Board gestart op:
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Board gestart op:
Ik heb een account genomen bij Lycos en ben daar via hun Oneclick! tools een forum van phpBB begonnen. Alleen staat de datum van "Board Gestart" op 1 januari 1970.
Terwijl ik begonnen ben op 4 januari 2005. Lastig voor allerlei statistieken. Kan ik dat op de één of andere manier veranderen? Kon het tot dusver nergens ontdekken.
En ook wel leuk: hoe kom ik *&^% aan die datum van 1 janauri 1970? Begrijp ik ook niet veel van!
Terwijl ik begonnen ben op 4 januari 2005. Lastig voor allerlei statistieken. Kan ik dat op de één of andere manier veranderen? Kon het tot dusver nergens ontdekken.
En ook wel leuk: hoe kom ik *&^% aan die datum van 1 janauri 1970? Begrijp ik ook niet veel van!
Een forum over boeken, muziek, film, sport en televisie? Probeer: http://www.ezzulia.nl/forum
Re: Board gestart op:
Sommige hostings zetten dat als standaard datum.Ezzulia schreef:Ik heb een account genomen bij Lycos en ben daar via hun Oneclick! tools een forum van phpBB begonnen. Alleen staat de datum van "Board Gestart" op 1 januari 1970.
Om dit te wijzigen moet je in phpMyAdmin gaan naar de tabel (prefix) phpbb_config en dan het veld vinden met board start date ofzo en die aanpassen.
En ook de eerste gebruiker staat waarschijnlijk op 1970, doe dit aanpassen door naar de tabel phpbb_users te gaan, op de eerste naam klikken van de eerst aangemaakte lid en daarvan de startdate aanpassen (let op de cryptmethode), indien je die code niet weet maak dan een gebruiker aan op deze dag en voer die code in.
Ik hoop dat je eruit komt, kan er zelf niet in (phpMyAdmin) op dit moment dus kan je niet verder helpen.

Barki.nl
ik heb eindelijk gevonden hoe het moest
wist dat mosy het me ooit verteld had op het forum maar kon het niet terugvinden onder de zoekterm board gestart
het makkelijkste gaat het dus zo :
wist dat mosy het me ooit verteld had op het forum maar kon het niet terugvinden onder de zoekterm board gestart

het makkelijkste gaat het dus zo :
mosymuis schreef:De X vervang je hier voor de timestamp van je datum, die je hier kunt aanmaken.Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_config SET config_value = 'X' WHERE config_name = 'board_startdate';