spybots
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

spybots
Ik word echt helemaal leip van die dingen, het is gewoon niet meer normaal.
Heb nu bijna 150 ip's gebanned die allemaal wazig waren en ze blijven maar terugkomen, ook gewoon nederlandse providers als wanadoo en planet komen met vele sessies tegelijkertijd op hetzelfde ip .. niet normaal meer, en steeds weer andere.
Maar enkele van die hele lijst:
cp59554-a.roemd1.lb.home.nl (x 15)
TAN2ppp-8.uc.infovia.com.ar
AToulouse-102-1-1-209.w81-49.abo.wanadoo.fr
p54AFF383.dip.t-dialin.net
En ga zo maar door, hele lijsten .. iemand een goede manier om niet steeds handmatig te verwijderen want zo blijf je bezig.
Heb nu bijna 150 ip's gebanned die allemaal wazig waren en ze blijven maar terugkomen, ook gewoon nederlandse providers als wanadoo en planet komen met vele sessies tegelijkertijd op hetzelfde ip .. niet normaal meer, en steeds weer andere.
Maar enkele van die hele lijst:
TAN2ppp-8.uc.infovia.com.ar
AToulouse-102-1-1-209.w81-49.abo.wanadoo.fr
p54AFF383.dip.t-dialin.net
En ga zo maar door, hele lijsten .. iemand een goede manier om niet steeds handmatig te verwijderen want zo blijf je bezig.
Barki.nl
Re: spybots
jh0nny schreef:Ik word echt helemaal leip van die dingen, het is gewoon niet meer normaal.
Een surfer uit de omgeving van roermondMaar enkele van die hele lijst:
Hmm, een argentijn is wat vreemdTAN2ppp-8.uc.infovia.com.ar

Ik neem niet aan dat er mensen uit midden-frankrijk op je site komenAToulouse-102-1-1-209.w81-49.abo.wanadoo.fr

En dat is een amerikaanp54AFF383.dip.t-dialin.net

Maar wat doen ze kwaad?En ga zo maar door, hele lijsten .. iemand een goede manier om niet steeds handmatig te verwijderen want zo blijf je bezig.
... Maar ik modereer (nog) niet.
waarschijnlijk kunnen de surfers er zelf niks aan doen, en dan worden ze gebanned om een reden waar ze waarschijnlijk niet eens van weten dat ze dat doen/hebben... ik heb bijvoorbeeld ook wel eens, dan staat er guest, en die is 10x op hetzelfde ip op mijn forum ofzo, maar daar kunnen ze niets aan doen
Dat snap ik, maar deze gasten kunnen ook niet eens in bepaalde categorieën waar wel bij staat dat ze zich daarin bevinden (niet zichtbaar voor gasten) ... gasten komen echt nooit vanuit spanje, argentinie en dan allemaal met dezelfde provider en als ik die ban dan is toevallig weer een gast aanwezig met net een ander ip van dezelfde provider ... voorheen ook nooit last van gehad, sinds een paar dagen nu en dit zijn echt geen gewone gasten hoor.asperitas schreef:waarschijnlijk kunnen de surfers er zelf niks aan doen, en dan worden ze gebanned om een reden waar ze waarschijnlijk niet eens van weten dat ze dat doen/hebben... ik heb bijvoorbeeld ook wel eens, dan staat er guest, en die is 10x op hetzelfde ip op mijn forum ofzo, maar daar kunnen ze niets aan doen

http://img234.exs.cx/img234/2678/hahaha4pl.jpg < check maar eens, niet normaal dit.

Barki.nl
Ik heb er ook enorm veel last van, continu stromen bezoekers van allerlei universiteitsnetwerken en andere instellingen, overal ter wereld.
Nu zijn het er gemiddeld 40 tegelijkertijd, maar dit is ook enkele weken >150 geweest. Door het toevoegen van een meta header tegen zoekbots is dit afgelopen, maar het kost me nog steeds ~20 GB traffic per maand teveel.
@jh0nny: met welke mod zie je de hostnames in het AdminCP?
Nu zijn het er gemiddeld 40 tegelijkertijd, maar dit is ook enkele weken >150 geweest. Door het toevoegen van een meta header tegen zoekbots is dit afgelopen, maar het kost me nog steeds ~20 GB traffic per maand teveel.
@jh0nny: met welke mod zie je de hostnames in het AdminCP?
Onzin, elke gast heeft óf een session cookie, óf aanvullende url's.Luuk schreef:In het admin paneel is dit ook vrij normaal, als je gast bent krijg je bij elke klik naar een andere pagina ook een ander sessie_id (zolang het oude er niet achter staat).
- Bas
- Contacteer:
Die site was overgenomen...Paul_ schreef:Wat is er met je site aan de hand?paulus schreef:Ja daarom heb ik hem ooit ook gemaakt
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Ik heb er 2 gevonden:
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... 1566ba03f1
(deze heb ik toegepast, bovenstaande dus)
http://www.phpbbguru.net/community/post17306.html
Deze niet, maar ja, bij die eerste houdt ie dus gewoon alsnog meerdere gasten met zelfde ip bij het wie zijn er online.
Edit: Dat helpt dus wel, ze blijven nu tenminste op 1 sessie hangen en er zijn er gelijk een aantal spontaan verdwenen die al de hele dag erop zaten, duurde alleen even.
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... 1566ba03f1
(deze heb ik toegepast, bovenstaande dus)
http://www.phpbbguru.net/community/post17306.html
Deze niet, maar ja, bij die eerste houdt ie dus gewoon alsnog meerdere gasten met zelfde ip bij het wie zijn er online.

Edit: Dat helpt dus wel, ze blijven nu tenminste op 1 sessie hangen en er zijn er gelijk een aantal spontaan verdwenen die al de hele dag erop zaten, duurde alleen even.

Barki.nl
Re: spybots
Is een Duitser niet een amerikaanbee schreef:En dat is een amerikaanp54AFF383.dip.t-dialin.net![]()

Captain Thomas Wallace, Commanding Officer USS Waldorf
Commanding Officer Taskforce 254
Taskforce 254 en Nederlandse Star Trek sim/rpg
Commanding Officer Taskforce 254
Taskforce 254 en Nederlandse Star Trek sim/rpg