Hallo phpbb ers.
Al diverse keren heb ik een vraag gesteld over plaatjes die veroorzaken dat het forum traag laad. Dit komt ws doordat de plaatjes gehost worden op een gratis server en toch geladen moeten worden als het draadje in het forum aangeroepen word.
Ik heb nu een modje voor het verkleinen van het plaatje, maar het lijkt er op dat dit geen effect heeft op de laadtijd. Alleen het plaatje word qua formaat kleiner, maar is via een link toch groter te maken.
Is er geen mogelijkheid dat een plaatje als attachement word meegestuurd? Dit heeft volgens mij (maar iemand mag mij iets anders vertellen) geen effect op de laadtijd van de forumpagina.
Graag hoor ik of iemand een oplossing heeft voor dit probleem!
Grz Peer
Plaatjes
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Er is een attachment mod >> http://www.opentools.de
Installatie is vrij simpel, ik geloof iets van 300 regels aanpassen
Installatie is vrij simpel, ik geloof iets van 300 regels aanpassen
... Maar ik modereer (nog) niet.
Dank je wel Bee, nu heb ik nog een vraag.
Stel ik gebruik deze mod, heeft dit invloed op de laadtijd van het forum?
Ikbedoel als er bijvoorbeeld 100 plaatjes buiten het forum gehost worden naar Photobucket. Hierdoor gebeurd het wel eens dat de pagina lang bezig is met laden.
Is dit met deze mod minder?
Grz Peer
Stel ik gebruik deze mod, heeft dit invloed op de laadtijd van het forum?
Ikbedoel als er bijvoorbeeld 100 plaatjes buiten het forum gehost worden naar Photobucket. Hierdoor gebeurd het wel eens dat de pagina lang bezig is met laden.
Is dit met deze mod minder?
Grz Peer
Als er heel veel plaatjes op een pagina zijn, duurt laden natuurlijk altijd langer
Het hangt af van de instellingen van de mod. Als je instelt dat er thumbnails gemaakt moeten worden van de plaatjes, duurt het langer dan als je een link instelt naar het bestand. Het hangt af van wat je wilt.
Het hangt af van de instellingen van de mod. Als je instelt dat er thumbnails gemaakt moeten worden van de plaatjes, duurt het langer dan als je een link instelt naar het bestand. Het hangt af van wat je wilt.
... Maar ik modereer (nog) niet.