Ranks

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
hijackthis.nl
Contacteer:

Ranks

Bericht door hijackthis.nl » 24 apr 2005, 10:37

Hoi iedereen,

Ik heb de website: http://www.hijackthis.nl/forum

Nu doet zich het volgende voor.

Op deze website kunnen mensen hun hijackthis logje plaatsen en zo worden ze geholpen door de aanwezige ervaren helpers.

Nu willen er een paar mensen leren om hijackthis logjes op te lossen. Voor deze mensen hebben we een Rank aangemaakt met de naam helper.

Verder hebben we een rubriek aangemaakt met de naam uitproberen (niet zichtbaar voor iedereen) waar dus de helpers hun proef oplossing kunnen plaatsen voordat de proefoplossing werkelijk geplaatst wordt in het topic.

Wat we willen is dus dat het onderdeel uitproberen alleen maar zichtbaar is voor helpers, moderators en admin's.

Ik heb het op de volgende manier opgelost.

Ik heb een groep Helper gemaakt en deze groep heb ik moderator gemaakt voor alleen het hoekje uitproberen. Ik heb het hoekje Uitproberen alleen open gezet voor mod's. Nu is het hoekje inderdaad zichtbaar voor de helper en kunnen alleen helpers, mods en admin's in posten.

Op zich is dit een goede oplossing, maar als er veel mensen zich gaan opgeven om helper te worden dan wordt de namen lijst bij het hoekje uitproberen wel erg lang.

Is hier dus een andere oplossing voor?

Dus dat de groep uitproberen alleen open staat voor de helpers, mods en admin's, maar niet de lange namen lijst erbij krijgt.

Alvast bedankt.

Ronald

Stef

Bericht door Stef » 24 apr 2005, 11:49

Maak een privé groep aan voor helpers en geef hun toegang tot het forum.
En ze hebben toegang, zonder dat er een lange lijst ontstaat.

hijackthis.nl
Contacteer:

Bericht door hijackthis.nl » 24 apr 2005, 12:32

Hoi Stef,

Bedankt voor je snelle antwoord.

Wat bedoel je met maak een privégroep aan ?

Ik heb in het admin gedeelte onder groepsbeheer, management de groep aangemaakt en daar zie ik drie opties staan die een beetje lijken op jouw antwoord:

Open groep: Gesloten groep: Verborgen groep:

Ik neem aan dat ik moet kiezen voor de Gesloten groep?

Maar hoe geef ik de bepaalde leden toegang tot de gesloten groep?

Ik kan maar 1 groepsmoderator toevoegen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Ronald

[/quote]

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 apr 2005, 12:37

ja gesloten groep, dan kan je in het forum zelf, en dan bij groepen, dan die groep kiezen, en dan onderin, mensen teovoegen :)

hijackthis.nl
Contacteer:

Bericht door hijackthis.nl » 24 apr 2005, 12:59

Hoi Paulus,

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Ben er nu uitgekomen.

Groeten,

Ronald

hijackthis.nl
Contacteer:

Bericht door hijackthis.nl » 25 apr 2005, 21:08

Hoi iedereen,

Kom er toch niet uit.

Ik weet niet wat ik fout doe, hopelijk kunnen jullie mij het nog beter uitleggen. Dacht dat ik het goed begrepen heb van Paulus, klopt ook precies wat hij schrijft, maar toch werkt het om de een of andere reden niet.

Ik heb het volgende gedaan:

Via het admin gedeelte onder de rubriek groepsbeheer en dan management dan heb ik geklikt op maak een nieuwe groep aan die groep noem ik Helper en als omschrijving heb ik gegeven speciaal voor helpers in opleiding.
Daarna heb ik een moderator toegevoegd (mij zelf omdat ik site admin ben) en de groep status heb ik op gesloten groep gezet. En als laatste heb ik op OK geklilkt en kreeg ik de melding de nieuwe groep is met succes aangemaakt.

Nu heb ik in het forum zelf (dus niet het admin gedeelte) geklikt op gebruikersgroepen en daarna op bekijk gegevens en vervolgens op zoek een gebruiker en als ik de gebruiker gevonden heb geklikt op lid toevoegen. Dit heb ik net zolang gedaan totdat alle gebruikers die ik hier in wil hebben erin zitten.

Nu heb ik een test account aangemaakt en heb dit test account toegevoegd tot de rubiek.

Nu ben ik ingelogd als dat desbetreffende test account en toch zie ik die rubriek niet !

Wat doe ik nou fout?

Zodra ik de test account moderator maak werkt het wel, maar dat is dus juist niet de bedoeling.

Nogmaals bedankt voor de genomen moeite. Hoop dat het nu gaat lukken.

Is er soms ergens een instellingsfout in de configuratie dat het niet lukt op deze manier?

Groeten,

Ronald

Stef

Bericht door Stef » 25 apr 2005, 21:57

Je moet de groep wel permissies geven tot toegang van het forum.

hijackthis.nl
Contacteer:

Bericht door hijackthis.nl » 26 apr 2005, 05:58

Hoi Stef,

Hoe doe ik dit de groep permissiesgeven tot toegang van het forum?

Want als ik in het admin gedeelte naar die groep ga en ik naar permissions dan kan ik alleen opgeven of ze moderator zijn of niet. Via het moderatorschap lukt het wel, maar dan komt er juist een lange namenlijst te staan bij die groep wat nou juist niet de bedoeling is.

Groeten,

Ronald

Coen

Bericht door Coen » 26 apr 2005, 07:31

Geef het forum waar dat alleen de "helpers" in mogen de permissie "Private(Hidden)", via ACP -> Forum Permissies.

Ga dan terug naar Groepen Permissies en zet dan bij het speciale forum het blokje op "Geef Toegang".

Nu zou het moeten werken! Good luck! :bier:

hijackthis.nl
Contacteer:

Bericht door hijackthis.nl » 26 apr 2005, 18:59

Hoi Prophecy,

Bedankt voor je antwoord.

Het is nu gelukkig gelukt !!!!!

Ben er zeer blij mee.

Groeten,

Ronald

Gesloten