dmv langfiles sneller?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
hotrid
Contacteer:

dmv langfiles sneller?

Bericht door hotrid » 19 jan 2005, 23:12

Je haalt heel veel dingen uit de langfiles? Maar wat is hiervan het nut? Gaat het forum erdoor trager/langzamer aangezien hij eerst naar die file moet zoeken?

Luuk

Bericht door Luuk » 20 jan 2005, 13:06

Ik wete inet of het sneller of trager gaat, maar zo kun je gemakkelijk je forum in een andere (of meerdere) taal gebruiken. Anders zou je alle bestanden na moeten gaan om het te vertalen, nu alleen de lang_xxx.php bestanden.
Afbeelding

hotrid
Contacteer:

Bericht door hotrid » 20 jan 2005, 14:24

duh.. :roll: maar dat was mijn vraag niet. Zoiezo is het zo om met meerdere talen snel te editten etc. Maar kost dat geen snelheid als je elke keer naar een andere file moet spitten?

Luuk

Bericht door Luuk » 20 jan 2005, 14:27

Het kost maar 1 keer tijd, het bestand wordt 1 keer per pagina opgeroepen en daar worden de variabele uit gehaald.
hotrid schreef:duh.. :roll: maar dat was mijn vraag niet
hotrid schreef:Je haalt heel veel dingen uit de langfiles? Maar wat is hiervan het nut?
Dat haal ik daar wel uit :roll:
Afbeelding

mosymuis
Contacteer:

Re: dmv langfiles sneller?

Bericht door mosymuis » 21 jan 2005, 23:32

hotrid schreef:Gaat het forum erdoor trager/langzamer aangezien hij eerst naar die file moet zoeken?
Het zoeken, includen, van het bestand doet er niet zoveel toe, de geheugenruimte die al die variabelen innemen geven dan nog het meeste effect. Echter, je hebt het hier over te verwaarlozen microseconden; een beetje server compiler zal hier geen enkele moeite mee hebben. De keus van phpBB om hiervoor te kiezen ivm meerdere talen is dan ook niet meer dan logisch.

Gesloten