Foto's resize mod
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Foto's resize mod
Ik heb al verschillende mods om foto's op het forum binnen een bepaald formaat te houden geprobeerd in het verleden.
Met welke mod hebben jullie de beste ervaringen?
Met welke mod hebben jullie de beste ervaringen?
http://www.mikelothar.com
Hij voegt een javascript toe, die alle plaatjes op de pagina controleert, en alleen als het groter is dan Y x Z dan verkleint hij het plaatje. In het script kan je instellen welke plaatjes niet verkleind mogen worden (op volgorde van verschijning, dus als je een heel groot logo hebt, en dat mag niet verkleind wordt, dan vul je in i=1
)
Hij voegt een javascript toe, die alle plaatjes op de pagina controleert, en alleen als het groter is dan Y x Z dan verkleint hij het plaatje. In het script kan je instellen welke plaatjes niet verkleind mogen worden (op volgorde van verschijning, dus als je een heel groot logo hebt, en dat mag niet verkleind wordt, dan vul je in i=1

... Maar ik modereer (nog) niet.
Hallo Bee en de andere behulpzame mensen,
Hebben we het over foto's verkleinen voor het uploaden van foto's van het fotoalbum, of over foto's toevoegen in een bericht, zoals hieronder?
Ik zoek een scripje die het laatste doet: dus foto's verkleind die worden toegevoegd in een bericht zoals hieronder. Heeft iemand een link naar deze mod?
Alvast bedankt!
Immers
P.s. hoe plaats ik in een bericht een foto in het midden? Ik krijg een foto alleen links en rechts gesplaatst.

Hebben we het over foto's verkleinen voor het uploaden van foto's van het fotoalbum, of over foto's toevoegen in een bericht, zoals hieronder?
Ik zoek een scripje die het laatste doet: dus foto's verkleind die worden toegevoegd in een bericht zoals hieronder. Heeft iemand een link naar deze mod?
Alvast bedankt!
Immers
P.s. hoe plaats ik in een bericht een foto in het midden? Ik krijg een foto alleen links en rechts gesplaatst.
immers schreef:Hebben we het over foto's verkleinen voor het uploaden van foto's van het fotoalbum, of over foto's toevoegen in een bericht, zoals hieronder?
Mijn vraag gaat over het plaatsen van foto's in een bericht (van een externe website) en op welke manier het fotmaat kan worden aangepast.
Zojn er mensen met andere ervaringen dan bee?
-
Ik heb een goede handvol mods uitgeprobeerd en die hadden allemaal nadelen of deden niet exact wat ik wou - en wat ik wou was dat grote plaatjes in berichten automatisch werden verkleind zodat de layout van het forum niet om zeep geholpen werd.
De handigste manier die ik nu in gebruik heb ook is inderdaad via javascript: tijdens het laden van een pagina wordt van alle plaatjes nagekeken of ze breder dan 550 pixels zijn (in mijn geval) en als dat zo is wordt de breedte beperkt tot 550 pixels, de hoogte schaalt automatisch mee nu.
De mod die ik nu gebruik is heel simpel:
En dit stuk code plak je in het template file, helemaal bovenin, waar het probleem voorkomt. In mijn geval in viewtopic.tpl, en posting_topic_review.tpl. Werkt onder IE en Mozilla Firefox in elk geval.
De handigste manier die ik nu in gebruik heb ook is inderdaad via javascript: tijdens het laden van een pagina wordt van alle plaatjes nagekeken of ze breder dan 550 pixels zijn (in mijn geval) en als dat zo is wordt de breedte beperkt tot 550 pixels, de hoogte schaalt automatisch mee nu.
Code: Selecteer alles
<!-- MOD images maxsize-->
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function resize_images()
{
for (i = 1; i < document.images.length; i++)
{
if ( document.images[i].width > 550 )
{
document.images[i].width = 550;
}
}
}
//-->
</script>
<body onload="resize_images()">
<!-- End MOD images maxsize-->
Laatst gewijzigd door Merlin Sythove op 05 apr 2005, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nee, je logo is hoogstwaarschijnlijk het allereerste plaatje, index 0, en de loop begint bij index 1. En je kunt dat nummer verhogen als dat nodig is om b.v. andere plaatjes die altijd als onderdeel van de header worden geladen en die niet verkleind mogen worden, over te slaan. Kwestie van "effe checke" 

Hoera, die is van Mike Lothar! Het logo is trouwens de afbeelding met als nummer 1Merlin Sythove schreef:Ik heb een goede handvol mods uitgeprobeerd en die hadden allemaal nadelen of deden niet exact wat ik wou - en wat ik wou was dat grote plaatjes in berichten automatisch werden verkleind zodat de layout van het forum niet om zeep geholpen werd.
En dit stuk code plak je in het template file, helemaal bovenin, waar het probleem voorkomt. In mijn geval in viewtopic.tpl, en posting_topic_review.tpl. Werkt onder IE en Mozilla Firefox in elk geval.Code: Selecteer alles
<!-- MOD images maxsize--> <script language="javascript" type="text/javascript"> <!-- function resize_images() { for (i = 1; i < document.images.length; i++) { if ( document.images[i].width > 550 ) { document.images[i].width = 550; } } } //--> </script> <body onload="resize_images()"> <!-- End MOD images maxsize-->

... Maar ik modereer (nog) niet.
-
-
Bij mij staat er alleen: "viewtopic_body.tpl" is dat dezelfde waar jullie het over hebben????En dit stuk code plak je in het template file, helemaal bovenin, waar het probleem voorkomt. In mijn geval in viewtopic.tpl, en posting_topic_review.tpl. Werkt onder IE en Mozilla Firefox in elk geval.
Alvast bedankt!
Groetjes Bjorn!

-
-
Ik heb de mod van Mike Lothar toegevoegd en die werkt erg goed :thumb:
Deze mod past wel het formaat aan maar uiteraard niet filesize. Is er een mod die een foto van een bepaalde filesize automatisch omzet naar een link?
Op mijn forum willen ze nog wel een foto doorlinken die zo groot is dat de buurvrouw kan meegenieten, deze wordt nu wel verkleind maar de laadtijd is erg lang dus dit moet automatisch een link worden.
Deze mod past wel het formaat aan maar uiteraard niet filesize. Is er een mod die een foto van een bepaalde filesize automatisch omzet naar een link?
Op mijn forum willen ze nog wel een foto doorlinken die zo groot is dat de buurvrouw kan meegenieten, deze wordt nu wel verkleind maar de laadtijd is erg lang dus dit moet automatisch een link worden.