Ranks en titel

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Mercury

Ranks en titel

Bericht door Mercury » 10 feb 2005, 12:12

Voor het gebruik van ranks gebruik ik i.p.v. titels plaatjes in de vorm van sterren, oplopend al naar gelang het aantal posts. Omdat ik beheerder ben, zie je altijd onder mijn naam 'Beheerder' staan. Nu heb ik een plaatje waarop ook sterren te zien zijn, maar waar ook nóg eens iets als 'Site Admin' staat. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat alleen dit plaatje te zien is, zonder nog eens de titel?

Zo ziet het er nu uit:

Beheerder
Site Admin

Maar het moet er zo uit zien:

Site Admin

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 10 feb 2005, 12:37

Je hebt waarschijnlijk een mod waardoor je twee titels hebt? Je kan jezelf toch een andere rang geven, of wellicht een "lege" rang (geen idee of dit mogelijk is) :bier:

Mercury

Bericht door Mercury » 10 feb 2005, 12:45

Spambot schreef:Je hebt waarschijnlijk een mod waardoor je twee titels hebt? Je kan jezelf toch een andere rang geven, of wellicht een "lege" rang (geen idee of dit mogelijk is) :bier:
Het zit zo: samen met een vriend ben ik beheerder van het forum. Zoals je waarschijnlijk weet moet er een bijbehorende rank worden aangewezen om je de mogelijkheden te geven van beheerder. Je kan wel bij 'permissies' jezelf op beheerder laten staan en bij 'management' jezelf van de ranktitel ontdoen, maar dan kun je niets meer invullen bij de 'ranks' zelf... Zodra je namelijk bij 'ranks' een rankafbeelding invult, dan moet je deze linken aan een bepaalde titel. Oftewel: je moet een titel hebben om een afbeelding te hebben. Nu kan ik mezelf wel een andere naam geven, bijvoorbeeld 'David', maar dan heet die gozer waarmee ik dit run ook zo. Begrijp je het nog?

Een leeg veld invullen mag trouwens niet, dus ik vrees (een groot woord) dat het niet kan.

Luuk

Bericht door Luuk » 10 feb 2005, 13:29

Je kan toch ook 2 ranks aanmaken, eentje voor jouw en eentje voor die andere.
Afbeelding

Mercury

Bericht door Mercury » 10 feb 2005, 13:34

Luuk schreef:Je kan toch ook 2 ranks aanmaken, eentje voor jouw en eentje voor die andere.
Ja, dat kan, maar die rank moet een titel hebben. Aan die titel link je dan de betreffende afbeelding. Je blijft dus nog steeds een bepaalde titel zien...

Ik zag hier een site waarbij iemand slechts de afbeelding heeft en zijn naam. Precies wat ik wil.

Luuk

Bericht door Luuk » 10 feb 2005, 14:08

Dat kan ook, dan moet je in templates/xxx/viewtopic_body.tpl dit verwijderen:

Code: Selecteer alles

{postrow.POSTER_RANK}<br />
Afbeelding

Mercury

Bericht door Mercury » 11 feb 2005, 10:56

Luuk schreef:Dat kan ook, dan moet je in templates/xxx/viewtopic_body.tpl dit verwijderen:

Code: Selecteer alles

{postrow.POSTER_RANK}<br />
Ik ben een beetje een beginner op dit gebied. Samen met een vriend beheer ik dus dit forum en hij heeft het aangevraagd. Mijn vraag is eigenlijk: waar kan ik dit precies doen? Of kan alleen diegene dit doen die het forum heeft aangevraagd en zodoende iets op de computer heeft geinstalleerd? Of kan bovenstaande instructie ook in het administratiepaneel?

Thanks.

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 11 feb 2005, 11:08

Nee, dit kan niet in het Adminstratiepaneel, degene die de bestanden van het forum heeft kan dit in het bestand zelf doen.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Mercury

Bericht door Mercury » 12 feb 2005, 11:08

XP-Rene schreef:Nee, dit kan niet in het Adminstratiepaneel, degene die de bestanden van het forum heeft kan dit in het bestand zelf doen.
Ik ben nog steeds in de war. Die vriend heeft het forum aangemaakt, samen zijn we beheerder. Alleen hebben we beide geen bestanden op onze computer van het forum waar we enige wijziging in kunnen doorbrengen. Wat begrijp ik niet?

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 12 feb 2005, 14:34

Iemand moet toch ooit een keer de installatie van het forum gedaan hebben, nu is dus alleen de vraag, wie? Want die persoon heeft ook de installatie bestanden, tenzij je bij een of andere hosting een forum hebt aangevraagd, dan is het voor je gedaan, en kun je inderdaad de bestanden niet hebben.

Eén van dat soort bedrijven is zoals http://www.phpbb-host.com/
Daar kun je een forum aanvragen, en zij doen de installatie, en nee, dan heb je niet de benodigde bestanden.
KNAVIVO DIERENHULP

Mercury

Bericht door Mercury » 13 feb 2005, 12:53

XP-Rene schreef:Iemand moet toch ooit een keer de installatie van het forum gedaan hebben, nu is dus alleen de vraag, wie? Want die persoon heeft ook de installatie bestanden, tenzij je bij een of andere hosting een forum hebt aangevraagd, dan is het voor je gedaan, en kun je inderdaad de bestanden niet hebben.

Eén van dat soort bedrijven is zoals http://www.phpbb-host.com/
Daar kun je een forum aanvragen, en zij doen de installatie, en nee, dan heb je niet de benodigde bestanden.
Aha, ik begin het te begrijpen, wij hebben namelijk een forum via xsBB. Het is gratis en we hebben inderdaad geen bestanden. De vragen over verschillende fora die hier worden gesteld gaan dus meestal over 'eigen beheerde' fora? Kost dat geld? Of: wat zijn daar de voordelen daaraan en wat is een goeie?

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 14 feb 2005, 08:30

Een " eigen beheerd forum" is helemaal gratis, het voordeel van een dergelijk forum is dat je zelf de nodige aanpassingen kunt doen, mocht dat nodig zijn.
Voorwaarde is wel dat je de beschikking moet hebben over voldoende webruimte om het forum op te kunnen installeren, en die server, waarop de webruimte wordt gereserveerd, moet ook PHP ondersteunen.
Dit kan een gratis dienst zijn, maar is (meestal) niet aan te raden, kijk bijvoorbeeld maar eens Topics over "Lycos".
Meestal is een betaalde dienst qua service en betrouwbaarheid een heel stuk beter.

Bij de weg, de forum installatiebestanden kun je hier downloaden.
KNAVIVO DIERENHULP

Mercury

Bericht door Mercury » 14 feb 2005, 12:07

XP-Rene schreef:Een " eigen beheerd forum" is helemaal gratis, het voordeel van een dergelijk forum is dat je zelf de nodige aanpassingen kunt doen, mocht dat nodig zijn.
Voorwaarde is wel dat je de beschikking moet hebben over voldoende webruimte om het forum op te kunnen installeren, en die server, waarop de webruimte wordt gereserveerd, moet ook PHP ondersteunen.
Dit kan een gratis dienst zijn, maar is (meestal) niet aan te raden, kijk bijvoorbeeld maar eens Topics over "Lycos".
Meestal is een betaalde dienst qua service en betrouwbaarheid een heel stuk beter.

Bij de weg, de forum installatiebestanden kun je hier downloaden.
Bedankt voor je informatie, XP-Rene. Ik ben slechts een beginner op dit gebied, basale informatie is dan altijd welkom. Phpbb verschaft dus eigenlijk de gratis gereedschappen voor het opbouwen van een eigen forum naar eigen smaak? Waarvan de enige voorwaarde is een eigen betrouwbare server te vinden (is bijvoorbeeld chello betrouwbaar?). Het enige nadeel van het forum wat ik en een vriend van me beheren, is dat wij bepaalde aanpassingen gewoonweg niet kunnen doen? Als ik het allemaal goed begrijp.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 14 feb 2005, 12:10

Ja dat is zo. Als chello php ondersteund kan het. Ik weet niet of dit zo is. Meestal als je een forum laat hosten door en bedrijf met kant en klare fora kan je meestal bepaalde dingen niet veranderen.

Mercury

Bericht door Mercury » 14 feb 2005, 12:14

paulus schreef:Ja dat is zo. Als chello php ondersteund kan het. Ik weet niet of dit zo is. Meestal als je een forum laat hosten door en bedrijf met kant en klare fora kan je meestal bepaalde dingen niet veranderen.
Inderdaad, dat bedrijf is bij ons Xsbb, je kan wel bepaalde aanpassingen doen, de template veranderen, lettertype, e.d., maar dat kost wel geld. Ik ben nu aan het twijfelen geraakt wat beter is te doen...

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 14 feb 2005, 12:41

Het enige nadeel van het forum wat ik en een vriend van me beheren, is dat wij bepaalde aanpassingen gewoonweg niet kunnen doen? Als ik het allemaal goed begrijp.
Dus, als je eigen webruimte hebt met onderstuning voor PHP, en je download op deze site de installatiebestanden voor het forum, kun je in principe alles veranderen wat je maar wil. Hier ben je volledig vrij in.
Er is echter 1 voorwaarde, laat ten alle tijde de copyrights op het forum staan.

Waarom?
-Copyrights zijn er om de makers te beschermen.
-Zonder Copyrights zul je hier weing tot geen ondersteuning krijgen.
KNAVIVO DIERENHULP

Mercury

Bericht door Mercury » 14 feb 2005, 12:49

XP-Rene schreef:
Het enige nadeel van het forum wat ik en een vriend van me beheren, is dat wij bepaalde aanpassingen gewoonweg niet kunnen doen? Als ik het allemaal goed begrijp.
Dus, als je eigen webruimte hebt met onderstuning voor PHP, en je download op deze site de installatiebestanden voor het forum, kun je in principe alles veranderen wat je maar wil. Hier ben je volledig vrij in.
Er is echter 1 voorwaarde, laat ten alle tijde de copyrights op het forum staan.

Waarom?
-Copyrights zijn er om de makers te beschermen.
-Zonder Copyrights zul je hier weing tot geen ondersteuning krijgen.
Daar kan ik inkomen.

Bee

Bericht door Bee » 14 feb 2005, 16:49

Chello ondersteunt geen php...
... Maar ik modereer (nog) niet.

Mercury

Bericht door Mercury » 15 feb 2005, 15:09

bee schreef:Chello ondersteunt geen php...
Ik heb het uitgezocht en inderdaad... Wat is volgens jullie een goede/betrouwbare en phbb-ondersteunende server? Ik wil er best voor betalen.

Luuk

Bericht door Luuk » 15 feb 2005, 15:18

Afbeelding

Gesloten