© templates

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
jh0nny
Contacteer:

© templates

Bericht door jh0nny » 15 apr 2005, 22:16

Tsja, leek me wel een leuke discussie.
Ik lees zo vaak hier dat je zonder copyright onder je forum geen support krijg en zie dit ook steeds vaker terug komen voor de template/stijlen.
Maar hoever moet je hierin gaan? .. ik heb bijvoorbeeld geen © vermelding naar de auteur van mijn template, ondanks het feit dat weinige mensen het terug zullen zien blijft het een fisubsilversh template en zou ik dus eigenlijk geen support mogen krijgen ... toch?

En als je dan zegt, tsja daar is veel aangepast, tuurlijk maar wie bepaald nou of een forum genoeg is aangepast om geen © neer te hoeven zetten voor de stijl die gebruikt wordt? :D
Barki.nl

abcde

Bericht door abcde » 16 apr 2005, 12:38

Als je uit een scretch start of uit subSilver hoef je erg geen © neer te zetten, dacht ik, voor de rest gewoon wel, ook al is het niet meer herkenbaar.
Bijna 1500 posts!

Luuk

Bericht door Luuk » 16 apr 2005, 16:27

Maar als het niet meer herkenbaar is (dus echt niet) kan niemand bewijzen welke template het is. :roll:
Is wel moeilijk, je kan het natuurlijk gewoon altijd laten staan.
Afbeelding

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 16 apr 2005, 16:47

abcde schreef:Als je uit een scretch start of uit subSilver hoef je erg geen © neer te zetten, dacht ik, voor de rest gewoon wel, ook al is het niet meer herkenbaar.
SubSilver heeft toch ook gewoon de © eronder staan? :?
En ik heb dus een andere stijl gepakt en deze (niet vanaf scratch) veranderd totdat ik het juiste resultaat had.
Barki.nl

Coen

Bericht door Coen » 16 apr 2005, 17:31

subSilver heeft de © van phpBB.com ja, maar niet een aparte © voor de template! :bier:

abcde

Bericht door abcde » 16 apr 2005, 17:36

Zoals Prophecy al zei, subSilver komt standaard bij phpBB daarom is daar het © van phpBB voldoende.
Bijna 1500 posts!

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 16 apr 2005, 18:06

abcde schreef:Zoals Prophecy al zei, subSilver komt standaard bij phpBB daarom is daar het © van phpBB voldoende.
Dus dat houdt in dat zo lang iemand zegt dat ie vanuit subsilver begonnen is, hij geen copyright erop hoeft te zetten ... tsja. :D
Barki.nl

abcde

Bericht door abcde » 16 apr 2005, 18:45

Daar komt het op neer, als je phpBB zie je ook geen © op subSilver.
Bijna 1500 posts!

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 09 mei 2005, 17:46

De reden waarom Daz gestopt is, is het weghalen van ZIJN COPYRIGHT. Haal jij het copyright op een template van hem weg, en als is hij nog zo aangepast, het topic zal altijd uitmonden in een slotje.

Wees dus verstandig, en laat het copyright staan, ook van templates!
Quotje van Bee, ik had dus ook een FIsubsilversh template en dan zou het topic van mij hier dus op slot moeten omdat daar geen verwijzing in staat naar FI? :roll:
Barki.nl

Stef

Bericht door Stef » 09 mei 2005, 18:50

jh0nny schreef:
De reden waarom Daz gestopt is, is het weghalen van ZIJN COPYRIGHT. Haal jij het copyright op een template van hem weg, en als is hij nog zo aangepast, het topic zal altijd uitmonden in een slotje.

Wees dus verstandig, en laat het copyright staan, ook van templates!
Quotje van Bee, ik had dus ook een FIsubsilversh template en dan zou het topic van mij hier dus op slot moeten omdat daar geen verwijzing in staat naar FI? :roll:
Ik heb zelf gelezen dat Daz het niet erg vind als je template zo aangepast is dat hij nauwelijks nog lijkt op een FI Template. Maar mochten wij dus vinden dat hij te veel lijkt op FI en het copyright mist hij, dan gaat hij op slot.

Bee

Bericht door Bee » 09 mei 2005, 19:07

Kijk, als je in de bron kijkt van barki, dan zie je wel dat de FI template gebruikt is (er staat nog een verwijzing naar), maar voor de rest zou je dat echt niet zeggen (ook niet op de manier zoals het nu gecodeerd is trouwens ;) )

Maar als je een forum hebt, en je gebruikt bijvoorbeeld FI subIce, en je voegt er een shoutbox en een portal aan toe, en haalt het copyright weg, ja, dan heb je een slotje te pakken.

De regels die gehanteerd worden voor copyrights zijn met een beetje speling te gebruiken. Ga er in principe van uit, zolang nog een beetje zichtbaar is dat je een voorgemaakte template van iemand gebruikt, en dat is niet subSilver, dat het copyright er dan moet staan.

Staat er onder dat thema geen copyright staat (en daar zijn we zo achter, via bijvoorbeeld phpBBhacks.com ), en het is aangepast, dan mag het.

Er is een regel zeer duidelijk. Geen copyright van phpBB, is altijd dicht. Simpel.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Plaats reactie