Heel raar "\" en quote probleem.

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Chris de Boden

Heel raar "\" en quote probleem.

Bericht door Chris de Boden » 10 feb 2005, 22:59

EDIT:
Ik wist in eerste instantie niet dat je verplicht de support template moest gebruiken, mijn excuses.

Wat is het probleem? Moet \\ gebruiken om \ in een post te krijgen, quote werkt niet naar behoren en een sql error 1064
Afbeelding
Wanneer ontstond het probleem? Sinds verhuizing naar een nieuwe server.
Adres van je forum: http://www.photoshop-paradise.nl
Geïnstalleerde mods: Calender lite, cat_hierarchy, smartor quick reply
Huidige template: Appalachia2, subsilver buiten gebruik
phpBB versie: 2.08 (we moeten een stop inplannen(goed lopend forum qua leden) om te kunnen upgraden, het belangrijkste is als het voorlopig maar werkt)
Host: Helder Hosting
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? N.V.T.
Heb je gezocht naar een antwoord? Ik zoek al ruim een week op diverse phpbb gerelateerde sites.

Toelichting:
Ik zit met een raar probleem.

De site http://www.photoshop-paradise.nl is pas van host verhuist, de domeinnaam is het zelfde gebleven en de instellingen zijn volgens instructies van deze site aangepast en ik kan inloggen zonder problemen.

Maar als ik een backslash (\) in een post wil gebruiken, dan komt de backslash niet in de post te staan terwijl dat wel gewoon zou moeten werken.

Ook werkt het quoten niet correct.
En soms gebruikt het als er bbcode in een post is gebruikt dat er een sqlerror 1064 te voorschijn komt.

In phpmyadmin zien de tabellen er foutloos uit al moet ik er wel bijzeggen dat de oude host met een versie 3.x draaide en de nieuwe host versie 4.laatste.

Wie o wie kan ons uit de brand helpen.

Ik heb het forum in zijn geheel overgezet evenals de database. Tijdens het overzetten kreeg ik geen foutmeldingen.
Laatst gewijzigd door Chris de Boden op 13 feb 2005, 18:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 11 feb 2005, 11:07

download je config.php en verander in dat bestand mysql in mysql4.
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

Bas
Contacteer:

Re: Heel raar "\" en quote probleem.

Bericht door Bas » 11 feb 2005, 16:42

Chris de Boden schreef:Ik zit met een raar probleem.

De site http://www.photoshop-paradise.nl is pas van host verhuist, de domeinnaam is het zelfde gebleven en de instellingen zijn volgens instructies van deze site aangepast en ik kan inloggen zonder problemen.

Maar als ik een backslash (\) in een post wil gebruiken, dan komt de backslash niet in de post te staan terwijl dat wel gewoon zou moeten werken.
Ik zou dan wel posting.php, viewtopic.php en includes/functions_post.php in een .txt willen zien... (kopieren, hernoemen naar .txt, uploaden naar server, en de URL geven)
Ook werkt het quoten niet correct.
En soms gebruikt het als er bbcode in een post is gebruikt dat er een sqlerror 1064 te voorschijn komt.
SQL Error 1064 heeft meestal meer info, post die.
In phpmyadmin zien de tabellen er foutloos uit al moet ik er wel bijzeggen dat de oude host met een versie 3.x draaide en de nieuwe host versie 4.laatste.
Gebruik de oplossing van Donny_nl.
Zelf heb ik mijn dingen in vet erbij gezet.
Wijziging: Sorry paulus... :wink:

Chris de Boden

Bericht door Chris de Boden » 11 feb 2005, 21:17

Het staat nu online en is hier te downloaden.

Chris de Boden

Bericht door Chris de Boden » 13 feb 2005, 18:03

Het probleem is iig ietsje duidelijker.

Gebruik ik bijvoorbeeld twee keer achter elkaar de backslash \\
Dan komt er op het scherm slechts een keer de backslash \
Ofwel je moet steeds een dubbel aantal backslashes intikken als je er een op het scherm wilt hebben.

Zou dit een fout zijn in de php programmeertaal die de host op moet lossen???
Op de oude host was dit probleem namelijk niet.

Chris de Boden

Bericht door Chris de Boden » 13 feb 2005, 19:32

Ok,

Probleem lijkt nu opgelost.

Nu phpbb.com weer online is vond ik daar de oplossing, ok, het is eigenlijk voor een 2.0.9 bedoeld, maar zo te zien werkt de fix ook voor 2.0.8.

Kijk maar:
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... =backslash

Bee

Bericht door Bee » 13 feb 2005, 19:37

Nog even iets anders: upgraden naar 2.0.11 is een vereiste, wil je je forum beschermen!
... Maar ik modereer (nog) niet.

Chris de Boden

Bericht door Chris de Boden » 13 feb 2005, 20:02

bee schreef:Nog even iets anders: upgraden naar 2.0.11 is een vereiste, wil je je forum beschermen!
Ja ok, maar dit gaat zoiezo ook gebeuren hoor, maar dat moet wel ff ingepland worden en de leden moeten op de hoogte gebracht worden voor een eventuele downtijd.

Natuurlijk moet ik ook tijd ervoor vrijmaken(vrij nemen van mijn werk) omdat ik het gehele forum met de hand moet upgraden ivm diverse modificaties.

Gesloten