Foto's resize mod

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Muiter
Contacteer:

Foto's resize mod

Bericht door Muiter » 03 apr 2005, 19:28

Ik heb al verschillende mods om foto's op het forum binnen een bepaald formaat te houden geprobeerd in het verleden.
Met welke mod hebben jullie de beste ervaringen?

Bee

Bericht door Bee » 03 apr 2005, 19:57

Die van Mike Lothar is zeer eenvoudig in te stellen, en werkt efficiënt.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 03 apr 2005, 19:58

bee schreef:en werkt efficiënt.
Op welke manier werkt die/wat doet hij precies?

Bee

Bericht door Bee » 03 apr 2005, 20:11

http://www.mikelothar.com

Hij voegt een javascript toe, die alle plaatjes op de pagina controleert, en alleen als het groter is dan Y x Z dan verkleint hij het plaatje. In het script kan je instellen welke plaatjes niet verkleind mogen worden (op volgorde van verschijning, dus als je een heel groot logo hebt, en dat mag niet verkleind wordt, dan vul je in i=1 ;))

immers

Bericht door immers » 05 apr 2005, 03:01

Hallo Bee en de andere behulpzame mensen,

Hebben we het over foto's verkleinen voor het uploaden van foto's van het fotoalbum, of over foto's toevoegen in een bericht, zoals hieronder?

Ik zoek een scripje die het laatste doet: dus foto's verkleind die worden toegevoegd in een bericht zoals hieronder. Heeft iemand een link naar deze mod?

Alvast bedankt!
Immers
P.s. hoe plaats ik in een bericht een foto in het midden? Ik krijg een foto alleen links en rechts gesplaatst.

Afbeelding

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 05 apr 2005, 05:24

immers schreef:Hebben we het over foto's verkleinen voor het uploaden van foto's van het fotoalbum, of over foto's toevoegen in een bericht, zoals hieronder?

Mijn vraag gaat over het plaatsen van foto's in een bericht (van een externe website) en op welke manier het fotmaat kan worden aangepast.

Zojn er mensen met andere ervaringen dan bee?

Merlin Sythove

Bericht door Merlin Sythove » 05 apr 2005, 11:01

Ik heb een goede handvol mods uitgeprobeerd en die hadden allemaal nadelen of deden niet exact wat ik wou - en wat ik wou was dat grote plaatjes in berichten automatisch werden verkleind zodat de layout van het forum niet om zeep geholpen werd.

De handigste manier die ik nu in gebruik heb ook is inderdaad via javascript: tijdens het laden van een pagina wordt van alle plaatjes nagekeken of ze breder dan 550 pixels zijn (in mijn geval) en als dat zo is wordt de breedte beperkt tot 550 pixels, de hoogte schaalt automatisch mee nu.

De mod die ik nu gebruik is heel simpel:

Code: Selecteer alles

<!-- MOD images maxsize-->
<script language="javascript" type="text/javascript"> 
<!-- 
function resize_images() 
{ 
  for (i = 1; i < document.images.length; i++) 
  { 
    if ( document.images[i].width > 550 ) 
    { 
      document.images[i].width = 550; 
    } 
  } 
} 
//--> 
</script>
<body onload="resize_images()">
<!-- End MOD images maxsize-->
En dit stuk code plak je in het template file, helemaal bovenin, waar het probleem voorkomt. In mijn geval in viewtopic.tpl, en posting_topic_review.tpl. Werkt onder IE en Mozilla Firefox in elk geval.
Laatst gewijzigd door Merlin Sythove op 05 apr 2005, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 apr 2005, 11:08

deze verkleint je logo ook, als hij aan die voorwaarde voldoet ;)

Merlin Sythove

Bericht door Merlin Sythove » 05 apr 2005, 11:39

Nee, je logo is hoogstwaarschijnlijk het allereerste plaatje, index 0, en de loop begint bij index 1. En je kunt dat nummer verhogen als dat nodig is om b.v. andere plaatjes die altijd als onderdeel van de header worden geladen en die niet verkleind mogen worden, over te slaan. Kwestie van "effe checke" :D

Bee

Bericht door Bee » 05 apr 2005, 13:24

Merlin Sythove schreef:Ik heb een goede handvol mods uitgeprobeerd en die hadden allemaal nadelen of deden niet exact wat ik wou - en wat ik wou was dat grote plaatjes in berichten automatisch werden verkleind zodat de layout van het forum niet om zeep geholpen werd.

De handigste manier die ik nu in gebruik heb ook is inderdaad via javascript: tijdens het laden van een pagina wordt van alle plaatjes nagekeken of ze breder dan 550 pixels zijn (in mijn geval) en als dat zo is wordt de breedte beperkt tot 550 pixels, de hoogte schaalt automatisch mee nu.

De mod die ik nu gebruik is heel simpel:

Code: Selecteer alles

<!-- MOD images maxsize-->
<script language="javascript" type="text/javascript"> 
<!-- 
function resize_images() 
{ 
  for (i = 1; i < document.images.length; i++) 
  { 
    if ( document.images[i].width > 550 ) 
    { 
      document.images[i].width = 550; 
    } 
  } 
} 
//--> 
</script>
<body onload="resize_images()">
<!-- End MOD images maxsize-->
En dit stuk code plak je in het template file, helemaal bovenin, waar het probleem voorkomt. In mijn geval in viewtopic.tpl, en posting_topic_review.tpl. Werkt onder IE en Mozilla Firefox in elk geval.
Hoera, die is van Mike Lothar! Het logo is trouwens de afbeelding met als nummer 1 ;)

Merlin Sythove

Bericht door Merlin Sythove » 05 apr 2005, 13:41

Geweldig, weet je nu ook waar je het origineel kunt halen ;-)

AircooledBjorn

Bericht door AircooledBjorn » 11 apr 2005, 18:37

Bij mij staat er alleen: "viewtopic_body.tpl" is dat dezelfde waar jullie het over hebben????

Alvast bedankt!

Groetjes Bjorn! :wink:

Merlin Sythove

Bericht door Merlin Sythove » 11 apr 2005, 20:01

Ja, sorry!

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 11 apr 2005, 20:04

Werkt dit niet gewoon door het te plaatsen in je overall_header.tpl ?
Barki.nl

Merlin Sythove

Bericht door Merlin Sythove » 11 apr 2005, 22:09

Tuurlijk werkt het ook als je het daar neerzet - op ALLE tpl files. Beetje overkill, meestal hoef je die code namelijk niet te laten afwerken.

Lontronics

Bericht door Lontronics » 12 apr 2005, 10:00

Als je het in de template zet en niet in de header wil dat dus zeggen dat je in je html 2x <body etc.... hebt staan.
Volgens mij is is dit niet helemaal volgens de html-regeltjes of zie ik dit nu verkeerd?!!

Groeten,
Jan

Merlin Sythove

Bericht door Merlin Sythove » 12 apr 2005, 11:45

Klopt, is inderdaad niet volgens de regels, maar zolang het werkt in de twee browsers die ik ondersteun, IE en Firefox, doe ik niet aan regels :D

Muiter
Contacteer:

Bericht door Muiter » 11 mei 2005, 21:27

Ik heb de mod van Mike Lothar toegevoegd en die werkt erg goed :thumb:
Deze mod past wel het formaat aan maar uiteraard niet filesize. Is er een mod die een foto van een bepaalde filesize automatisch omzet naar een link?
Op mijn forum willen ze nog wel een foto doorlinken die zo groot is dat de buurvrouw kan meegenieten, deze wordt nu wel verkleind maar de laadtijd is erg lang dus dit moet automatisch een link worden.

Gesloten