phpbb op het werk

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
medphys

phpbb op het werk

Bericht door medphys » 17 apr 2005, 21:24

Op mijn werk is het de bedoeling om binnen een paar maanden een kwaliteitslabel aan te vragen. Het is daarbij ook de bedoeling dat alle grote klassen van processen een logboek krijgen die centraal beheerd zal worden. Ik ben nu juist (een half uurtje geleden) op phpbb gevallen :thumb:

Mijn werk bevindt zich in de dienstensector (ziekenhuis) en bestaat uit twee groepen: (a) uitvoerend (verplegend) en (b) ondersteunend (technisch). Ik behoor tot de ondersteunende groep en ik vermoed dat phpbb als een handige tool kan dienen om informatie te beheren en te loggen.

Heeft iemand ervaring met phpbb en het opzetten van logboeken, meldingsformulieren, info-database, ... ? Please help me ...

Alvast veel dank bij voorbaat.

Bee

Bericht door Bee » 17 apr 2005, 21:34

Dit kan zeer intressant zijn. Toch stel ik voor dat je met papier en potlood begint, een globale schets maakt van wat je precies wil, en een lijst van functies die er moeten komen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

medphys

Bericht door medphys » 17 apr 2005, 21:50

OK, ik werk het hele systeem uit en laat het bij mij even proefdraaien. Ik denk eigenlijk dat alle functies van een bulletin board gebruikt kunnen worden voor een soort "users-versus-service engineers" dialogen (de forums) en die tevens gelogd worden (de board zelf). De uitgebreide zoek-functie kan enorm helpen bij eerdere interventies, zoals wij die noemen. Als er nog mensen voor dit soort zaken staan te trappelen, of juist al veel ervaring hebben, please, join the ride ...

Luuk

Bericht door Luuk » 18 apr 2005, 16:04

Ik zou wel willen helpen met het maken van bepaalde dingen, kan een hoop maken maar niet alles :wink:
Afbeelding

medphys

Mmmmmmm ....

Bericht door medphys » 18 apr 2005, 21:37

Als ik jullie reactie bekijk, dan wordt er hier veel gedeveloped. Ik ben nog altijd bezig aan het denken of ik de backbone van de bb kan gebruiken, niet als een communicatiemiddel tussen mens en mens, maar tussen mens en logboek, met de admin (= service dept.) als responder. De hoofdzaak is het bb als logboek te gebruiken voor bv. kwaliteitscontrole, melding van gebreken, afwijkende procedures, regelmatige enquetes voor de gebruikers (om processen bij te sturen), ... Enfin, ik denk dat de structuur er al is, maar de terminologie nog niet. En misschien moet er hier en daar nog een tooltje ontwikkeld worden, ... Op termijn kan dat SQL gedoe nog eens van pas komen, connectie met externe scripts. Laat het duidelijk zijn, ik ben nog aan het broeden.

Luuk

Bericht door Luuk » 19 apr 2005, 14:50

Als je het forum voor een soort logboek wilt gebruiken kan het ook. Elk forum is een aparte groep mensen (weet niet hoe je het in wil delen), maar zeg je hebt 2 groepen (2 categorieen in phpBB), met elk 4 subgroepen (de forums).
Elke medewerker van een subgroep kan in het bijbehorende forum een topic openen (logboek) waar alleen diegene in kan antwoorden. Je kan ook een enquete (poll) aanmaken in je logboek.

Tja, ik wil je wel op weg helpen, kan nog wel een hoop verzinnen maar dan moet ik eerst weten hoe het precies in elkaar zit en wat je precies wilt dat iemand kan.
Afbeelding

medphys

In het kort ...

Bericht door medphys » 19 apr 2005, 15:37

Alright, hier komt ie in 't kort: werk = groot universitair ziekenhuis, dienst medische beeldvorming (nucleaire geneeskunde) met 10 onderzoekszalen. In iedere zaal staat een scanner en twee PC's: een voor de bediening van de scanner, een voor het intranet van het ziekenhuis. Iedere zaal heeft een verpleegkundige of medisch technoloog die de patienten scannen. Er worden verschillende soorten van onderzoeken gedaan: scannen van verschillende hersenaandoeningen, hartonderzoek, nieren, ... Ieder onderzoeksprotocol is beschreven, maar er kan van afgeweken worden (klinische reden, technische reden ...) Volgens een bepaalde procedure moet die afwijking gelogd worden. Er draait heel wat intern geschreven software die momenteel nogal wat onderhoud nodig heeft. Dus, we hebben nog heel wat bug-reports per week.

Ik dacht van per zaal een forum op te stellen, bv. zaal 1: hersenscanner. Iedere technoloog/verpleegkundige kan problemen loggen betreffende de software of procedures (nieuw onderwerp). Admin en moderators (is dus wij, de ingenieurs en fysici die de software en procedures onderhouden) bekijken bugreports, passen software desnoods aan en geven feedback (reply op onderwerp, zoals ik nu doe). Is er die dag een onderhoud (firma) op een camera gepland, dan kan een aankondiging geplaatst worden, ... Ondertussen wordt alles gelogd en kunnen op termijn sommige mensen hun plan trekken op basis van de logs en fix-replies. Iedere gebruiker heeft een username, feedback kan naar de gebruiker toe, terwijl de rest kan meekijken op de php-board. Poll's of enquetes kunnen testen of de eindgebruikers de software goed of niet goed genoeg vinden. Ik denk dat dit nuttig kan zijn ... Wat denken jullie? Heeft niemand phpbb in die vorm zo al gebruikt?

Luuk

Bericht door Luuk » 19 apr 2005, 16:00

Zoals je het nu beschrijft zal het wel kunnen gaan werken, met wat aanpassingen van de standaard phpBB versie (self-auth mod, alleen mensen die een topic openen kunnen erop reageren, dacht dat die daarvoor zorgde, anders moet je zoiets hebben).

Wordt denk ik een questie van uitproberen op een server, aanpassen zover dat je denkt dat het goed is en dan proefdraaien of wat je wilt. Aantal functies kun je denk ik weglaten in het profiel. Voor zoiets lijkt me bij je profiel alleen een naam, emailadres (heeft denk ik iedereen van het ziekenhuis) en wachtwoord genoeg.
Afbeelding

medphys

Okiedokie

Bericht door medphys » 19 apr 2005, 16:04

OK, zal niet voor morgen zijn, maar misschien voor volgende week, ... Enfin, ik probeer het uit, en laat iets weten. Ik zit alvast te popelen om het van de grond te krijgen.

Ciao

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 20 apr 2005, 08:11

Luuk schreef:Zoals je het nu beschrijft zal het wel kunnen gaan werken, met wat aanpassingen van de standaard phpBB versie (self-auth mod, alleen mensen die een topic openen kunnen erop reageren, dacht dat die daarvoor zorgde, anders moet je zoiets hebben).
*kuch*
http://mods.mosymuis.nl/viewtopic.php?t=64

Luuk

Bericht door Luuk » 20 apr 2005, 20:25

Ja ook goed, er was een lampje gaan branden dat zoiets al bestond :bier:
Afbeelding

Gesloten