Hulp gevraagd
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Hulp gevraagd
Wie kan en zou mij willen helpen met het volgende, in mijn sql data base (voor het phpbb2.0.13 forum) wil ik graag een aantal bestanden importeren.
Nu heb ik phpadmin inmiddels geinstalleerd en up en running maar kan er nog niet echt mee over weg.
Heb met het uit proberen van het importeren van de bestanden mijn data base inmiddels al zo veel maal omzeep geholpen dat ik er inmiddels toch wel wat verdrietig van dat ik telkens nog slechts met de mijn enige bekende mogenlijkheid en dat is het phpbb forum maar weer geheel op nieuw te installeren en weer te binnen van 0 (Nul) af aan.
Dus mijn vraag is of er hier iemand zo aardig en vriendelijk binnen het support team is die voor mij de bestanden in mijn SQL data base zou willen importeren.
De benodigde gegevens kunnen we via PM aan elkaar uit wisselen.
Hopende op een positief antwoord teken ik met;
Joop
Nu heb ik phpadmin inmiddels geinstalleerd en up en running maar kan er nog niet echt mee over weg.
Heb met het uit proberen van het importeren van de bestanden mijn data base inmiddels al zo veel maal omzeep geholpen dat ik er inmiddels toch wel wat verdrietig van dat ik telkens nog slechts met de mijn enige bekende mogenlijkheid en dat is het phpbb forum maar weer geheel op nieuw te installeren en weer te binnen van 0 (Nul) af aan.
Dus mijn vraag is of er hier iemand zo aardig en vriendelijk binnen het support team is die voor mij de bestanden in mijn SQL data base zou willen importeren.
De benodigde gegevens kunnen we via PM aan elkaar uit wisselen.
Hopende op een positief antwoord teken ik met;
Joop
Yep, was iets van een foutje in de data base gekropen.bee schreef:Wat werkt er niet? Krijg je een foutmelding, hoe zit dat?
Dit
moest dit zijnENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;
Het heeft mij heel wat sweet druppels gekost, maar heb de foutmelding er uit eindelijk dus zelf uit kunnen krijgen en de boel draad nu inmiddels dan ook weer.TYPE=MyISAM;
Voor als nog bedankt voor je aangeboden hulp ter oplossing van mijn probleempje.
Hoop niet dat je als nieuw geregistreerde persoon erg lastig gaat vinden, want ik wil van de gelegenheid toch nog eventjes gebruik maken om mij voor het volgende van een antwoord te voorzien.
Wil gaarne de volgende (Copyright Information.mod) PHPBB hack ten uitvoer brengen.
Nu staat er in de lees mij file het volgende vermeld:
Kan jij of iemand anders mij nu eens zeer simplisties uit leggen wat ik nu waar in moet vullen.#
#-----[ SQL ]------------------------------------------
#
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('copyright_year', '2004');
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('copyright_name', 'Copyright Holder');
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('copyright_link', 'index.php');
Bijvoorbaad mijn dank.
Joop
Volgens mij klopt dit niet helemaal, er staat duidelijkpaulus schreef:Je drukt daar boven in op sql, en daar vul je die dingen in en dan druk je op start
Dus dan kom je terecht op de afbeelding die ik geplaatst heb.INSERT INTO phpbb_config
Tot zo ver geen prob.
Maar wat moet ik dan waar in vullen?????
Ben nog echt een noob op dit gebied, dus gaarne een duidelijke aanwijzing in de trant van b.v dit vul je daar in.
Bijvoorbaad mijn dank
Joop