een PHP menu in je header plaatsen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
mouse

een PHP menu in je header plaatsen

Bericht door mouse » 28 mei 2003, 14:35

Ok dan, vage vraag maar toch, ik kom er niet meer uit. Ik heb een dynamisch menu in een php file staan (menu.php), deze wil ik graag binnen het forum gebruiken als vervanging voor die standaard prut-buttons.

Nu dacht ik, oh simpel, alleen even includen in overall_header.tpl, dan staat hij er! Niet dus... Die file is natuurlijk geen php maar tpl, dus ik kan niet gewoon <? include('menu.php'); ?> gebruiken :?

Mijn vraag is dus, wat zou ik moeten doen? Ik kan ook geen frames gebruiken, want dan valt mijn menu achter het frame van het forum...

help please! Thanx in advance!

Fretzel

Bericht door Fretzel » 28 mei 2003, 15:18

dan zet je hem toch in je includes/page_header.php ? of werkt dat ook niet ?

mouse

Bericht door mouse » 28 mei 2003, 17:04

ik zou niet weten waar ik dan moet beginnen, die file staat vol met variabelen waar ik echt geen hol van begrijp... :(

SuperNova
Contacteer:

Bericht door SuperNova » 28 mei 2003, 19:31

Als ik het goed begrijp wil je dat menu vervangen met een php?
Het oorspronkelijke menu is toch in HTML (een template?)
Dan gaat dat lastig worden !!!!
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 28 mei 2003, 20:50

Probeer het PHP er gewoon eens onder te plaatsen..
Zodat ik weet krijg je dan geen problemen hoor :?
[+] Isento at DeviantArt

mouse

Bericht door mouse » 28 mei 2003, 21:16

klopt, dat is in HTML, ik gebruik php omdat het een dynamisch menu moet zijn dat info uit de database trekt... Lastig :roll:

Fretzel

Bericht door Fretzel » 28 mei 2003, 21:29

je kan toch de overal_header.tpl leegtrekken en er slecht's 1 hele smalle lange doorzichtige gif inzetten om je tabel op breedte te houden
en in de overal_header.php je php menu zetten ?

of je overallheader.tpl omzetten naar php en dan in de overallheader.php zetten, daar weghalen wat je niet nodig hebt (en de include overal_header.tpl eruit natuurlijk) en je menu erin zetten ?

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 29 mei 2003, 09:33

uuhmm overall_header.php bestaat niet :lol:
[+] Isento at DeviantArt

Fretzel

Bericht door Fretzel » 29 mei 2003, 09:47

mwaahaaa page_header.php dan ;)

mouse

Bericht door mouse » 29 mei 2003, 22:30

Fretzel schreef:je kan toch de overal_header.tpl leegtrekken en er slecht's 1 hele smalle lange doorzichtige gif inzetten om je tabel op breedte te houden
en in de overal_header.php je php menu zetten ?

of je overallheader.tpl omzetten naar php en dan in de overallheader.php zetten, daar weghalen wat je niet nodig hebt (en de include overal_header.tpl eruit natuurlijk) en je menu erin zetten ?
Hmm, ik zou niet weten hoe ik het moet doen, maar ik ga het zondag proberen. Bedankt alvast!

mouse

Bericht door mouse » 04 jun 2003, 12:24

okay, ik ben er dus uit! Hier dus even een korte beschrijving hoe je een willekeurige php file op een willekeurige plaats in je template kan plaatsen:

- Zoek uit waar je de file die je wil includen in wil plaatsen, bijv: wil je het in je hele forum in de header plaatsen, neem dan templates/template_naam/overal_header.tpl.

- Zoek de plaats waar je deze wil hebben en plaats daar {jouwtag}, verander jouwtag in iets wat ernaar verwijst, kijk uit dat het niet iets is wat al bestaat! Hier komt later de HTML output die je in de file maakt die je gaat includen.

- Open de index.php van je forum (of andere gerelateerde pagina's). Ergens bij regel 50 zie je include($phpbb_root_path . 'extension.inc'); staan. Hierna kan je je eigen regel maken op dezelfde manier. dus bijv: include($phpbb_root_path . 'mijnteller.php');. Deze moet dan in dezelfde map staan in de index, anders moet je met ../ werken om het pad aan te wijzen.

- In de file die je wil includen moet je de output (de ge-echo'de HTML) in je zelf bedachtte tag zetten, deze keer dus: $mijntag (in het andere document {mijntag}).
bijv:
$mijntag = "
//begin output

<table><tr><td> totaal aantal bezoekers: $tellertotaal
</td></tr></table>
//einde output
";
- Alles saven en uploaden en je bent klaar! Tenzij je dat deel nog meer wil laten includen dan alleen in de index (of portal.php), dan moet je in die bestanden dezelfde handeling uitvoeren.

Succes!

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 04 jun 2003, 23:24

Hey dat is nog eens simpel... kan mij ook nog van pas komen! Tanx! :P

mouse

Bericht door mouse » 05 jun 2003, 12:12

het was inderdaad makkelijker dan ik dacht... Alleen om het uit te vinden ben je wel even bezig :)

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 05 jun 2003, 14:43

Keej thnx men..
Ik heb er ook nog wat aan :lol:
Begin volgende week met private game forum voor vrienden enzo en wil dus ook PHP Menu :D
[+] Isento at DeviantArt

mouse

Bericht door mouse » 05 jun 2003, 22:20

geef maar een schreeuw als je problemen hebt!

barben
Contacteer:

Bericht door barben » 06 jun 2003, 00:16

[schreeuwend geluid] (heb hulp nodig)
Hallo, Kan ik nu ook i.p.v. de overall_header te laten invoegen, het menu dat in de portal links staat invoegen? Ik heb het nu veranderdt in veel files, maar... Als ik iets wil weizigen...
greetzzzz,
Barben ==> admin @ http://www.internetfaq.tk

mouse

Bericht door mouse » 06 jun 2003, 00:56

nee, tenzij je het in een apart bestand zet... dan moet je dus het menu in een tabel in een apart bestand zetten en dat in je template zetten (aan het eind van je header?)

Gesloten