Topics laden gaat langzaam.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Topics laden gaat langzaam.
Hallo.
Ik heb mijn forum van een gewone site overgeplaatst naar een .nl domein..
Namelijk: http://www.marnixo.nl/forum/index.php
De site laad super snel moet ik zeggen. Maar de topics zelf die laden (bijna) niet. Wat is hier aan te doen :S..
Alvast bedankt :thumb: .
Ik heb mijn forum van een gewone site overgeplaatst naar een .nl domein..
Namelijk: http://www.marnixo.nl/forum/index.php
De site laad super snel moet ik zeggen. Maar de topics zelf die laden (bijna) niet. Wat is hier aan te doen :S..
Alvast bedankt :thumb: .
Dat is niet raar zodra je de techniek achter de color groups mod weet. Dat soort mods zouden verboden moeten worden, zo verschrikkelijk slecht gaan ze om met database connectie's. (eerst worden alle kleuren opgeroepen, en daarna elke keer met een query bepaald welke kleur de gebruiker moet krijgen. Gevolg: 21 extra queries, wat het extreem langzaam maakt.
Je kan twee dingen doen om het probleem op te lossen:
1. Color Groups mod uitzetten, en indien mogelijk proberen te deinstalleren
2. Het aantal berichten per viewtopic pagina flink verlagen, zodat de hoeveelheid queries wordt ingedamd.
2. Het aantal berichten per viewtopic pagina flink verlagen, zodat de hoeveelheid queries wordt ingedamd.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Zijn deze opties veel werk?bee schreef:Dat is niet raar zodra je de techniek achter de color groups mod weet. Dat soort mods zouden verboden moeten worden, zo verschrikkelijk slecht gaan ze om met database connectie's. (eerst worden alle kleuren opgeroepen, en daarna elke keer met een query bepaald welke kleur de gebruiker moet krijgen. Gevolg: 21 extra queries, wat het extreem langzaam maakt.