PHP: Weet u het zeker ja/nee

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Lontronics

PHP: Weet u het zeker ja/nee

Bericht door Lontronics » 28 feb 2005, 14:58

Ik heb zojuist een nieuwe logging-mod gemaakt op basis van text-files, echter ik zoek me rot naar een simpele oplossing voor het verwijderen van oude log-files.
De hele boel draait (alpha-fase), echter ik zou bij de menukeuze 'verwijderen logbestand' een vraag in een popup of gewoon op het scherm met twee buttons willen hebben: weet u het zeker? JA NEE

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg ZONDER javascript en gebruik makende van een (1) php-pagina dus geen verwijzing naar een andere php-pagina middels submit en action='pagina.php'? Ik wil alle functies op 1 pagina houden om de boel zo eenvoudig mogelijk te houden.
Volgens mij moet je ook kunnen verwijzen naar een functie (bijv. de functie verwijderen) echter ik weet niet hoe.

Groeten,
Jan.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 feb 2005, 15:08

Alsjeblieft:

Code: Selecteer alles

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<?
if(isset($_POST['Submit'])){
	//Dit verwijderem
}else{
?>
<form action="<?= $_SERVER['PHP_SELF']" method="post">
Weet je het zeker?
<input name="Submit" value="JA" type="submit">
<input name="" value="NEE" type="button" onClick="history.back(1)">
</form>
<?
}
?>
</body>
</html>

Lontronics

Bericht door Lontronics » 28 feb 2005, 15:12

Hallo Paulus,

Ik was de vraag net aan het verplaatsen naar phpBB discussie toen ik zag dat jij al had gereageerd :D :D :D

Ziet er eenvoudig uit.
Ik heb gisteren ook wat geprobeerd met een form en PHP_SELF, echter vlgs mij zonder het $_SERVER.
Zal het vanavond eens proberen ;)

Thx!
Jan

Lontronics

Bericht door Lontronics » 28 feb 2005, 16:43

Er zat een klein foutje in de eerste regel ivm de php code, moet zijn:

Code: Selecteer alles

<form action="<?= $_SERVER['PHP_SELF'];?>" method="post">
Maar ik heb het aan het werk :D
Thx again ;)

Jan

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 feb 2005, 17:05

je hebt gelijk. Ik heb het ff snel zitten schrijven :oops:

mosymuis
Contacteer:

Re: PHP: Weet u het zeker ja/nee

Bericht door mosymuis » 28 feb 2005, 17:50

fast sjonny schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg ZONDER javascript
Gewoon uit interesse, waarom wou je geen JavaScript bevestiging?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 feb 2005, 17:58

mosymuis schreef:
fast sjonny schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg ZONDER javascript
Gewoon uit interesse, waarom wou je geen JavaScript bevestiging?
Mischien omdat sommigge mensen js uit hebben staan? Of moeilijk (soms) te scripten voor verschillende browsers.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 28 feb 2005, 18:08

paulus schreef:Mischien omdat sommigge mensen js uit hebben staan?
Dat zou een reden kunnen zijn, maar is een bijzonder vaag argument omdat JavaScript op het web zo ingeburged is, dat je mag aannemen dat mensen het toestaan in de browser. Hebben ze dat niet, dan zal jouw site zeker niet de enige zijn die ze (deels) niet zouden kunnen gebruiken.

paulus schreef:Of moeilijk (soms) te scripten voor verschillende browsers.
Opnieuw mag je van je bezoekers verwachten dat ze een moderne browser gebruiken om je site te bezoeken; hiermee bedoel ik IE5+, Mozilla of Opera. Deze ondersteunen allemaal het DOM model waarin je zonder moeite een werkend scriptje kunt maken.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 feb 2005, 18:11

mosymuis schreef:
paulus schreef:Of moeilijk (soms) te scripten voor verschillende browsers.
Opnieuw mag je van je bezoekers verwachten dat ze een moderne browser gebruiken om je site te bezoeken; hiermee bedoel ik IE5+, Mozilla of Opera. Deze ondersteunen allemaal het DOM model waarin je zonder moeite een werkend scriptje kunt maken.
Dit is niet helemaal waar. IE die ondersteunt het wel, maar als ik in mijn mooie javascriptboek kijk, vooral bij de wat ingewikkeldere dingen, zie je dat IE toch veel uitzonderingen maakt of zich niet aan de standaard houd.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 28 feb 2005, 18:39

paulus schreef:maar als ik in mijn mooie javascriptboek kijk, vooral bij de wat ingewikkeldere dingen, zie je dat IE toch veel uitzonderingen maakt of zich niet aan de standaard houd.
Dat IE zich niet aan de standaard houd is al een jarenlang gegeven, op alle fronten zelfs. Dat bekent echter niet dat er geen goede cross-browser scripts geschreven kunnen worden, het kost de ontwikkelaar alleen wat extra tijd en moeite. Dit is met de komst van het DOM model gelukkig wel een stuk gemakkelijker geworden.

Lontronics

Bericht door Lontronics » 28 feb 2005, 19:13

Voor mij waren er twee redenen.

Allereerst kan het met normale html/ php dus zie ik geen noodzaak om Javascript toe te passen.

Verder is het idd zo dat sommige mensen javascript uitzetten en tja, als je het niet nodig hebt, waarom zou je het dan toepassen in je pagina met het (kleine) risico dat het niet wordt ondersteund.

En over IE wil ik het al helemaal niet hebben. Sinds een aantal jaren ben ik een tevreden Gecko-user en het valt me regelmatig op dat er websites zijn die doordat ze belabberde code hebben, gebaseerd op hoe het door IE wordt getoond, totaal onbruikbaar zijn in andere browsers.
Dit geldt overigens ook voor bepaalde Javascript routines ;)

Groeten,
Jan

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 28 feb 2005, 19:25

fast sjonny schreef:En over IE wil ik het al helemaal niet hebben. Sinds een aantal jaren ben ik een tevreden Gecko-user en het valt me regelmatig op dat er websites zijn die doordat ze belabberde code hebben, gebaseerd op hoe het door IE wordt getoond, totaal onbruikbaar zijn in andere browsers.
Tell me about it. ;) Maar zoals gezegd: dat is te wijten aan slechte scripts, niet direct aan IE. Het kán wel allemaal compatible werken.

Plaats reactie