Bij wie ligt de verantwoording van berichten?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Dit naar aanleiding van http://www.dennisonline.net/weblog.php?p=1096
Zelf heb ik een reactie geplaatst en ik hoop dat ik dat goed inschat.
Hoe denken jullie hierover?
Dit naar aanleiding van http://www.dennisonline.net/weblog.php?p=1096
Zelf heb ik een reactie geplaatst en ik hoop dat ik dat goed inschat.
Hoe denken jullie hierover?
- WebSiteNet
- Contacteer:
Als webmaster ben je verantwoordelijk voor wat er op die site staat. Op een forum ook, maar het is dan wel de uitspraak van een ander. Je kan de schuld dus doorverwijzen. Maar het is het handigst om een goede disclaimer te maken en goede regels op te stellen. Dan bij je volgens mij vrijgesteld, als je je regels ook naleeft.
Ik weet dit niet zeker, ik ben geen advocaat of rechts geleerde dus ik ben hier geen expert in. Maar als er "racistisch uitlatingen" worden gedaan op mijn forum zal ik die berichten verwijderen en de gebruiker een warschuwing geven of bannen. Net als hier op phpbb.nl.
Ik weet dit niet zeker, ik ben geen advocaat of rechts geleerde dus ik ben hier geen expert in. Maar als er "racistisch uitlatingen" worden gedaan op mijn forum zal ik die berichten verwijderen en de gebruiker een warschuwing geven of bannen. Net als hier op phpbb.nl.
Dit is de standaard disclaimer van phpbb. Lijkt me redelijk duidelijk dat het dus bij de gebruikers zelf ligt.De beheerders en moderators van dit forum zullen proberen ongewenst materiaal zo snel mogelijk te verwijderen van de site. Het is echter onmogelijk om ieder bericht te controleren. Door in te stemmen met de voorwaarden erken je dat alle berichten op dit forum de meningen en gezichtspunten van de gebruikers zijn en niet van de beheerders, moderators of webmaster (behalve bij de berichten die door deze mensen geplaatst zijn). Het beheer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van berichten van gebruikers.
Indien dit nergens staat ligt de verantwoording inderdaad bij de webmasters.
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.