Forum verhuisd, maar niet aan de praat
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Forum verhuisd, maar niet aan de praat
Wat is het probleem? Nadat ik de bestanden van het backup-bestand in stukjes naar de nieuwe DB heb ge-upload, de forumbestanden heb geplaatst, en de config heb aangepast, blijft het scherm waarin mijn forum zou moeten draaien helemaal blanco.
Wanneer ontstond het probleem?Nadat ik eerst phpbb 2.0.12 had geïnstalleerd (werkte, maar DB nog niet ge-upload) bedacht ik me en heb deze verwijderd. DB ok helemaal leeggemaakt. Mijn oude forumbestanden (incl. mods) toen geupload, en DB gevuld met oude bestanden (niet allemaal van dezelfde datum, maakt dat wt uit?).
Adres van je forum: houd ik liever voor me, via PB mag je het vragen
Geïnstalleerde mods: om avatars in grootte te beperken en foto's max. 80% van het scherm te laten innemen
Huidige template: subSilver
phpBB versie: 2.0.11
Host: 10eurohost.nl
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd?nee
Heb je gezocht naar een antwoord? Ja, het enige wat er op leek was vrij recent en had als oorzaak dat de versie van php niet OK was. Maar in dit geval werkte phpbb 2.0.12 wel, dus daaraan zou het niet mogen liggen?
Wanneer ontstond het probleem?Nadat ik eerst phpbb 2.0.12 had geïnstalleerd (werkte, maar DB nog niet ge-upload) bedacht ik me en heb deze verwijderd. DB ok helemaal leeggemaakt. Mijn oude forumbestanden (incl. mods) toen geupload, en DB gevuld met oude bestanden (niet allemaal van dezelfde datum, maakt dat wt uit?).
Adres van je forum: houd ik liever voor me, via PB mag je het vragen
Geïnstalleerde mods: om avatars in grootte te beperken en foto's max. 80% van het scherm te laten innemen
Huidige template: subSilver
phpBB versie: 2.0.11
Host: 10eurohost.nl
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd?nee
Heb je gezocht naar een antwoord? Ja, het enige wat er op leek was vrij recent en had als oorzaak dat de versie van php niet OK was. Maar in dit geval werkte phpbb 2.0.12 wel, dus daaraan zou het niet mogen liggen?
Er zullen dan users zijn die niet meer met hun user_id in de DB staan, maar eerder wel onder een naam gepost hebben. Die berichten staan wel nog in de DB.
Deze mensen moeten nu een nieuwe user aanmaken. Kan dat dan onder dezelfde naam of komen er dan problemen? Is zo'n situatie dezelfde als het verwijderen van een user die later onder dezelfde naam weer actief wil worden? Ik neem aan dat hiervoor een workaround moet zijn, door bv. hard een user in de DB weer in het leven te roepen.
Deze mensen moeten nu een nieuwe user aanmaken. Kan dat dan onder dezelfde naam of komen er dan problemen? Is zo'n situatie dezelfde als het verwijderen van een user die later onder dezelfde naam weer actief wil worden? Ik neem aan dat hiervoor een workaround moet zijn, door bv. hard een user in de DB weer in het leven te roepen.
Heb heden gemaild naar de provider, nog geen reactie. Alle config-info komt overeen met die van de DB. Heb bij "mysql" met en zonder de "4" geprobeerd.
Ik heb nog een beetje in phpmyadmin zitten koekeloeren, en kwam daar een vermelding "error" tegen. Kijk ik verder, dan zie ik:
PMA Database ... Niet Goed[documentatie]
Klik ik voor meer info, dan staat er:
$cfg['Servers'][$i]['pmadb'] string
The name of the database containing the linked-tables infrastructure.
See the Linked-tables infrastructure section in this document to see the benefits of this infrastructure, and for a quick way of creating this database and the needed tables.
If you are the only user of this phpMyAdmin installation, you can use your current database to store those special tables; in this case, just put your current database name in $cfg['Servers'][$i]['pmadb']. For a multi-user installation, set this parameter to the name of your central database containing the linked-tables infrastructure.
Nu gaat dit mijn pet een klein beetje
te boven. Mocht iemand een idee hebben hoe ik hiermee aan de slag kan, ik ben één en al oog! 8) Maar ik kan begrijpen dat dit niet zozeer een phpbb-probleem is en ik op mijn provider moet wachten.
Ik heb nog een beetje in phpmyadmin zitten koekeloeren, en kwam daar een vermelding "error" tegen. Kijk ik verder, dan zie ik:
PMA Database ... Niet Goed[documentatie]
Klik ik voor meer info, dan staat er:
$cfg['Servers'][$i]['pmadb'] string
The name of the database containing the linked-tables infrastructure.
See the Linked-tables infrastructure section in this document to see the benefits of this infrastructure, and for a quick way of creating this database and the needed tables.
If you are the only user of this phpMyAdmin installation, you can use your current database to store those special tables; in this case, just put your current database name in $cfg['Servers'][$i]['pmadb']. For a multi-user installation, set this parameter to the name of your central database containing the linked-tables infrastructure.
Nu gaat dit mijn pet een klein beetje
Dank voor de info, ik denk dat ik het hele spul dan maar leeg ga maken en 2.0.12 ga installeren, en daarna zet ik de database-bestanden weer op hun plek.
Tenzij jullie "major malfunctions" verwachten. Dan wacht ik nog op een reactie van de provider.
edit: map met phpbb en db weggegooid en opnieuw geinstalleerd en in stukjes geupload: nu werkt 't wel. Wat er fout ging? Server-cache?
Tenzij jullie "major malfunctions" verwachten. Dan wacht ik nog op een reactie van de provider.
edit: map met phpbb en db weggegooid en opnieuw geinstalleerd en in stukjes geupload: nu werkt 't wel. Wat er fout ging? Server-cache?