Kritische Error tijdens Installatie
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Kritische Error tijdens Installatie
Ik heb geprobeerd phpbb forum op m'n experimentele Fedora Core 3 server aan de praat te krijgen. Tijdens de installatie krijg ik een Critical Error 'Could not connect to the database'. Ik denk dat het te maken heeft met de Database Configuration, omdat ik niet echt precies weet wat ik daar moet invullen sinds er alleen handleidingen zijn over het installeren van een forum op een remote webserver van bijvoorbeeld Lycos. Iemand een idee wat ik daar moet invullen?
Delirium
Delirium
-
Hoi,
om me te verdiepen in de mogelijkheden van phpBB2 heb ik een tijdelijke webserver op een externe drive gezet met XAMMP. Dat werkt goed. Daarna de upload met FileZilla gedaan en de installatieprocedure vervolgd. Nog steeds geen probleem.
Daarna krijg ik precies dezelfde foutmeldingen als de topicstarter. Nu wil ik best eerst een mysql database aanmaken met de sqlmanager, maar ik ben daar verder onbekend mee. Ik heb de service wel gestart, maar verder zegt het me weinig en weet even niet waar ik verder moet, of moet beginnen. Ik vind het trouwens wel vreemd dat in alle gebruiksaanwijzingen er verder niet in detail op wordt ingegaan. Er staat wel bij het installatiescherm van phpBB2 dat de database reeds aanwezig moet zijn, maar enige vermelding van hoe die dan te creëren is nergens te vinden. Ik ben toch denk ik niet de enige die tegen dit probleem oploopt.
Kan iemand daar eenvoudig een hint voor geven?
Bij voorbaat dank, want dan kan ik weer verder met de installatie
om me te verdiepen in de mogelijkheden van phpBB2 heb ik een tijdelijke webserver op een externe drive gezet met XAMMP. Dat werkt goed. Daarna de upload met FileZilla gedaan en de installatieprocedure vervolgd. Nog steeds geen probleem.
Daarna krijg ik precies dezelfde foutmeldingen als de topicstarter. Nu wil ik best eerst een mysql database aanmaken met de sqlmanager, maar ik ben daar verder onbekend mee. Ik heb de service wel gestart, maar verder zegt het me weinig en weet even niet waar ik verder moet, of moet beginnen. Ik vind het trouwens wel vreemd dat in alle gebruiksaanwijzingen er verder niet in detail op wordt ingegaan. Er staat wel bij het installatiescherm van phpBB2 dat de database reeds aanwezig moet zijn, maar enige vermelding van hoe die dan te creëren is nergens te vinden. Ik ben toch denk ik niet de enige die tegen dit probleem oploopt.
Kan iemand daar eenvoudig een hint voor geven?
Bij voorbaat dank, want dan kan ik weer verder met de installatie

-
-
Kennelijk is het voor iedereen verder gesneden koek..... ik schiet er echter geen fluit mee op zo. Is er nog iemand die er iets zinnigs over kan zeggen of is dit te onbenullig en beginnerspech
Ik zou er graag mee doorgaan, maar zonder een goede raad in deze wordt het, voor mij althans, effe wat moeilijk.
Alvast bedankt!

Alvast bedankt!
nee, je geeft waarschijnelijk echt een fout password in, je hebt xamp gesinatleerd, daar zit mysql in...Lotusbloem schreef:Kennelijk is het voor iedereen verder gesneden koek..... ik schiet er echter geen fluit mee op zo. Is er nog iemand die er iets zinnigs over kan zeggen of is dit te onbenullig en beginnerspechIk zou er graag mee doorgaan, maar zonder een goede raad in deze wordt het, voor mij althans, effe wat moeilijk.
Alvast bedankt!
maar je weet NIET of deze draait, dat zou je kunnen nachecken