niet verplicht e-mail adres

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
rooijens

niet verplicht e-mail adres

Bericht door rooijens » 04 jan 2005, 13:25

In mijn forum is een e-mail adres niet verplicht.

Het sterretje (*) naast dit veld geeft echter aan dat het wel verplicht is, hoe kan ik dit aanpassen?

Alvast bedankt, mark

Bee

Bericht door Bee » 04 jan 2005, 13:50

Het e-mailadres is wel degelijk verplicht, aangezien daar wachtwoorden naar worden verzonden, en indien een gebruiker zijn wachtwoord is vergeten, naar hem een nieuw wachtwoord verzonden kan worden.

Het is daarom ook niet verstandig om een e-mail adres niet verplicht laat zijn, maar is er wel een mod voor. Echter kan ik deze niet zo snel vinden op het moment...
... Maar ik modereer (nog) niet.

rooijens

Bericht door rooijens » 05 jan 2005, 08:21

ik begrijp dat een e-mail adres handig is voor wachtwoord wijzigingen, ik heb phpbb echter ingezet voor een organisatie waarbij niet alle medewerkers een e-mail adres hebben.

als iemand een oplossing heeft dan hoor ik het graag!

Bee

Bericht door Bee » 05 jan 2005, 09:16

rooijens schreef:ik begrijp dat een e-mail adres handig is voor wachtwoord wijzigingen, ik heb phpbb echter ingezet voor een organisatie waarbij niet alle medewerkers een e-mail adres hebben.

als iemand een oplossing heeft dan hoor ik het graag!
Ik kan mij niet voorstellen dat ze dan geen emailadres kunnen maken, je struikelt over de freemail diensten tegenwoordig. Een aantal linkjes waar je naar door kan sturen:
http://www.hotmail.com/ (250 mb)
http://mail.lycos.nl/ (300 mb)
http://mail.yahoo.com/ (200 mb)
http://www.mail.com/ ( :?: )
En als je een uitnodiging hebt, kan je ook nog terecht op Gmail (1000 mb)

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 05 jan 2005, 11:58

Maar dat was de vraag niet bee.. Vaak kan binnen een bedrijf geen gebruik gemaakt worden van dergelijke e-mailadressen.

De sterretjes kan je weghalen in templates/subSilver/profile_add_body.tpl.

Bee

Bericht door Bee » 05 jan 2005, 17:51

Spambot schreef:Maar dat was de vraag niet bee.. Vaak kan binnen een bedrijf geen gebruik gemaakt worden van dergelijke e-mailadressen.

De sterretjes kan je weghalen in templates/subSilver/profile_add_body.tpl.
Dat is hem juist. Mail is nodig voor een gebruikersaccount, en het is best mogelijk om dan freemail diensten te gebruiken. Ik kan mij niet voorstellen dat die personen helemaal geen emailadres hebben trouwens. Je kan alleen voorkomen dat de freemail adressen gebruikt worden door ze allemaal te blokkeren.

Het is gewoon niet mogelijk emailadressen niet verplicht te maken :roll:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 05 jan 2005, 18:29

Ik zie het probleem niet. Wat als het bijvoorbeeld voor intranet bestemd is? Bij mijn vorige baan had iedereen hier toegang toe, maar alleen leidinggevenden hadden de beschikking over een (intern) emailadres. En slechts op bepaalde afdelingen was er beperkte toegang tot het internet.

Bee

Bericht door Bee » 05 jan 2005, 19:30

Spambot schreef:Ik zie het probleem niet. Wat als het bijvoorbeeld voor intranet bestemd is? Bij mijn vorige baan had iedereen hier toegang toe, maar alleen leidinggevenden hadden de beschikking over een (intern) emailadres. En slechts op bepaalde afdelingen was er beperkte toegang tot het internet.
Het probleem is: hij wil dat bij registratie geen mailadres ingevoerd hoeft te worden, maar dat kan gewoon niet. Dat is het punt.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 05 jan 2005, 20:01

Zonder de juiste aanpassingen niet nee..

rooijens

het is gelukt!

Bericht door rooijens » 06 jan 2005, 17:51

Klasse spambot! je hebt me erg geholpen!

ook bedankt voorhet verdedigen van mijn rare vraag namens hen die geen e-mail hebben.

vrgr, mark

Gesloten