. Altijd laten staan.
Werkt goed zo!, als je een snelkoppeling maakt kan je binnen 5 tellen diegene verwijderen die je wilt.
Let wel op dat je ook alle berichten van die persoon op het forum verwijderd als je hem uit het ledenbestand verwijderd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 mei 2005, 13:25

Je kan hem het beste gewoon via admin verwijderen, dan gaat er ook niets fout ;)

stormyweather
Contacteer:

Bericht door stormyweather » 13 mei 2005, 13:55

Maar Anonymous tref ik wél aan in de database maar niét in de gebruikerslijst.: Sorry, maar deze gebruiker bestaat niet.

En in het vak :wie is er online zie ik het volgende:
Er is in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreed, 1 Verborgen en 0 Gasten [ Beheerder ] [ Moderator ]
Grootst aantal gebruikers online was 2 op Di Mei 03, 2005 2:27 pm
Geregistreerde gebruikers: -FS-

Terwijl ik de enige online ben. Wat heeft die 1 Verborgen te betekenen?
Laatst gewijzigd door stormyweather op 13 mei 2005, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Luuk

Bericht door Luuk » 13 mei 2005, 14:15

Dat klopt. Anonymous is voor gasten, zo krijgen zij ook een id (-1). Niet weghalen want dan krijg je errors!
Afbeelding

stormyweather
Contacteer:

Bericht door stormyweather » 13 mei 2005, 14:22

Okay, die laat ik dus staan. Ik was bezig mijn bericht te editten en zag toen pas je antwoord. Nu lijkt je antwoord dus onvolledig, sorry daarvoor maar weet je ook hoe het zit met mijn laatste vraag?

Luuk

Bericht door Luuk » 13 mei 2005, 14:24

Dan heb je je eigen optie op verborgen gezet :wink:
Afbeelding

Gesloten