Probleempjes

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Johto_Legend

Probleempjes

Bericht door Johto_Legend » 14 feb 2005, 15:59

Yo, ik heb probleempjes :x

het is me gister al gelukt om m te uploaden op lycos enzo.
Maar ten eerste bij het invullen van je Database enzo en het kiezen van je beheerdersnaam, daar kon ik de vragen niet eens lezen.
Ik heb ze via spikey's hulppagina in kunnen vullen.
Dus toen deed ie het wel, op de taal na die eigenlijk Nederlands had moeten zijn :cry:
Maar toen kon ik me niet inloggen :S
Toen had ik m er weer afgegooid bij Lycos, ik had geen zin meer om het verder uit te zoeken.
Ik heb het zojuist weer geprobeerd, maar nu krijg ik deze foutmelding nadat ik het geupload had en de site ging bezoeken
Warning: main(): Unable to access ./../language/lang_dutch/lang_main.php in /data/members/free/tripod/nl/m/a/n/manjiforums/htdocs/index.html/phpBB2/install/install.php on line 450

Warning: main(./../language/lang_dutch/lang_main.php): failed to open stream: No such file or directory in /data/members/free/tripod/nl/m/a/n/manjiforums/htdocs/index.html/phpBB2/install/install.php on line 450

Warning: main(): Failed opening './../language/lang_dutch/lang_main.php' for inclusion (include_path='.:/data/apache/php/mmp_lib') in /data/members/free/tripod/nl/m/a/n/manjiforums/htdocs/index.html/phpBB2/install/install.php on line 450

Warning: main(): Unable to access ./../language/lang_dutch/lang_admin.php in /data/members/free/tripod/nl/m/a/n/manjiforums/htdocs/index.html/phpBB2/install/install.php on line 451

Warning: main(./../language/lang_dutch/lang_admin.php): failed to open stream: No such file or directory in /data/members/free/tripod/nl/m/a/n/manjiforums/htdocs/index.html/phpBB2/install/install.php on line 451

Warning: main(): Failed opening './../language/lang_dutch/lang_admin.php' for inclusion (include_path='.:/data/apache/php/mmp_lib') in /data/members/free/tripod/nl/m/a/n/manjiforums/htdocs/index.html/phpBB2/install/install.php on line 451

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /data/members/free/tripod/nl/m/a/n/manjiforums/htdocs/index.html/phpBB2/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /data/members/free/tripod/nl/m/a/n/manjiforums/htdocs/index.html/phpBB2/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
Kan iemand me helpen? :( (ben nieuw in gebied van phpBB enzo, dus niet te moeilijk uitleggen, AUB :) )
Weet trouwens iemand een betere gratis host dan lycos?
Laatst gewijzigd door Johto_Legend op 14 feb 2005, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 14 feb 2005, 16:01

De bestanden bestaan niet. Je zal dus moeten kijken of je wel de php bestanden erop hebt gezet, en of ze niet ene map te laag staan.

Johto_Legend

Bericht door Johto_Legend » 14 feb 2005, 16:07

de Nederlandse taal bijvoorbeeld, die heb ik zo staan:

index.html -> phpBB2 -> language -> lang_dutch (staat naast lang_english)
^ is gwoon een mapnaam

En de Nederlandse template heb ik zo staan:

index.html -> phpBB2 -> templates -> subsilver -> images -> subSilver_dutch (staat naast lang_english)

Sorry voor de n00bse vraagjes trouwens :lol:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 14 feb 2005, 16:20

En staan in lang_dutch de php bestanden en niet nog een map mat lang_dutch?

Bee

Bericht door Bee » 14 feb 2005, 16:53

1. Verander de naam SubSilver_dutch naar lang_dutch
2. Open config.php mysql4 naar mysql
3. Controleer of je ingevulde gegevens kloppen
... Maar ik modereer (nog) niet.

Johto_Legend

Bericht door Johto_Legend » 14 feb 2005, 19:48

paulus schreef:En staan in lang_dutch de php bestanden en niet nog een map mat lang_dutch?
Dat was inderdaad het taal-probleempje :D
Alleen nu wordt er naar "Jouw Database Naam" gevraagd; die snap ik ff niet :shock:

@bee: wat gebeurt er dan als ik config.php mysql4 naar mysql doe?

Bee

Bericht door Bee » 14 feb 2005, 19:50

Johto_Legend schreef:
paulus schreef:En staan in lang_dutch de php bestanden en niet nog een map mat lang_dutch?
Dat was inderdaad het taal-probleempje :D
Alleen nu wordt er naar "Jouw Database Naam" gevraagd; die snap ik ff niet :shock:

@bee: wat gebeurt er dan als ik config.php mysql4 naar mysql doe?
Laat dat maar

Database naam is gebruikersnaam_nl_db (indien geactiveerd ;)), gebruiker is gebruikersnaam, geen wachtwoord.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Johto_Legend

Bericht door Johto_Legend » 14 feb 2005, 19:56

eh, sorry dat ik weer een probleempje heb :oops:

Ik krijg nu deze waarschuwing:
Er is een fout opgetreden tijdens het updaten van de database
Table 'phpbb_auth_access' already exists

nielsiej

Bericht door nielsiej » 14 feb 2005, 20:01

Johto_Legend schreef:eh, sorry dat ik weer een probleempje heb :oops:

Ik krijg nu deze waarschuwing:
Er is een fout opgetreden tijdens het updaten van de database
Table 'phpbb_auth_access' already exists
De bestanden van je vorige forum staan er nog in.. Je moet ff op lycos inloggen en je database legen..

Johto_Legend

Bericht door Johto_Legend » 14 feb 2005, 20:05

eh, hoe doe je dat precies? :oops:

EDIT: Laat maar; gevonden :)

Gesloten