Vraag over security na installatie
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Vraag over security na installatie
Hallo
Misschien doe ik weer iets fout, of heb ik iets niet begrepen maar....................
Als ikversie 2.0.4 heb geinstalleerd moet ik de install en de contrib directory deleten, ik denk voor security reden, maar..............
In de config.php file staat gewoon mijn dbnaam, dbuser en password.
Dat kan toch iedereen lezen????????
En dan bij inloggen en een drop database doen?
Misschien doe ik weer iets fout, of heb ik iets niet begrepen maar....................
Als ikversie 2.0.4 heb geinstalleerd moet ik de install en de contrib directory deleten, ik denk voor security reden, maar..............
In de config.php file staat gewoon mijn dbnaam, dbuser en password.
Dat kan toch iedereen lezen????????
En dan bij inloggen en een drop database doen?
Contrib en install gewoon deleten, dan komt alles goed.
© 2003 M@rten Productions BV. Niets uit deze post mag worden gekopieerd en/of gequote zonder schriftelijke toestemming van de auteur.
Blijf op de hoogte van al het nieuws! WORDT LID!!
PHP bestanden worden uitgevoerd op de server. Niemand kan dus je wachtwoord achterhalen.
De install en contrib mappen bevatten bestanden waarmee je je forum kan upgraden/opnieuw installeren. Als andere mensen naar deze mappen kunnen gaan, verlies jij al je berichten en dat is niet de bedoeling.
De install en contrib mappen bevatten bestanden waarmee je je forum kan upgraden/opnieuw installeren. Als andere mensen naar deze mappen kunnen gaan, verlies jij al je berichten en dat is niet de bedoeling.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
Ik denk dat in dat geval niemand iets met een db zou doen...
Zou goed zijn voor de telraampjesindustrie
Zou goed zijn voor de telraampjesindustrie

© 2003 M@rten Productions BV. Niets uit deze post mag worden gekopieerd en/of gequote zonder schriftelijke toestemming van de auteur.