PT's Nieuwsbrief Systeem

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
LazyTiger

PT's Nieuwsbrief Systeem

Bericht door LazyTiger » 27 dec 2004, 12:55

ik ga een eigen nieuwsbrief maken voor mijn forum. deze zal grotendeels geautomatiseerd gaan. voordat ik er echter werkelijk aan begin wil ik vast wat problemen opgelost krijgen.

de werking
op mijn forum wordt wel eens wat muzieknieuws gepost door een speciale moderator. vanaf binnenkort kunnen mod/admin aanvinken dat het bericht nieuws is. als het aangevinkt is, zal mijn nieuwsbrief systeem dat zien en dat bericht selecteren. hij moet vervolgens alle berichten van de afgelopen week verzamelen en sturen naar diegene die zich hebben aangemeld voor de nieuwsbrief. je zult je e-mailadres moeten opgeven en je activeren vooral eer je iets krijgt. lid van het forum is niet verplicht. iedere zaterdag om 24:00 ontvang je de e-mail.

de eerste paar vragen
- hoe selecteer ik nu precies de berichten van de vorige zaterdag 24:00 t/m de zaterdag 24:00 dat het verstuurd wordt?
- hoe verstuur ik automatisch die e-mail om 24:00 op elke zaterdag?

voor diegene die deze vragen te moeilijk zijn mag je ook altijd opmerkingen posten of je mening of zo ;)

nota:
dit wordt geen mod en zal ook niet ter beschikking worden gesteld aan andere.

ElbertF
Contacteer:

Re: PT's Nieuwsbrief Systeem

Bericht door ElbertF » 27 dec 2004, 13:19

P.T. schreef:- hoe selecteer ik nu precies de berichten van de vorige zaterdag 24:00 t/m de zaterdag 24:00 dat het verstuurd wordt?
Met een SQL query, zoiets als dit (selecteerd (alle, je moet 'm nog wat aanpassen om alleen de juiste berichten op te halen) berichten van de afgelopen 7 dagen):

Code: Selecteer alles

sql = "SELECT * FROM" . POSTS_TABLE . " WHERE post_time > " . mktime(date('H'), date('i'), date('s'), date('m'), date('d') - 7, date('Y')) . ";";
P.T. schreef:- hoe verstuur ik automatisch die e-mail om 24:00 op elke zaterdag?
Je kan de mail alleen versturen als iemand op dat moment het forum bezoekt.

Luuk

Bericht door Luuk » 27 dec 2004, 13:30

Of je moet met cron kunnen werken dat de pc waar je forum op gehost staat een bestand uitvoert elke zaterdag om 24 uur waar de email verzonden wordt.
Afbeelding

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 27 dec 2004, 14:24

hm okee... bedankt jongens... ik ga ff kijken wat ik kan maken nu en waarschijnlijk hoor je binnenkort wel weer een nieuw probleem :P

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 27 dec 2004, 15:35

zoo.... men kan nu bij het posten van berichten kiezen of het wel of niet nieuws is (standaard niet).

hoe kan ik nu zorgen dat alleen admin/mod het kunnen kiezen en zien?

switch user_admin werkt namelijk niet!?

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 27 dec 2004, 15:52

Heb je de switch gedefiniëerd in posting.php? Anders maak je gewoon een "{NEWS_ITEM}", en die geef je alleen een waarde als de gebruiker admin is.

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 27 dec 2004, 16:39

opgelost :D

ik ben nu de bulk email wat aan het verbouwen.

// get users
$sql = "SELECT address 
FROM phpbb_mailinglist where activated = '1' AND subscribed = '1'";
if ( !($result = $db->sql_query($sql)) ) 
{ 

message_die(GENERAL_ERROR, 'Could not obtain which forum from config table', '', __LINE__, __FILE__, $sql); 

} 
$addresses = $db->sql_fetchrow($result); 
$receivers = $addresses['address'];

$emailer->email_address($receivers);
waarom verzend hij het niet naar alle adressen maar alleen de bovenste?

Luuk

Bericht door Luuk » 27 dec 2004, 20:23

Hier pakt hij maar 1 adres.
Ik denk dat het iets als $receivers = $addresses['address'][]; moet worden ofzo. Emailadressen moeten trouwens nog gescheiden worden door een , :roll:
Afbeelding

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 28 dec 2004, 12:27

hm.. dat werkt niet.

andere ideeen?

//edit
ik ga eens een bestaand php mailinglist script tevoorschijn toveren en ombouwen...

//edit 2
jaja, ik kan al de mail versturen naar iedereen die ik in de database heb toegevoegd :P het is alleen nog zo onveilig als de *** :P

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 28 dec 2004, 13:46

//
$host = "localhost";  
$database = "XXX";  
$user = "XXX";  
$pass = "XXX";  

mysql_connect("$host","$user","$pass");  
mysql_select_db("$database");

$website = "www.muziekforumonline.nl";  
$email = "muziekforumonline@muziekforumonline.nl"; 

// get users
$sql = "SELECT address 
FROM phpbb_mailinglist";
$result = mysql_query($sql);  
while ($list = mysql_fetch_object($result)) {  
mail("$list->address","$onderwerp" , "$list2->posts_text" , "From: $website <$email>\nReturn-path:$email");  
} 
echo "Alle mailjes zijn verstuurd";
} 
dit moet toch veiliger kunnen en meer met phpbb, maar hoe?
wil me niet lukken :(

Luuk

Bericht door Luuk » 28 dec 2004, 18:34

ALs je phpbb include zit de database connectie er al vanzelf in. Dus dat probleem is al opgelost. Moet je wel even bij andere querries kijken welke variabelen phpbb gebruikt.
Afbeelding

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 28 dec 2004, 18:52

ik ben ff van alles aan het ombouwen en oplossen, dus vergeet maar even mijn vorige problemen ;)

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 03 feb 2005, 17:08

het project was even stil komen liggen door bbcode problemen op het forum en in de emailadressen.

het forum is opgelost, email echter niet.

deze email krijg ik:
[quote:f0a533a33a][b:f0a533a33a]Beyoncé: Einde Destiny's Child in zicht[/b:f0a533a33a]

Beyoncé Knowles heeft laten doorschemeren dat het einde van Destiny's Child in zicht is. Dit meldt Sky news zaterdag. De zangeres zegt dat het laatste album van het trio 'Destiny fulfilled' heel goed hun laatste zou kunnen zijn. "Misschien maken we over vijf jaar nog een nieuwe plaat, maar misschien ook niet", aldus Beyoncé. "We zouden dan een rëunie kunnen doen, maar we kunnen niet op ons veertigste 'Bootylicious' blijven doen", zegt ze.

Beyoncé en de twee andere leden, Kelly Rowland en Michelle Williams, hebben allen succesvolle solocarrières. De uitstapjes hebben de vrouwen heeft de vrouwen de nodige inspiratie gegeven om het werk in de groep weer op te pakken. "Dat we ieder onze eigen weg zijn gegaan, heeft ons allen goed gedaan", aldus Beyoncé. "Als je alleen in de studio staat, moet je muzikaal groeien en kan je alleen van jezelf op aan", zei ze.

Beyoncé heeft onlangs aangekondigd haar eigen kledinglijn te lanceren en eind dit jaar is de veelzijdige artieste naast Steve Martin te zien in de remake van 'The pink panther'.[/quote:f0a533a33a]
Topic

Nieuw album Backstreet Boys

Het nieuwe album van de Backstreet Boys verschijnt begin juni. Deze maand komt de eerste single van het nog titelloze album uit. Dat zegt de band in een interview met MTV.com. Volgens bandlid Howie Dorough nemen de Backstreet Boys met hun nieuwe album afstand van de popmuziek en schuiven de vijf heren meer op richting rock.

De laatste jaren was het stil rond de Amerikaanse band. Het laatste album van de heren, 'Black & blue' stamt uit 2000. De band heeft het afgelopen jaar aan de nieuwe cd gewerkt. "De inhoud van de nummers is serieuzer dan voorheen", zegt manager Johnny Wright in het interview. Dorough, Kevin Richardson, Brian Littrell, A.J. McLean en Nick Carter zouden volwassen zijn geworden en nu zingen over de liefdesperikelen van mannen in plaats van jongens.

In juli gaan de Backstreet Boys op wereldtournee om hun nieuwe album te promoten.
Topic
wat is het probleem?

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 04 feb 2005, 17:10

iemand?

Stef

Bericht door Stef » 04 feb 2005, 17:21

Hij pakt daar de tekst letterlijk uit de database want in de database geeft hij dat weer dus je moet even kijken waardoor phpBB hem haalt om die getallen te laten verdwijnen.

Luuk

Bericht door Luuk » 04 feb 2005, 18:15

Die getallen zijn van het uid, van de bbcode. :wink:
Afbeelding

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 04 feb 2005, 18:37

Stef schreef:Hij pakt daar de tekst letterlijk uit de database want in de database geeft hij dat weer dus je moet even kijken waardoor phpBB hem haalt om die getallen te laten verdwijnen.
zoals je ziet, doet hij het bij het 2de bericht wel goed...

hm.. misschien alleen bij de laatste dan...

//edit
mijn code:

while($row = $db->sql_fetchrow($result))
{
$bbcode = $row['bbcode_uid'];
}

make_clickable(bbencode_second_pass($bericht, $bbcode)),

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 07 feb 2005, 14:27

iemand?

Gesloten