MsnFunMaker verwijderen

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
jip
Contacteer:

MsnFunMaker verwijderen

Bericht door jip » 13 mar 2005, 15:18

Ik heb weer 's een probleempje met MSN, namelijk, ik heb MsnFunMaker onbewust laten installeren door een vriend (had het ook bij hem gedaan), maar nu wil ik het verwijderen, weten jullie misschien hoe het moet.
Dit is het icoontje van de file: http://img136.exs.cx/my.php?loc=img136& ... ost9vq.png

--------------------------------------------------------------------------------

Wat is MsnFunMaker?
MsnFunMaker is een MSN-trojan waardoor de zender van de trojan allerlei dingen bij jou kan doen. Deze handelingen kan de zender bij jouw verrichten:
Ø Je naam veranderen
Ø Een melding in je beeldscherm laten komen
Ø Je naar een wensite laten gaan
Ø Je gesprekken afluisteren
Ø Berichten versturen onder jou naam naar anderen
Ø Je geen berichten laten versturen, je denkt dat je verstuurt, maar dat kan dus niet
Ø Je geen berichten laten ontvangen
Ø Je laten uitloggen
Ø Je account afmelden of je PC opnieuw laten opstarten
Ø Je Cd-station open doen
De zender van de MSN-trojan heeft het bestand waarschijnlijk een andere naam gegeven, om jou te laten denken dat het een ander bestand was.

--------------------------------------------------------------------------------

Dat heb ik even zelf geschreven, als ik weet hoe je het moet verwijderen, wil ik namelijk een tutorial gaan maken. Wie kan mij helpen?? Alvast bedankt!!

Bee

Bericht door Bee » 13 mar 2005, 15:27

Gooi er eerst maar eens spyware scanners overheen (Ad-aware, Spybot...) of de verzameling gestopt in Hitman Pro. Daarna een herinstallatie van MSN, en dan zal het wel weer zonder moeten zitten.

Al is dat hele programma rotzooi, en kan het niets van wat er wordt beloofd (wel vaker zo bij dit soort programma's)
... Maar ik modereer (nog) niet.

jip
Contacteer:

Bericht door jip » 15 mar 2005, 14:07

nee, dat lukt ook niet...

PHP Freak

Bericht door PHP Freak » 17 mar 2005, 18:36

Plaats reactie