Het menu... het moet anders, beter!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
-
- Contacteer:
Het menu... het moet anders, beter!
Hoi,
Het volgende. Ik heb een website: http://www.microlight.nl. Het nadeel is dat het menu niet erg duidelijk is. En ik wil graag wat dingen aanpassen, beter maken. En misschien willen / kunnen jullie me helpen.
Voordat ik overstapte naar phpBB2.0.11 met Plus 1.52 zag het er als volgt uit: http://www.microlight.nl/index-oud.html.
Aan de bovenkant heb je de menubalk. En het was een zware dobber om die over te zetten naar een phpBB menu. Daarom staat er links veel meer dan aan de bovenkant. Ik kon niet alles meenemen.
En het menu bovenaan heeft voor het vliegen betreft (de laatste regel) ook een andere opmaak dan de standaard PHP2011 items.
Hebben jullie ideeen /suggesties?
Met vriendelijke groeten,
Willem
Het volgende. Ik heb een website: http://www.microlight.nl. Het nadeel is dat het menu niet erg duidelijk is. En ik wil graag wat dingen aanpassen, beter maken. En misschien willen / kunnen jullie me helpen.
Voordat ik overstapte naar phpBB2.0.11 met Plus 1.52 zag het er als volgt uit: http://www.microlight.nl/index-oud.html.
Aan de bovenkant heb je de menubalk. En het was een zware dobber om die over te zetten naar een phpBB menu. Daarom staat er links veel meer dan aan de bovenkant. Ik kon niet alles meenemen.
En het menu bovenaan heeft voor het vliegen betreft (de laatste regel) ook een andere opmaak dan de standaard PHP2011 items.
Hebben jullie ideeen /suggesties?
Willem
-
- Contacteer:
Ook goed idee. We staan kietWillem-Jan schreef:Goed idee. Zal ik doen. En wat dacht je eventueel van het schrappen van onderdelen uit de balk in de overall_header.tpl?bee schreef:Breid het menu van de portal uit, in portal_body.tpl
Eventueel overbrangen naar de portal_body.tpl?
Groetjes... Willem

... Maar ik modereer (nog) niet.
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Hoi Bee,bee schreef:Ook goed idee. We staan kietWillem-Jan schreef:Goed idee. Zal ik doen. En wat dacht je eventueel van het schrappen van onderdelen uit de balk in de overall_header.tpl?bee schreef:Breid het menu van de portal uit, in portal_body.tpl
Eventueel overbrangen naar de portal_body.tpl?
Groetjes... Willem
En kijk nu eens naar het menu?!?!? Zo beter?
Gebruiker 'Frans' had het via de PM nog over een DHTML menu dat ook gebruikt kan gaan worden. Dat ga ik later nog even in mijn testomgeving testen.
Willem-Jan
Zo is het inderdaad veel beter. Een dhtml menu raad ik af. Om de reden dat sommige gebruikers javascript hebben uitstaan, en het menu daardoor niet zien. Ook zijn sommige scripts bijvoorbeeld niet geschikt voor firefox. En krijgen die gebruikers een stortvloed aan foutmeldingen over zicht heen. Ook is je portal wanneer ik die in firefox bekijk net iets te breed waardoor er scrollbalken ontstaan. Dit is niet zon mooi gezicht. Dit is ook in internet explorer het geval. Ook de scrollbalken waarvan je de kleuren hebt veranderd, werken alleen in internet explorer en niet in firefox of opera.
Paul.
Paul.
-
- Contacteer:
@Paulus: dank je wel voor het kijken. Ik heb de overall_header.tpl wederom aangepast door onnodige 'bagger' weg te halen. Kan je eens kijken of je nu geen scrollbar hebt?
Het van het DHTML ben ik het wel mee eens. Volgens mij gaan inderdaad sommige browsers daar niet goed mee om. Kan iets vergelijkbaars niet met PHP worden gemaakt?
Eigenlijk wil ik niet dat iets client-side gebeurt.
Willem-Jan
Het van het DHTML ben ik het wel mee eens. Volgens mij gaan inderdaad sommige browsers daar niet goed mee om. Kan iets vergelijkbaars niet met PHP worden gemaakt?
Eigenlijk wil ik niet dat iets client-side gebeurt.
Willem-Jan
-
- Contacteer:
-
- Contacteer: