Installatiescherm doet niks na 'Start install'
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Installatiescherm doet niks na 'Start install'
Ik heb net 2.0.11 geinstalleerd (alles lokaal, Apache met PHP5). Ik surf naar http://localhost/phpbb2/install/install.php en vul daar alle gegevens in.
Indien ik op start install klik, worden alle velden geleegd en gebeurt er niets.
Ik ben nieuw op dit gebied, wellicht dat ik iets simpels fout doe of over het hoofd zie. De installatie van PHP werkt overigens goed, ik heb reeds iets getest in combinatie met Mysq (4.1.7)
gr, jas.
Indien ik op start install klik, worden alle velden geleegd en gebeurt er niets.
Ik ben nieuw op dit gebied, wellicht dat ik iets simpels fout doe of over het hoofd zie. De installatie van PHP werkt overigens goed, ik heb reeds iets getest in combinatie met Mysq (4.1.7)
gr, jas.
-
Eminemzdogz
Nou, lekker is dat.
Met PHP5 werkt het install.php niet, met PHP4 wel, maar PHP4 heeft ogenschijnlijk weer een te oude MySQL client. Als ik nu op "Start Install" klik gebeurt er wel iets, maar verschijnt de volgende fout in de log:
Iemand een idee ?
gr, jas.
EDIT: Ik heb dus van PHP, phpBB en Apache de meest recente versies vers geinstalleerd (geen updates), MySQL is 4.1.7
Met PHP5 werkt het install.php niet, met PHP4 wel, maar PHP4 heeft ogenschijnlijk weer een te oude MySQL client. Als ik nu op "Start Install" klik gebeurt er wel iets, maar verschijnt de volgende fout in de log:
Code: Selecteer alles
[client 127.0.0.1] PHP Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in C:\\Program Files\\Apache Group\\Apache2\\htdocs\\phpBB2\\db\\mysql4.php on line 48, referer: http://localhost/phpBB2/install/install.phpgr, jas.
EDIT: Ik heb dus van PHP, phpBB en Apache de meest recente versies vers geinstalleerd (geen updates), MySQL is 4.1.7
Ik ben er ondertussen achter dat dit niet een oplossing is, maar de oplossing. Hier staat beschreven dat Mysql 4.1 niet zonder meer backwards compatible is met 4.0 qua authenticatie. Probleem dus gevonden, ik kom er zelf wel verder uit. Topic mag dicht omdat het niet verder phpbb-gerelateerd is.bee schreef:Backgraden naar MySQL 4.0 is een oplossing, of uitzoeken hoe OLD PASSWORD werkt.
gr, jas.