Wat moet ik met core bestanden?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Wat moet ik met core bestanden?
Avond!
Ik heb de laatste tijd 'last' van core bestanden.
De letters core en dan getalletjes core.12345 bijvoorbeeld en dan zegt ie dat het een 12345-bestand is. Als ik het open ziet het er uit als abracadabra. Ze nemen redelijk veel ruimte in.
Kan ik ze deleten? Zijn ze nodig? Waar komen ze vandaan? Ik kan me niet herinneren dat ze er altijd al waren.
Groetjes!
Ink
De letters core en dan getalletjes core.12345 bijvoorbeeld en dan zegt ie dat het een 12345-bestand is. Als ik het open ziet het er uit als abracadabra. Ze nemen redelijk veel ruimte in.
Kan ik ze deleten? Zijn ze nodig? Waar komen ze vandaan? Ik kan me niet herinneren dat ze er altijd al waren.
Groetjes!
Ink
Re: Wat moet ik met core bestanden?
Waar staan die? In je phpBB forum map??Ink schreef:Avond!
Groetjes!
Ink
Ja. (public_html)AarClay schreef:Waar staan die? In je phpBB forum map??
Ieks! OK ik zal me eerst even moed indrinken.AarClay schreef:Probeer eens te backuppen op je eigen PC en ze te verwijderen van je hosting. Kijken of alles dan nog goed draait.
En voor Paulus: ik heb de laatste .14 aanpassingen nog niet verwerkt. Normaal kan ik dat in het ACP van het hostingbedrijf met 1 druk op de knop regelen, maar nu staat er niet zo'n knop. Dus moet ik het zelf doen ... En daar word ik altijd nerveus van. Dus duurt dat even.
Nee nee geen hek! Dat gaat allemaal wel goed. Denk ik. Hoop ik.paulus schreef:dus je draait 13? Dan kan je bijna ook niet via het forum gehacked zijn. Wat staat er eigenlijk allemaal in die bestanden?
Ik heb een stukje gekopieerd uit 1 bestand. Reuze spannend!
Code: Selecteer alles
et XI18N_OBJS %.*s/%s ../ lib .so.2 @im= queryInputStyle inputStyle clientWindow focusWindow preeditAttributes statusAttributes filterEvents omAutomatic missingCharSet orientation resourceName resourceClass fontInfo requiredCharSet queryOrientation directionalDependentDrawing contextualDrawing adobe-fontspecific SUNOLCURSOR-1 SUNOLGLYPH-1 €DúÿWFúÿ_FúÿwDúÿiFúÿtFúÿFúÿnDúÿŠFúÿ•Fúÿ FúÿeDúÿ«Fúÿ¶FúÿÁFúÿ\DúÿÌFúÿ ÀÑ \ì ÿÿÿÿ ÐÑ 95 üÑ L5 libXcursor.so.1.0 K6 T6 _6 h6 r6 |6 „6 Ž6 –6 Ÿ6 «6 µ6 ¾6 Ç6 Í6 Ù6 á6 ë6 %Ç> 0‘ 0‘ 0‘
-
Een core file is een memory dump van een proces dat gecrashed is. Dat jij de core files krijgt wil zeggen dat er dus ergens in je phpbb verhaal processen hebt die abnormaal gestopt worden. De server van de hostingprovider is blijkbaar zo ingeregeld dat gebruikers core files kunnen laten genereren. Je kunt de core files (laten)analyseren, maar daar heb je meestal specifieke tools voor nodig(Voor zover ik weet met mijn Solaris achtergrond). Je kunt core files gewoon weggooien. Tenzij je wilt analyseren wat er aan de hand is, maar misschien is het handiger om dat op php niveau te doen.
Ink schreef:Avond!
Groetjes!
Ink