Hoeveel zou ik kunnen vragen voor reclame op mijn forum ?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
CoNiO

Hoeveel zou ik kunnen vragen voor reclame op mijn forum ?

Bericht door CoNiO » 24 jan 2005, 15:41

Ik kreeg vandaag een emailke van iemand die graag zijn banner zou zien staan op mijn forum. Hij vroeg me hoeveel ik daarvoor vroeg. Maar ik heb geen flauw benul van prijzen. Kan iemand van jullie mij verder helpen ?

Even een korte schets over mijn forum :
* gemiddeld 656 pageviews per dag (Ik heb zelfs al een piek gehad van 1782 pageviews per dag op de index.php )
* 1100 geregistreerde gebruikers
* gemiddeld 30 nieuwe posts per dag
* het forum is echt een schot in de roos. In 6 maand tijd al over de 1000 geregistreerde gebruikers.

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 24 jan 2005, 15:44

Kijk eens rond op andere pagina's waar men ook een banner kan plaatsen, en zoek eens uit wat het daar kost.
Aan de hand hiervan zou je voor jezelf een prijs kunnen vaststellen.
Succes.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 24 jan 2005, 16:55

30 Posts per dag met 1000 gebruikers.
Pfoe, moet eerlijk zeggen dat dat niet echt een schot is, tenzij er heel veel leden zijn die alleen lezen.
Zit op 240 leden met 60 posts per dag.
Anyway, ik denk dat een prijsje van 30€ zoiets wel redelijk is.
Het is tenminste een beetje bijverdienst. ;)
Ik zou zeggen probeer je hosting eruit te halen. ;)
[+] Isento at DeviantArt

Rico
Contacteer:

Bericht door Rico » 24 jan 2005, 17:00

Ja maar 30 euro per wat?
dag/week/maand/jaar/eeuw
Guess who's back..

CoNiO

Bericht door CoNiO » 24 jan 2005, 17:21

Leipo schreef: Pfoe, moet eerlijk zeggen dat dat niet echt een schot is, tenzij er heel veel leden zijn die alleen lezen.
ah neen ? :? Scoren jullie dan zoveel beter ? Ik vind dat toch absoluut niet slecht hoor, als je in 6 maand tijd 1100 geregistreerde gebruikers vindt. Plus je moet dan ook nog es aan de teokomst denken. Stel dat het forum zo blijft groeien, dan is dit volgens mij toch wel een schot in de roos.

ja ? 30 euro per maand of per jaar ?

Rico
Contacteer:

Bericht door Rico » 24 jan 2005, 17:24

CoNiO schreef:
Leipo schreef: Pfoe, moet eerlijk zeggen dat dat niet echt een schot is, tenzij er heel veel leden zijn die alleen lezen.
ah neen ? :? Scoren jullie dan zoveel beter ? Ik vind dat toch absoluut niet slecht hoor, als je in 6 maand tijd 1100 geregistreerde gebruikers vindt. Plus je moet dan ook nog es aan de teokomst denken. Stel dat het forum zo blijft groeien, dan is dit volgens mij toch wel een schot in de roos.

ja ? 30 euro per maand of per jaar ?
Ledenaantal mag wel hoog liggen, maar als je maar gemiddeld 30 posts per dag hebt
Guess who's back..

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 24 jan 2005, 18:43

Per maand.
Ledenaantal zegt puur niks.
Ik kan je zo 20000 forums zeggen boven de 1000+ leden waarvan niet eens 1/10 actief is.
[+] Isento at DeviantArt

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 24 jan 2005, 18:55

zijn het ook geen bots?

CoNiO

Bericht door CoNiO » 24 jan 2005, 19:50

Rico schreef: Ledenaantal mag wel hoog liggen, maar als je maar gemiddeld 30 posts per dag hebt
ja sorry maar dat vind ik toch dikke zever hoor. Als je in 6 maanden tijd aan 1100 gebruikers geraakt + momenteel 650 pagevieuws per dag hebt. En als je met een gemiddelde van 30 posts per dag zit, dat wil dus zeggen dat ik 5 maand geleden misschien met 5 posts per dag zat, maar dat ik nu wel aan 60 posts per dag kom hé. En zo blijft dat aantal maar groeien....

En aan de hand van deze argumentering vroeg ik aan jullie wat ik zou kunnen vragen voor een advertering. Aangezien die persoon mijzelf gecontacteerd heeft, wil het toch zeggen dat mijn forum populair begint te worden. Of zie ik dat verkeerd ?

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 24 jan 2005, 19:57

Het is nog steeds niet veel, reklame wordt pas lukratief bij tienduizenden bezoekers per dag. Ik heb ooit gekeken wat ik met een banner zou kunnen verdienen, en dat zijn een paar luizige euro's per jaar. Kijk hier maar eens:

http://www.euroclix.nl/ECLXSSAPP/Silver ... e_alg.html

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 24 jan 2005, 20:21

Dit alles is toch geen antwoord op de vraag, de vraag was wat hij ervoor zou kunnen vragen.
Blijkbaar is er iemand die denkt via zijn site/forum geld te kunnen verdienen, en daarom dus vroeg wat een banner kost.
Dan doet het toch helemaal niet terzake of het voor die persoon loont of niet???? Geld is geld, en dat stinkt niet.

En om een (klein) deel van je hosting terug te kunnen verdienen lijkt € 50/jaar mij wel redelijk. Persoonlijk zou ik het wel voor geven denk ik.

Dit is mijn mening en daar zal iedereen het mee moeten doen.

EDIT* CoNio, heb je misschien ook een link naar je site/forum? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk :wink:
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 24 jan 2005, 21:50

CoNiO schreef: ja sorry maar dat vind ik toch dikke zever hoor. Als je in 6 maanden tijd aan 1100 gebruikers geraakt + momenteel 650 pagevieuws per dag hebt. En als je met een gemiddelde van 30 posts per dag zit, dat wil dus zeggen dat ik 5 maand geleden misschien met 5 posts per dag zat, maar dat ik nu wel aan 60 posts per dag kom hé. En zo blijft dat aantal maar groeien....

En aan de hand van deze argumentering vroeg ik aan jullie wat ik zou kunnen vragen voor een advertering. Aangezien die persoon mijzelf gecontacteerd heeft, wil het toch zeggen dat mijn forum populair begint te worden. Of zie ik dat verkeerd ?
Zever of geen zever, het is en blijft laag.
Mond op mond reclame combineert goed, maar je moet afstemmen op elkaar.
30 posts gemiddeld per dag met 1100.
Dat betekent dat er per dag hoogstens 30 man je site bezoeken en antwoorden.
Daarom was mijn vraag ook, zijn er niet veel mensen die alleen lezen?
Want 30 tegen 1100 .. dat betekent volgens mij 80% bots.
Kijk eens in je ledenlijst of er namen zijn die op bijv. 5436 ofzo eindigen en naar hun Url's.
Zijn 9 van de 10 keer bots.
[+] Isento at DeviantArt

LazyTiger

Bericht door LazyTiger » 24 jan 2005, 23:07

1100 personen
60 berichten per dag.

zeg dat iedere persoon maar 1 bericht post, dan post er dus 5% van de bezoekers!

maar meestal hebben admin/mods al meer dan 10 berichten samen met dag en de meeste mensen posten meerdere berichten per dag...

dus hou het maar op 2%

ik ben ook wel eens benieuwd naar zijn forum... volgens mij is het bots tellen of eigen accounts...

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 24 jan 2005, 23:47

CoNiO schreef:ja sorry maar dat vind ik toch dikke zever hoor.
Nee, het is waarheid. Het aantal geregistreerde members zegt totaal niets, het aantal actieve members weer wél. Verder is het aantal pageviews amper van belang, aangezien dat weinig zegt. Unieke bezoekers zegt daarentegen weer wel veel. Weet je daar ook iets meer over te vertellen.

Verder is van belang: je forumonderwerp. Indien je een forum hebt wat enig in zijn soort is qua thema, heb je meer marktwaarde. Een xboxforumpje of een spamforumpje is over het algemeen niet interessant voor een adverteerder. Als laatste is het natuurlijk erg van belang dat een adverteerderd contact met jou opneemt, daarmee toont hij/zij interesse in jouw forum en dat is waardevol (=geld).

Onderhandel gewoon eens, vraag hem wat hij redelijk vind, en doe daar dan eens 10-15% bij. Probeer ook eens iets af te spreken voor het geval je wel meer unieke bezoekers gaat krijgen (hou dus rekening met groei).

Succes! :thumb:

CoNiO

Bericht door CoNiO » 25 jan 2005, 06:38

headout schreef: Verder is van belang: je forumonderwerp. Indien je een forum hebt wat enig in zijn soort is qua thema, heb je meer marktwaarde.
We zijn met 2 forums die over hetzelfde onderwerp gaan in België, en in Nederland heb je ook nog es 2 forums die over datzelfde onderwerp gaan. Dus eigenlijk voor belgie en nederland tesamen zijn we met 4 in het totaal.

Blijkbaar is hier nog veel interesse in over wat mijn forum gaat. Wel men forum gaat over van die kleine brommertjes, zoals Honda Dax, Jincheng Singa, Honda Monkey, ... . M'n forum vind je terug op http://www.daxforum.be . Dus in belgie zijn er verschillende Clubs (bijna in elke stad) en elke voorzitter van elke club is moderator bij mij. Op deze manier probeer ik mijn forum populair en bekend te maken.

En inderdaad er zitten waarschijnlijk (vooral in het begin) veel geregistreerde gebruikers op die ik waarschijnlijk nooit meer terugzie, maar heb je dat niet op elk forum ?

@P.T.
Sorry, ik dacht dat ik goed bezig was. Blijkbaar vind jij van niet. Ik zou dan wel es jouw forum willen zien, was jij dan zoveel beter in 6 maand tijd ?

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 25 jan 2005, 10:50

Okee, qua onderwerp zit je zeker goed, dat is waardevol tov. je potentiele adverteerder. Is het een goede bekende van je? Loop dan niet te hard van stapel met je bedragen. Is het geen bekende van je, maar goed bekend staand bedrijf: gebruik de macht van het getal (zie je eigen gegevens), maar loop ook daarmee niet te hard van stapel. Je hebt er niets aan als je €100 per maand vraagt, en de adverteerder na 2 maanden afhaakt. Dan levert €25 per maand en een adverteerder die na 12 maanden ook nog wil adverteren, meer op.
CoNiO schreef:@P.T.
Sorry, ik dacht dat ik goed bezig was. Blijkbaar vind jij van niet. Ik zou dan wel es jouw forum willen zien, was jij dan zoveel beter in 6 maand tijd ?
Het is geen "biggest dick competition". Oftewel, ga geen fora vergelijken, iedereen doet het op zijn manier. Even snel wat leden binnenhalen kan iedereen wel, deze leden ook (actief) houden is een tweede stap. Dat laatste hebben veel mensen moeite mee ;)

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 25 jan 2005, 11:46

Inderdaad, je hebt in ieder geval een echte markt voor geinteresseerde die willen adverteren doordat je een vast onderwerp hebt.

En het ene forum loopt sneller als het andere, ik zie forums met maar enkele 10-tallen leden die zo'n 1000 posts per dag hebben, en andere waar een stuk minder wordt gepost maar dit is ook afhankelijk van het onderwerp natuurlijk ;).
Barki.nl

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 25 jan 2005, 12:16

ik heb zelf 1800 leden en 500 posts per dag gemiddeld....

ik kreeg laatst een aanbod van een bedrijf die 200 pond wou geven voor sponsering
Don't mess with BD and save the Cheeta's!

Foei
Contacteer:

Bericht door Foei » 25 jan 2005, 17:40

Tja ben het met de andere eens.
Het aantal leden zegt niks 8)

Op mijn forum die vanaf 9 januarie online is zijn momenteel 26 geregistreerde leden maar we hebben wel al 3500 berichten. Dat is ongeveer 215 berichten per dag.

Je hebt niks aan 1000 leden als ze nooit komen kijken en posten. :wink:

reinier

Bericht door reinier » 26 jan 2005, 17:10

Leipo schreef:30 Posts per dag met 1000 gebruikers.
Pfoe, moet eerlijk zeggen dat dat niet echt een schot is, tenzij er heel veel leden zijn die alleen lezen.
Zit op 240 leden met 60 posts per dag.
Anyway, ik denk dat een prijsje van 30€ zoiets wel redelijk is.
Het is tenminste een beetje bijverdienst. ;)
Ik zou zeggen probeer je hosting eruit te halen. ;)
uhm ik had 30 leden 300 berichten per dag :S maar toen zat ik binnen 1 week doro mijn dataverkeer en meost nieuwe host betalen
:)

Plaats reactie