Sorry, maar dat vind ik heir niet eerlijk op dit forum

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Stef

Bericht door Stef » 23 feb 2005, 15:42

CoNiO schreef:
Stef schreef:Ik kan me voorstellen dat je, je irriteert aan mensen die voor moderator spelen en je ergens op attenderen zonder dat je die persoon verder helpt.
Voila, hier sla je de nagel op de kop !!

Ik zeg nogmaals, dit is niet slecht bedoel hé van mijn kant. Alleen begint mij dat te irriteren dat iedereen zich hier met alles begint te moeien, waar ze eigenlijk totaal geen zakens mee hebben.
Ik ken het ja en dit is al eens gezegt in de Show Off.

Maar deze reacties hadden niet gehoeven:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=140021#140021
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=140033#140033
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?p=140046#140046

Máár dan moet je niet zeggen dat de copyright nergens op slaat.

CoNiO

Bericht door CoNiO » 23 feb 2005, 15:48

Stef schreef:Máár dan moet je niet zeggen dat de copyright nergens op slaat.
Copyright van de template hé, bedoel ik ! Niet van phpbb.

Stef

Bericht door Stef » 23 feb 2005, 15:52

CoNiO schreef:
Dan nog.

CoNiO

Bericht door CoNiO » 23 feb 2005, 16:04

Stef schreef:
CoNiO schreef:
Dan nog.
Ja, verdraai aub mijn woorden niet hé. Het gaat hem er wel over dat jullie niet moeten bepalen wanneer een template een copyright verdient of niet. Maar desbetreffende instanties wel ! Daarover gaat het hem hé. Ik zou het ergens nog pikken moest een mod van dit forum me dat zeggen, maar sorry ik pik dat niet van een gewone gebruiker.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 23 feb 2005, 16:21

Als iemand een copyright-tekstje bij zijn software zet, of het nou een forum, stijl of mod (bijv. de chatmod van Smartor) is, is het gewoon netjes om het te laten staan. Zolang je niet doet alsof je het zelf hebt gemaakt doe ik niet moeilijk, ik vindt ook dat de rest wel wat minder "aggressief" mag doen hierover.

Verplicht een link in je profiel plaatsen gaat niet werken, mensen hebben vaak genoeg geen link beschikbaar. Dat alleen mensen met een link in hun profiel worden afgerekend op een missende copyright is niet helemaal waar, anderen worden meestal ook om een link gevraagd.

De regels zijn eenduidig, probeer gewoon een ontspannen sfeer te houden :wink:

Stef

Bericht door Stef » 23 feb 2005, 17:09

CoNiO schreef:
Stef schreef:
CoNiO schreef: Copyright van de template hé, bedoel ik ! Niet van phpbb.
Dan nog.
Ja, verdraai aub mijn woorden niet hé. Het gaat hem er wel over dat jullie niet moeten bepalen wanneer een template een copyright verdient of niet. Maar desbetreffende instanties wel ! Daarover gaat het hem hé. Ik zou het ergens nog pikken moest een mod van dit forum me dat zeggen, maar sorry ik pik dat niet van een gewone gebruiker.
Wat ik wil zeggen is mocht er bij een modification of een template een copyright bijstaan dan moet je die laten staan.
Zijn die weg? Dan ga je tegen de forum regels in en kan een moderator hem sluiten.
Laatst gewijzigd door Stef op 23 feb 2005, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

abcde

Bericht door abcde » 23 feb 2005, 17:13

De rede is oninnig, want men gaat ervanuit dat je het copyright laat staan. Bovendien, als je een url invult is dat gratis reclame, je site wordt bijvoorbeeld ook door zoekmachine's geindexeerd.
Bijna 1500 posts!

Alpha

Bericht door Alpha » 23 feb 2005, 18:32

Opzich heb je ene goed punt CoNiO, maar wat er idd al gezegt is, zoiets kun je niet eisen... Er zijn vele die geen website hebben en idd anders verzinnen ze er wel eentje... En om de moderators nou de taak in de schoenen te schuiven elke gebruiker te controleren...............

En over © gesproken, ik vind dat de © op z'n plaats is bij phpBB... MAAR bij templates die je KOOPT, zoals bij extremepixel, vind ik dat de niet persee hoeft... Ok het is niet jouw creatie maar je hebt het GEKOCHT... (Ik zet de © er wel bij hoor van extremepixel, vind ik wel zo netjes)

Maar waar ik me wel aan stoor is dat ik dus gelijk aangevallen wordt met dat ik dus mogelijk illegaal aan template ben gekomen want dat is echt onzin... Ik vind niet dat je zomaar dat ff kan doen :? :x

V!ncent
Contacteer:

Bericht door V!ncent » 23 feb 2005, 19:04

CoNiO schreef: Sorry hoor, maar we leven hier wel al in het jaar 2005 hé !!! Als ik nu zelf een website maak voor iemand, dan ga ik daar toch ook geen copyright onderzetten.
Waarom niet :? Ik bedoel JIJ hebt het dan toch gemaakt...
CoNiO schreef: Maar laat ons alstublieft geen copyright zetten op templates !!!!! Op den duur zullen je nog verwachten ook dat we vanonder op ons forum een copyright erbij zetten om dat we die en die MOD geinstalleerd hebben zeker ?
Mwah, vaak zit er op mods geen zichtbaar copyright zinnetje...Maar soms zit dat dr wel bij, maar dan is het op de pagina van de mod ( meestal )... Om nou al de © er onder in de page_footer te zetten gaat iets te ver ja...Ik denk dat je dat niet hoeft te verwachten hoor ;)

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 23 feb 2005, 22:38

ok zal ik ook maar eens reageren, het gaat om mij tenslotte

ten eerste ik heb die ene in de showoff gesloten om de redens die bekend zijn, het bracht weinig nieuws en het waren zoals je vermeld zelf 3 templates gemixed.

over het feit copyright is al heel lang en heel veel gediscusieerd en dat gebeurd nog steeds, de rede van sluiten is gewoon dat het niet echt wat nieuws bracht

over het algemeen ben ik degene die zowat de meeste topics sluit en ook in de showoff, als de rede al is vermeld door 10 man vind ik het niet echt nuttig om een herhaling of opsomming weer neer te zetten erover.

tot zover over het gesloten topic in de showoff.

het feit dat je je aangevallen voelt snap ik deels echter ik vroeg gewoon hoe je eraan kwam en ik beargumenteerde later waarom ik het vroeg

ik heb nooit gezegd dat jij een template ervan hebt uit die caategorie, dit maak jij er zelf van, ik gaf er alleen bij aan dat het een optie was en dat er op een betere manier aan de nederlandstalige buttons te komen was en dat was als advies aangezien je cats en de rest in het nederlands waren, het feit dat jij er van maakt dat ik heb gezegd dat je die srijl hebt gejat of hoe je het noemt zijn dus je eigen woorden en niet de mijne

ik hoop dat dit nu duidelijk is

grtz Carlo
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 24 feb 2005, 15:09

FF wat uitleg:

Verplichte link in het profiel.
Simpelweg niet mogelijk. Mensen komen hier om vragen te stellen hoe of wat iets kan bij hun forum. Best veel mensen willen de url niet bekend maken om dat het forum nog niet gereleased is, omdat er nog wat aan gedaan moet worden. Heel veel leden vinden het gewoon leuk om te kijken en om te supporten. Als je in de gebruikerslijst kijkt zie je dat 4809 van de 6509 leden geen site hebben (ingevuld).

Copyright van phpbb.
Zijn we het gelukkig eens. Meer info staan op die sites die donny_nl al aangaf

Copyright van een gekochte template.
Dat ligt aan de licensie. Kan mij niet voorstellen dat een template auteur in de licensie zet dat je de copyright mag weg halen. Het motto "ik heb het gekocht dus ik mag er mee doen wat ik wil" is onjuist. Je koopt een licensie en je krijgt het pakket. Als je Windows XP koopt in de winkel mag je die cd toch ook niet eindeloos kopieren, uitdelen of de code veranderen...!

Over de rest heeft carlo al uitleg gegeven.

CoNiO

Bericht door CoNiO » 24 feb 2005, 16:00

WebSiteNet schreef:Verplichte link in het profiel.
Simpelweg niet mogelijk. Mensen komen hier om vragen te stellen hoe of wat iets kan bij hun forum. Best veel mensen willen de url niet bekend maken om dat het forum nog niet gereleased is, omdat er nog wat aan gedaan moet worden. Heel veel leden vinden het gewoon leuk om te kijken en om te supporten. Als je in de gebruikerslijst kijkt zie je dat 4809 van de 6509 leden geen site hebben (ingevuld).
Wel laat dan de mensen ook met rust die wel een url vermeld hebben in hun profiel ! En steek jullie tijd en energie wat meer in de support topics ipv heel het forum vol te zagen over die copyrights. Op den duur elke topic dat je hier begint te lezen is er wel iemand die begint te zagen over een copyright. Wat is het nut dan nog van een supportforum ?
WebSiteNet schreef: . Je koopt een licensie en je krijgt het pakket. Als je Windows XP koopt in de winkel mag je die cd toch ook niet eindeloos kopieren, uitdelen of de code veranderen...!
Nu ben je toch wel appels met peren aan het vergelijken hoor !!! Een template is toch geen programma, geen forum, geen executable, ... . Het is enkel maar een uiterlijk, een vormgeving aan een programma, aan een forum, ... . Dus in mijn ogen heeft het een niets te maken met het ander. Je zet toch ook geen copyrights op een website, op de kleur van je auto, ... . Ja, je mag inderdaad het type/merk van je auto niet namaken, maar ik mag toch gerust mijn brommer spuiten in de kleur van jouw auto !!!

Kijk, deze topic gaat hem voor mij vooral dat de meeste users hier op het forum meer zagen over die copyright, dan support geven ! Dit wil ik hier toch wel even verduidelijken !!!

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 24 feb 2005, 16:39

CoNiO schreef:
WebSiteNet schreef: . Je koopt een licensie en je krijgt het pakket. Als je Windows XP koopt in de winkel mag je die cd toch ook niet eindeloos kopieren, uitdelen of de code veranderen...!
Nu ben je toch wel appels met peren aan het vergelijken hoor !!! Een template is toch geen programma, geen forum, geen executable, ... . Het is enkel maar een uiterlijk, een vormgeving aan een programma, aan een forum, ... . Dus in mijn ogen heeft het een niets te maken met het ander. Je zet toch ook geen copyrights op een website, op de kleur van je auto, ... . Ja, je mag inderdaad het type/merk van je auto niet namaken, maar ik mag toch gerust mijn brommer spuiten in de kleur van jouw auto !!!
:wink:
Dan even een goed voorbeeld. Je koopt een windows XP en haalt daar alle logo's weg omdat je gek wordt van al die raampjes en kleuren..... mag niet, dat staat nl. in de licentie. Dus niet alleen de software, maar ook het uiterlijk staat onder copyright en de licentie bepaald ook hier in hoeverre dit mag worden aangepast als het al mag worden aangepast.
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

CoNiO

Bericht door CoNiO » 25 feb 2005, 11:01

Donny_nl schreef:Dan even een goed voorbeeld. Je koopt een windows XP en haalt daar alle logo's weg omdat je gek wordt van al die raampjes en kleuren..... mag niet, dat staat nl. in de licentie. Dus niet alleen de software, maar ook het uiterlijk staat onder copyright en de licentie bepaald ook hier in hoeverre dit mag worden aangepast als het al mag worden aangepast.
't Is inderdaad perfect mogelijk om het uiterlijk van windows XP te veranderen. Maar zie jij ergens in de startup een copyright van dat uiterlijk ??? Ik zie ook niet in de startpagina van windows XP een copyright staan hoor !! Ja, de copyright zal wel ergens staan bij info ofzo. Maar niet in de startpagina ! Dus je stelling klopt aan geen kanten !

Sorry ik blijf erbij dat het belachelijk is een copyright zetten op het forum van een template.

Ik vind dat jullie hier altijd appels met peren proberen te vergelijken. Bijvoorbeeld donny_nl zegt hier nu iets van het logo van windows xp te veranderen enzo. Dat is toch totaal niet tevergelijken met het logo van phpbb of met het uiterlijk van phpbb.

Als jullie een vergelijking maken, probeer het dan es te vergelijken met iets dat hetzelfde is als phpbb en niet met iets dat er totaal niets mee te maken heeft zoals windows xp. Je kan windows xp toch totaal niet vergelijken met een toepassing op het internet (wat phpbb is).

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 25 feb 2005, 16:32

Even to-the-point:
CoNiO schreef:Sorry ik blijf erbij dat het belachelijk is een copyright zetten op het forum van een template.
Dat is je een goed recht en als je dat niet wil dan moet je dus geen template nemen waar de copyright van de template auteur onder staat... :wink:

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2005, 16:34

WebSiteNet schreef:Even to-the-point:
CoNiO schreef:Sorry ik blijf erbij dat het belachelijk is een copyright zetten op het forum van een template.
Dat is je een goed recht en als je dat niet wil dan moet je dus geen template nemen waar de copyright van de template auteur onder staat... :wink:
Nou, ik zou zeggen, veel plezier bij het kiezen, er zijn weinig tot geen templates zonder copyright :idea:
... Maar ik modereer (nog) niet.

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 25 feb 2005, 16:46

CoNiO schreef:
Donny_nl schreef:Dan even een goed voorbeeld. Je koopt een windows XP en haalt daar alle logo's weg omdat je gek wordt van al die raampjes en kleuren..... mag niet, dat staat nl. in de licentie. Dus niet alleen de software, maar ook het uiterlijk staat onder copyright en de licentie bepaald ook hier in hoeverre dit mag worden aangepast als het al mag worden aangepast.
't Is inderdaad perfect mogelijk om het uiterlijk van windows XP te veranderen. Maar zie jij ergens in de startup een copyright van dat uiterlijk ??? Ik zie ook niet in de startpagina van windows XP een copyright staan hoor !! Ja, de copyright zal wel ergens staan bij info ofzo. Maar niet in de startpagina ! Dus je stelling klopt aan geen kanten !

Sorry ik blijf erbij dat het belachelijk is een copyright zetten op het forum van een template.

Ik vind dat jullie hier altijd appels met peren proberen te vergelijken. Bijvoorbeeld donny_nl zegt hier nu iets van het logo van windows xp te veranderen enzo. Dat is toch totaal niet tevergelijken met het logo van phpbb of met het uiterlijk van phpbb.

Als jullie een vergelijking maken, probeer het dan es te vergelijken met iets dat hetzelfde is als phpbb en niet met iets dat er totaal niets mee te maken heeft zoals windows xp. Je kan windows xp toch totaal niet vergelijken met een toepassing op het internet (wat phpbb is).
Je kunt blijven klagen en je vinden dat iets niet eerlijk is, maar feit is wel dat het zo werkt. Deze 'discussie' kan tot het oneindige gevoerd blijven worden, maar gezien je standpunten, welke in mijn ogen deels rechtvaardig deels absoluut niet, denk ik niet dat je eruit gaat komen.

Dus of erbij neerleggen en accepteren zoals het is of misschien een andere oplossing voor je problemen zoeken.
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 25 feb 2005, 18:23

CoNiO schreef: Je zet toch ook geen copyrights op een website, op de kleur van je auto, ... . Ja, je mag inderdaad het type/merk van je auto niet namaken, maar ik mag toch gerust mijn brommer spuiten in de kleur van jouw auto !!!
dit is toch ook geen goed voorbeeld.... nog meer appels en peren...
kleuren zijn vrije dingen, zit geen copyright op en mag door iedereen gebruikt worden. kleuren van auto's en dergelijke zijn gewoon dood normale PMS kleuren die je zo ff kunt namaken.

verder, waarom maak je niet je eigen template? dan kun je eens zien hoeveel werk erin zit.

en het is absoluut niet nodig om op alles een copyright te zetten, maar er zijn wel regels voor.

het is algemeen bekend op dit forum dat copyright verplicht is anders wordt je topic gesloten, als jij dan geen melding van de copyright maakt, ben jij diegene die de regels niet volgt.

alle links naar forums worden gecheckt op copyright, dat weet ik zeker. als er een link wordt gepost, word die gecheckt, of als het gewoon in het profiel staat.

op sommige mods zitten ook copyrights, dit zie je vaak genoeg wanneer er extra bestanden zijn bijgeleverd.

Duifje

Bericht door Duifje » 25 feb 2005, 19:00

laat het er onder staan laat zien dat je niet zielig in je hoofd bent.
Als je met rust gelaten wilt worden moet je ook geen reclame hier op het forum maken, vooral niet zonder het onderste regeltje.

En als je zat bent stap je tog op een andere forum zoals yabb of zo.
Dan heb je ook geen geouwe hoer met de mensen van hier. :lol:

Menace2Society

Bericht door Menace2Society » 02 mar 2005, 00:06

Moet je lekker zelf weten! Dan kun je twee dingen doen:

1. je gebruikt een template waarbij dat NIET vereist is!

2. je hebt maling aan copyricght en je maakt je schuldig aan DIEFSTAL!!

Daar hebben we het over. Op foto's en tekst zit ook gewoon copyright! Deal with that!

En copyright of niet op de startpagina van Windows. Windows is als programma beschermd! ALLES dus, van beginscherm tot eindscherm! Met de installatie neem je daar ook kennis van.

Plaats reactie