virtueel kantoor, is dat mogelijk?!

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Lissy

virtueel kantoor, is dat mogelijk?!

Bericht door Lissy » 07 mar 2005, 17:26

Hallo,

Ik werk met een paar mensen van een stichting via internet. Momenteel werken wij via yahoogroups maar daar wordt de ruimte te klein en ik heb ook meer opties nodig. Wij gaan met taakgroepen werken waarin niet iedereen dezelfde mails moet ontvangen en toegang mag hebben tot dezelfde informatie.

Nu het idee, ik wil het hele online yahoo gedeelte gaan vervangen (files sharen, links sharen etc..) met een forum. Mensen uit de hoofdgroep kunnen overal bij, mensen uit subgroepen alleen in hun eigen subgroep-stuk.
Het mailinglist gedeelte wil ik vervangen door een eigen mailinglist te draaien op de server.
Ik wil een portal erbij om belangrijke berichten op te zetten etc..

Mijn vraag: is dit mogelijk met phpbb of moet ik het ergens anders zoeken? Het moet wel behoorlijk gebruiksvriendelijk worden..

Ik ben trouwens nog niet erg bekend met phpbb, heb net mijn eerst forum+template geinstaleerd en aangepast en een paar mods op toegepast, dat is wel heel goed gegaan. http://www.stichtingzijweg.nl/forum

alvast bedankt voor het antwoorden!

Stef

Bericht door Stef » 07 mar 2005, 17:40

Hiervoor is phpBB uitermate geschikt met wat mods.
Al is soms de gebruiksvriendelijkheid voor echt non-computeraars wat lastig. :)

Lissy

Bericht door Lissy » 07 mar 2005, 18:06

Bedankt voor je antwoord Stef, dat geeft de mens weer hoop :)

Weet jij, of iemand anders of ik dan ook de users files kan laten uploaden?
Ik heb hier wel even naar gezocht maar vond alleen een oud bericht waarin stond dat dat niet lekker ging, maar misschien kan het nu wel??!

En kan op een of andere manier het forum aan de mailinglist gekoppeld worden? Ik bedoel, zodat de berichten op het forum worden opgeslagen..

Ik wil alleen maar even weten of het mogelijk is.

De gebruiksvriendelijkheid voor computernoobs is bij yahoo trouwens ook niet echt om over naar huis te schrijven

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 mar 2005, 18:07

ja dat kan met de attachment mod.

Bee

Bericht door Bee » 07 mar 2005, 18:15

http://www.opentools.de biedt de attachment mod aan, die is zeer gebruiksvriendelijk, een kind kan de was doen.

Ik zou voordat je begint met de code aanpassen eerst kiezen welke template/layout je wil gebruiken, veel mensen houden er niet van om tegen subSilver aan te kijken. Zorg wel dat je template minimaal 2.0.12 ondersteunt ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

-=|Rik|=-

Bericht door -=|Rik|=- » 07 mar 2005, 18:58

Zoals hij zei werkt hij met mensen van een stichting. ALs het daarop gericht is zal de template wel niet zo belangrijk zijn en is dit in princiepe overbodige luxe.
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.

Lissy

Bericht door Lissy » 07 mar 2005, 21:35

ik ben een meisje hoor!!!

In principe maakt het inderdaad niet zo uit hoe het eruit ziet, al vind ik het zelf wel erg leuk om het er mooi uit te laten zien :)

Bedankt allemaal!

Bee

Bericht door Bee » 07 mar 2005, 21:38

-=|Rik|=- schreef:Zoals hij zei werkt hij met mensen van een stichting. ALs het daarop gericht is zal de template wel niet zo belangrijk zijn en is dit in princiepe overbodige luxe.
Ikzelf het geen voorkeur voor subSilver, de meeste trouwens niet ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Lissy

Bericht door Lissy » 09 mar 2005, 15:58

Hoi!

Ik heb nog even verder gezocht en heb een heel ander alternatief gevonden dat veel beter past bij wat ik zoek.
Nou is het geen phpbb maar ik wil het toch even vermelden als dat mag, mochten er in de toekomst meer mensen op zoek zijn.

egroupware, demo te bekijken op http://www.egroupware.org/egroupware/lo ... omain=demo

groeten lissy

Gesloten